Firma przewozowa stawia na rozwój transportu kolejowego
REKLAMA
REKLAMA
Produkt kolejowy na trasie Chiny-Polska stanowi rozwiązanie pośrednie między drogą morską i powietrzną. Jest skutecznym uzupełnieniem istniejących połączeń oraz dobrą alternatywą dla tańszego, ale wolniejszego frachtu morskiego oraz frachtu lotniczego, który jest znacznie szybszy, jednakże droższy od kolei. Dlatego też DHL Global Forwarding stawia na rozwój kolei, oferując 2 niezawodne połączenia importowe z Chinami:
REKLAMA
- serwis pełnokontenerowy na linii Suzhou-Warszawa
- serwis pełnokontenerowy (również w temp kontrolowanej) oraz drobnicowy na trasie Chengdu-Łódź
„W branży TSL zdarzają się zaskakujące sytuacje, w których usługa kolejowa stanowi idealne rozwiązanie logistyczne. Przykładem może być przeprowadzenie kanałem kolejowym dużych transportów tekstyliów na przełomie 2013 i 2014 roku. Jeden z dostawców ogólnopolskiej sieci detalicznej musiał dostarczyć do sklepów towar w ściśle określonym terminie - był to produkt promocyjny, więc przesyłka musiała dotrzeć na czas do klienta docelowego. Innym przykładem był transport sprzętu AGD, którego nie zdążono wysłać frachtem morskim, więc naturalnym rozwiązaniem logistycznym było skorzystanie z przewozu kolejowego. W przypadku transportu kolejowego nastawialiśmy się na import branży high-tech, czyli przewóz produktów wysokiej wartości, realnie jednak obsługujemy przesyłki z bardzo różnych branż i o różnej wartości, bukowane jako alternatywa dla opóźnień we frachcie morskim. - mówi Michał Kołodziejski – Dyrektor Produktu Morskiego w DHL Global Forwarding.
Zobacz też: Nowe obowiązki dla przewoźników wwożących towary do Unii Celnej
Klimat w krajach tranzytowych uniemożliwia transport niektórych wrażliwych towarów w zwykłym kontenerze, dlatego stosowane są specjalne kontenery z temperaturą kontrolowaną. Zakres temperatury chłodzenia w takim kontenerze wynosi od minus 25°C do plus 25°C. Kontenery z temperaturą kontrolowaną zapewniają bezpieczeństwo ładunków w niskich oraz wysokich temperaturach przez cały rok. Pomimo bardzo zróżnicowanych temperatur zewnętrznych występujących wzdłuż korytarza zachodniego (wahania od powyżej 26° C do co najmniej 17°C poniżej zera) klienci mają gwarancję utrzymania przez cały rok optymalnych wartości temperatur wewnętrznych dla ich przesyłek.
Zobacz też: Eksport za pośrednictwem innego kraju członkowskiego UE, a VAT
Kontenery z temperaturą kontrolowaną, wykonane z aluminium i ze stali, są zarazem lekkie, jak i wytrzymałe. Posiadają własny system zasilania oparty na silnikach: elektrycznym oraz wysokosprężynowym Diesla. Kontenery są również wyposażone w zaawansowany system śledzenia, który pozwala klientom nie tylko na dokładne zlokalizowanie ich przesyłki 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, ale także na sprawdzenie wewnętrznej temperatury kontenera w czasie rzeczywistym. Dla bezpieczeństwa każdy kontener jest wyposażony w trzy czytniki temperatury, a w trakcie trwania transportu istnieje możliwość jej regulowania.
Źródło: DHL Global Forwarding
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.