Aplikacje, a oszczędność czasu w transporcie
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Na drogach często spotykamy się z różnymi ”przeszkodami” spowalniającymi naszą podróż. Na ulicach większych miast można zaobserwować tak zwane „godziny szczytu”. W tym właśnie czasie kierowcy są narażeni na stanie w długich korkach. Nie jest to jednak jedyny czynnik spowalniający. Kontrole drogowe, wypadki, różnego rodzaju objazdy, ewentualne awarie to kolejne okoliczności sprzyjające wydłużaniu się czasu naszej podróży. Natomiast koszty utrzymania floty stanowią różne naprawy i holowania pojazdów. Oprócz tego w czas jazdy trzeba wliczyć wszystkie czynności związane z przewozem drogowym: załadunki i rozładunki towarów, formalności administracyjne oraz obsługę techniczną pojazdów. Należy uwzględnić wszystkie te czynniki chcąc udoskonalić efektywność działań flotowych.
REKLAMA
Na naszym rynku są dostępne różne urządzenia i aplikacje umożliwiające ostrzeganie nas o sytuacjach, które mogą spowolnić naszą jazdę. Jednym z nich jest komunikator kierowców Yanosik. Informuje nas o fotoradarach, patrolach policyjnych czy kontrolach ITD, a nawigacja online automatycznie dobiera trasę w zależności od bieżącej sytuacji na drodze. Dzięki takim udogodnieniom możemy uniknąć stania w korkach, co znacząco skraca nasz czas podróży.
Jakość assistance, a oszczędność czasu
Sytuacja wygląda nieco inaczej w przypadku awarii naszego samochodu. Decydujący wpływ na oszczędności czasu w tym wypadku ma jakość usługi assistance. Firma, którą wybierzemy powinna mieć profesjonalny, najlepiej całkowicie mobilny warsztat. Jedną z takich firm jest Starter. Posiadają oni w pełni wyposażone, specjalistyczne pojazdy umożliwiające natychmiastową pomoc w terenie. Pozwala to uniknąć holowania, gdyż mechanicy Startera naprawiają awarie na miejscu. Dzięki temu zaoszczędzimy nie tylko czas, ale i dodatkowe koszty związane z holowaniem oraz z przerwą w użytkowaniu pojazdu.
Monitoring czasu pracy kierowcy
W przypadku kierowców zawodowych wszystko określa kodeks pracy. Obliguje on pracodawcę do prowadzenia ewidencji czasu pracy w rozliczeniu dobowym, tygodniowym oraz w danym okresie rozliczeniowym. W organizacji działań flotowych zarówno liczy się czas jazdy, jak i czas przerwy. Kierowcy przysługuje 30 minutowa przerwa po 6 godzinach jazdy. Natomiast, gdy kierowca musi spędzić w służbowym aucie ponad 9 godzin to przerwa wydłuża mu się do 45 minut. W rozrachunku dobowym kierowcy przysługuje 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku.
W pojazdach firmowych zamontowane są systemy monitorujące. Zawierają one informacje o przerwach kierowców w trasie i o czasie postojów. Pomagają one pracodawcy weryfikować swoich pracowników. Również mają za zadanie kształtowanie w nich właściwych nawyków podczas jazdy. Zarówno zbyt długie postoje jak i unikanie przerw mogą obniżyć efektywność pracy. Takie sytuacje zmniejszają czujność i refleks kierowcy, co jest przyczyną wypadków. Warto wspomnieć, że to właśnie pracodawca, który zatrudnia kierowców na umowę o pracę, odpowiada za przestrzeganie norm ich czasu. Jeżeli przewoźnik będzie naruszał w jakikolwiek sposób te przepisy to może zakończyć się sankcjami karnymi.
Tekst: Paulina Samoraj
Źródło: Materiały Prasowe FlotisMobile.pl
REKLAMA
REKLAMA