Mercedes-Benz: nowe Unimog i Arocs
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wprowadzony na rynek wiosną br. Unimog napędzany jest silnikami BlueEfficiency Power - trzema 4- i dwiema 6-cylindrowymi jednostkami o mocy od 115 kW (156 KM) do 220 kW (299 KM). Według producenta ich konstrukcja pozwala na obniżenie zużycia paliwa (do 3 proc.) i emisji spalin.
REKLAMA
Gama silnikowa Euro VI nowego Arocsa obejmuje 6-cylindrowe jednostki rzędowe o wysokim momencie obrotowym - łącznie 16 wariantów mocy w czterech wersjach pojemności, od 175 kW (238 KM) do 460 kW (625 KM).
Na targach Agritechnica w Hanowerze pojawił się Unimog U 423 przygotowany do pracy w rolnictwie. Pojazd wyposażono w rolnicze opony i przeprojektowaną tylną przystawkę odbioru mocy. Połączenie to zostało opracowane zarówno z myślą o transporcie, jak i o pracach polowych. Drugi z prezentowanych Unimogów to sprawdzona wersja U 500, uzbrojona w specjalistyczne narzędzia dla służb drogowych, pomocne w utrzymaniu porządku na drogach przez okrągły rok.
W nowym Unimogu debiutuje innowacyjny, synergiczny napęd trakcyjny. Dostępny na życzenie, pozwala on podczas jazdy przełączać się z bezstopniowego napędu hydrostatycznego na ręczną zmianę biegów.Za sterowanie narzędziami odpowiada nowa, płynnie sterowana hydraulika robocza, pracująca z jeszcze większą precyzją. Zapewnia ona o około 30 proc. wyższą moc hydrauliczną.
Alternatywę dla hydrauliki roboczej stanowi opcjonalna hydraulika siłowa VarioPower, która może służyć do napędzania platform i wind załadowczych lub osi napędowych.
Mercedes-Benz Arocs w wersji rolniczej został dostosowany do wymogów transportowych, jakie obowiązują w tym rozwijającym się segmencie. Ciągnik siodłowy Arocs 2042AS z napędem na wszystkie koła przeznaczony jest do efektywnego transportu dużych ładunków z wysoką prędkością. Istotą jest nowy układ napędowy, który został zaprojektowany z myślą o zróżnicowanych zastosowaniach. Przeznaczony jest on do ekstremalnych zadań w bardzo trudnych warunkach. Jego konstrukcję cechuje świetna stabilność oraz wysoka ładowność.
Tekst: Agnieszka Kalinowska
Źródło: Materiały prasowe Mercedes-Benz
REKLAMA
REKLAMA