REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Do czego przewoźnikowi spedycja?

Wybierając firmę spedycyjną warto zwrócić uwagę na referencje
Wybierając firmę spedycyjną warto zwrócić uwagę na referencje
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Czy małym firmom transportowym jest potrzebny spedytor? W wielu przypadkach rzetelny spedytor to dla małych firm transportowych gwarancja stawki i terminu płatności.

Współpraca ze spedycją receptą na ciężkie czasy?

REKLAMA

REKLAMA

Małe firmy transportowe przeżywają trudny okres. Rynek transportu drogowego w Europie jest nasycony, kryzys gospodarczy z ostatnich lat sprawił, że stawki za transport znacząco się obniżyły. Do tego Europę Zachodnią zalała masa przewoźników z południa, które najmocniej odczuły kryzys. Mowa tu oczywiście o firmach hiszpańskich i portugalskich, które w poszukiwaniu możliwości przetrwania skierowały swoje auta na drogi Europy Zachodniej. Ten splot niekorzystnych okoliczności wpędził w kłopoty niejedną polską rodzinną firmę. Szukając wyjścia z sytuacji wiele z nich nawiązało współpracę z rodzimymi spedycjami, aby zapewnić sobie przetrwanie. Na czym więc polega symbioza spedycji i przewoźnika? Z tym pytaniem zwróciliśmy się do Pawła Koszyńskiego, kierownika spedycji Adar, która zdobywa coraz większe grono klientów.

Jak działają spedycje?

- Współpraca ze spedycją jest dla małych firm szansą na przetrwanie, jaką daje gwarancja stawki, terminu płatności, liczby przejechanych w miesiącu kilometrów i wielu innych czynników – wskazuje Paweł Koszyński. – Oczywiście bardzo istotne jest odpowiednie sprawdzenie partnera, z którym nawiązuje się współpracę, bo na polskim rynku mógłbym wskazać naprawdę niewiele firm, które są w stanie spełnić powyższe warunki.

REKLAMA

Bardzo zależało nam na określeniu profilu firmy, które korzystają z usług spedycji, stąd poprosiliśmy o przybliżoną ocenę „standardowego” przewoźnika: - Nie ma jednej, prostej odpowiedzi na pytanie. Pracują z nami firmy, które posiadają kilkadziesiąt zestawów oraz wiele małych firm, na które pracuje tylko jedno auto. W ostatnim czasie widzimy jednak duży napływ przedsiębiorców, którzy jeździli albo samodzielnie albo korzystali z usług spedycji. Chociaż znając ich przeżycia trudno mi określić firmy – z którymi pracowali, mianem spedycji. Problemem na rynku jest duża liczba firm, które mając w nazwie słowo spedycja, nie mają z nim nic wspólnego w rzeczywistości. Nie mają odpowiednich specjalistów, stałych kontraktów, czy też notorycznie zdarzają im się problemy z terminowym płaceniem swoim przewoźnikom – podsumowuje branżę Paweł Koszyński.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na co zwrócić uwagę wybierając firmę spedycyjną?

Osiągnięcie w ramach współpracy ze spedycją maksimum korzyści dla przewoźnika wiąże się jednak z dokładną weryfikacją firmy, z którą przyjdzie nam pracować, co potwierdzają specjaliści: - Na pewno jednym z podstawowych czynników, na który należy zwrócić uwagę jest kwestia wypłacalności spedycji. Szanująca się firma reguluje należności terminowo, a sprawdzenie tego jest bardzo proste. Jest wiele renomowanych agencji ratingowych, przyznających oceny wiarygodności.  – podpowiada kierownik spedycji Adar. – Na pewno warto poprosić o referencje od firm już pracujących z daną spedycją, aby dowiedzieć się co inni sądzą o takiej współpracy. Kilka minut rozmowy może nas ustrzec przed problemami w przyszłości. Do tego dochodzi szereg innych czynników, jak np. gwarancja kilometrów do przejechania w miesiącu. Taka oferta z dużym prawdopodobieństwem wskazuje spedycje, które posiadają stałych kontrahentów, z którymi pracują całorocznie, nie narażając przewoźników na wahania koniunktury na rynku transportowym.
Podsumowując należy wskazać na konsolidację rynku i coraz częstszą „ucieczkę” małych firm pod skrzydła spedycji. Polski rynek transportowy rozwija się, a polskie spedycje zaczynają dorównywać zachodnioeuropejskim pod względem poziomu obsługi klienta. Stąd warto zapoznać się z ofertą rodzimych spedycji.

Źródło: Materiały prasowe Adar sp. z o. o.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA