REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Colliers: Główny szlak logistyczny przez Morze Śródziemne

REKLAMA

REKLAMA

Ponad dwie trzecie handlu między Europą a innymi krajami, pod względem wartości transportowanych towarów, odbywa się przez porty europejskie. Wartość ta będzie rosnąć wraz z przewidywanym rozwojem handlu oraz transportu kontenerowego, których tempo rozwoju ma przewyższyć ogólny wzrost gospodarczy.

Zgodnie z najnowszym raportem Colliers International ten rozwój wpłynie na obecny rozkład na logistycznej mapie Europy czyniąc kraje na wschodnim brzegu Morza Śródziemnego kluczowym szlakiem logistycznym.

REKLAMA

- Nowe szlaki morskie prowadzące z Azji do Europy pociągają za sobą konieczność rozwoju infrastruktury. Nowe rozwiązania zastosowane w portach na Morzu Śródziemnym oraz Adriatyku pozwolą kontenerowcom dostarczyć więcej towarów do Europy Centralnej i Wschodniej poprzez Kanał Sueski. Transport towarów będzie znacznie sprawniejszy niż poprzez Rotterdam czy Hamburg, co pozwoli zaoszczędzić na przewozie 5-7 dni - mówi Karel Stransky, Dyrektor Corporate Solutions na region EMEA w Colliers International. - Jest to obszar największego wzrostu. Porty takie jak Koper czy Triest będą miały decydujące znaczenie dla Europy Wschodniej, która zaczyna odgrywać coraz większą rolę w globalnym łańcuchu dostaw.


Nie oznacza to jednak zmierzchu bardziej tradycyjnych portów obsługujących Europę Zachodnią. Colliers zaznacza, że prawie 60% całego załadunku na terenie Europy nadal transportowane jest przez 4 porty: Rotterdam, Antwerpia, Bremerhaven oraz Hamburg, a wiele z europejskich portów, jak np. Rotterdam planują rozbudowę.
Wraz z rosnącą liczbą coraz większych gabarytowo frachtowców na znaczeniu zyskają porty, które będą w stanie je obsłużyć, jako że transkontynentalne szlaki morskie koncentrują się wokół tych właśnie portów.

Inne wnioski z raportu Colliers: 

REKLAMA

Transport morski jeszcze przez długi czas pozostanie głównym kanałem przepływu towarów między Europą i innymi kontynentami. Pozostałe środki transportu nie są w stanie konkurować ze skalą oraz wydajnością transportu morskiego. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Transport lotniczy nadal odgrywa ważną rolę, ale większość zachodnich lotnisk boryka się z coraz większym natę żeniem ruchu. Jednak w obliczu sprzeciwu wobec rozrastania się głównych centrów komercyjnych (np. Heathrow) oraz związanych z tym zagrożeń dla środowiska naturalnego nie należy oczekiwać gwałtownego rozwoju transportu lotniczego. Z kolei niska aktywność na lotniskach Europy Wschodniej pozostawia miejsce do rozwoju, jako że popyt na towary wysokiej jakości wzrasta wraz z rozwojem krajów w tym regionie. 

• Kolej to następny zasługujący na uwagę środek transportu z dużym potencjałem rozwojowym, preferowany przez Unię Europejską. Kolej jest najbardziej ekologicznym rodzajem transportu, a na długich dystansach może być niezwykle rentowna. 

• Największym problemem w przypadku rozwoju transportu kolejowego pomiędzy Europą a pozostałymi krajami jest inny rozstaw szyn w kluczowych centrach takich jak Rosja. Mała ładowność oraz niska prędkość większości europejskich kolei mogą również stanowić problem. 

Według Colliers wzrost udziału kolei w rynku transportowym będzie rósł stopniowo, choć należy pamiętać, iż jest on uzależniony od rozwoju infrastruktury

Colliers International

REKLAMA

Colliers International jest obecnie trzecią największą na świecie firmą doradczą działającą w obszarze rynku nieruchomości, działającą poprzez sieć ponad 520 biur w 62 krajach. Jako część spółki giełdowej FirstService Corporation (notowanej na NASDAQ oraz TSX) Colliers oferuje z jednej strony stabilność silnego partnera finansowego, a z drugiej – ogromne zaangażowanie w realizowane projekty wynikające z modelu własności partnerskiej.

Colliers doradza najemcom komercyjnym, właścicielom nieruchomości oraz inwestorom. Zajmuje się pośrednictwem w zakresie wynajmu, sprzedaży i zarządzania nieruchomościami, a także doradztwem na rynku inwestycji hotelowych i rekreacyjnych, nadzorem budowlanym, wyceną oraz badaniami rynku. W Polsce firma działa od 1997 roku i posiada biura w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu, w których łącznie zatrudnia ponad 160 specjalistów.

źródło: Colliers

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA