REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe obowiązki dla przewoźników wwożących towary do Unii Celnej

Subskrybuj nas na Youtube
Nowe obowiązki dla przewoźników wwożących towary do Unii Celnej
Nowe obowiązki dla przewoźników wwożących towary do Unii Celnej
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Od 1 października 2014 r. każdy przewoźnik kolejowy będzie miał obowiązek wcześniejszego poinformowania, jaki towar ma zamiar wwieźć do Unii Celnej (obejmującej obszar Rosji, Białorusi i Kazachstanu).

W myśl decyzji kolegium Euro-Azjatyckiej Komisji Gospodarczej (EKG) z 17.09.2013 r. nr 196 „O wprowadzeniu obowiązkowego wyprzedzającego informowania o towarach wwożonych na wspólny obszar celny Unii Celnej transportem kolejowym" od 1 października 2014 r. obowiązywać będą następujące  wymogi:

REKLAMA

1) Przewoźnik (w Federacji Rosyjskiej – Koleje Rosyjskie = RŻD) będzie zobowiązany  do zamieszczania danych w systemie informacyjnym organów celnych nie później niż na 2 godziny przed  momentem przemieszczenia towarów przez granicę Unii Celnej.

2) Przedstawiciele agencji celnych, spedytorzy oraz osoby mające prawo do dysponowania lub korzystania z towarów, będą przekazywały przewoźnikowi informacje o towarach, niezbędne dla informowania wyprzedzającego, nie później niż na 4 godziny przed przybyciem towarów.

Zobacz też: Firmy transportowe z Łotwy i Estonii zyskują na Euro

3)  W przypadku objęcia towarów procedurą tranzytu celnego, w miejscu przybycia  należy przedłożyć następujące informacje:
a) dane  o nadawcy oraz odbiorcy towarów, zgodnie z dokumentami transportowymi (przewozowymi);
b)   kraj wysyłki oraz kraju przeznaczenia towarów;
c)   zgłaszający/deklarant;
d)   przewoźnik;
e)  środek transportu w przewozie międzynarodowym, którym przewożony  jest towar;
f)  nazwa, ilość towarów zgodnie z dokumentami handlowymi, transportowymi (przewozowymi);
g) wartość towarów z dokumentami handlowymi, transportowymi (przewozowymi);
h) kod towarów zgodnie z TN WED TS (Nomenklaturą Celną Handlu Zagranicznego Unii Celnej) – nie mniej niż 6 pierwszych znaków (cyfr);
i)  waga brutto lub objętość  towarów, a także ilość towarów określona według dodatkowych jednostek miary (o ile są takie dane) odpowiednio dla każdego kodu;
j)   ilość miejsc ładunkowych (miejsc paletowych);
k) miejsce przeznaczenia towarów zgodnie z dokumentami transportowymi (przewozowymi);
l)  dane  o dokumentach potwierdzających przestrzeganie ograniczeń, związanych z przemieszczeniem towarów przez granicę Unii Celnej, o ile takie przemieszczenie jest dopuszczalne na podstawie posiadanych dokumentów;
m)  planowany przeładunek towarów lub kontenerów oraz (lub) inne czynności przeładunkowe w trakcie transportu (o ile są takie dane);
n)   planowany czas przybycia towarów;
o)   miejsce przybycia towarów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Usługi transportu towarów świadczone na rzecz kontrahenta unijnego poza terytorium kraju - rozliczenie VAT

4)    Obowiązek terminowego i pełnego przekazania informacji wyprzedzającej organom celnym spoczywa na przewoźniku. Partia towaru, o której informacja wyprzedzająca nie zostanie przedstawiona organom celnym w zakresie i terminie określonym przez decyzję EKG, zostanie zaliczona do kategorii ryzyka.

Źródło: Służba Celna

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA