REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Do czego przewoźnikowi spedycja?

Wybierając firmę spedycyjną warto zwrócić uwagę na referencje
Wybierając firmę spedycyjną warto zwrócić uwagę na referencje
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Czy małym firmom transportowym jest potrzebny spedytor? W wielu przypadkach rzetelny spedytor to dla małych firm transportowych gwarancja stawki i terminu płatności.

Współpraca ze spedycją receptą na ciężkie czasy?

REKLAMA

Małe firmy transportowe przeżywają trudny okres. Rynek transportu drogowego w Europie jest nasycony, kryzys gospodarczy z ostatnich lat sprawił, że stawki za transport znacząco się obniżyły. Do tego Europę Zachodnią zalała masa przewoźników z południa, które najmocniej odczuły kryzys. Mowa tu oczywiście o firmach hiszpańskich i portugalskich, które w poszukiwaniu możliwości przetrwania skierowały swoje auta na drogi Europy Zachodniej. Ten splot niekorzystnych okoliczności wpędził w kłopoty niejedną polską rodzinną firmę. Szukając wyjścia z sytuacji wiele z nich nawiązało współpracę z rodzimymi spedycjami, aby zapewnić sobie przetrwanie. Na czym więc polega symbioza spedycji i przewoźnika? Z tym pytaniem zwróciliśmy się do Pawła Koszyńskiego, kierownika spedycji Adar, która zdobywa coraz większe grono klientów.

Jak działają spedycje?

REKLAMA

- Współpraca ze spedycją jest dla małych firm szansą na przetrwanie, jaką daje gwarancja stawki, terminu płatności, liczby przejechanych w miesiącu kilometrów i wielu innych czynników – wskazuje Paweł Koszyński. – Oczywiście bardzo istotne jest odpowiednie sprawdzenie partnera, z którym nawiązuje się współpracę, bo na polskim rynku mógłbym wskazać naprawdę niewiele firm, które są w stanie spełnić powyższe warunki.

Bardzo zależało nam na określeniu profilu firmy, które korzystają z usług spedycji, stąd poprosiliśmy o przybliżoną ocenę „standardowego” przewoźnika: - Nie ma jednej, prostej odpowiedzi na pytanie. Pracują z nami firmy, które posiadają kilkadziesiąt zestawów oraz wiele małych firm, na które pracuje tylko jedno auto. W ostatnim czasie widzimy jednak duży napływ przedsiębiorców, którzy jeździli albo samodzielnie albo korzystali z usług spedycji. Chociaż znając ich przeżycia trudno mi określić firmy – z którymi pracowali, mianem spedycji. Problemem na rynku jest duża liczba firm, które mając w nazwie słowo spedycja, nie mają z nim nic wspólnego w rzeczywistości. Nie mają odpowiednich specjalistów, stałych kontraktów, czy też notorycznie zdarzają im się problemy z terminowym płaceniem swoim przewoźnikom – podsumowuje branżę Paweł Koszyński.

Na co zwrócić uwagę wybierając firmę spedycyjną?

Osiągnięcie w ramach współpracy ze spedycją maksimum korzyści dla przewoźnika wiąże się jednak z dokładną weryfikacją firmy, z którą przyjdzie nam pracować, co potwierdzają specjaliści: - Na pewno jednym z podstawowych czynników, na który należy zwrócić uwagę jest kwestia wypłacalności spedycji. Szanująca się firma reguluje należności terminowo, a sprawdzenie tego jest bardzo proste. Jest wiele renomowanych agencji ratingowych, przyznających oceny wiarygodności.  – podpowiada kierownik spedycji Adar. – Na pewno warto poprosić o referencje od firm już pracujących z daną spedycją, aby dowiedzieć się co inni sądzą o takiej współpracy. Kilka minut rozmowy może nas ustrzec przed problemami w przyszłości. Do tego dochodzi szereg innych czynników, jak np. gwarancja kilometrów do przejechania w miesiącu. Taka oferta z dużym prawdopodobieństwem wskazuje spedycje, które posiadają stałych kontrahentów, z którymi pracują całorocznie, nie narażając przewoźników na wahania koniunktury na rynku transportowym.
Podsumowując należy wskazać na konsolidację rynku i coraz częstszą „ucieczkę” małych firm pod skrzydła spedycji. Polski rynek transportowy rozwija się, a polskie spedycje zaczynają dorównywać zachodnioeuropejskim pod względem poziomu obsługi klienta. Stąd warto zapoznać się z ofertą rodzimych spedycji.

Źródło: Materiały prasowe Adar sp. z o. o.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA