REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Prezes zarządu Dachser: Gdyby nie logistyka, zostałbym... fizykiem kwantowym

REKLAMA

REKLAMA

Na pytania z naszego kwestionariusza odpowiada Grzegorz Lichocik, prezes zarządu Dachser Sp. z o.o.

Grzegorz Lichocik, prezes zarządu Dachser Sp. z o.o.

REKLAMA

1. Moją pierwszą pracę wspominam, jako... spojrzenie na kończącą się rzeczywistość gospodarki socjalistycznej. Fabryka, w której zaczynałem swoją karierę zawodową dzisiaj jest przebudowana na magazyny logistyczne. To w jakiś sposób określa również naszą dzisiejszą rzeczywistość.

2. W obecnej firmie pracuję, bo... uwielbiam wyzwania. Dla mnie sztuką jest tworzenie firmy, która przebojem zdobywa rynek. Poza tym 20 lat temu postawiłem sobie taki cel w życiu

3. Kryzys zmusza mnie do... analizy ryzyka z większą atencją i rozwagą. 

4. U konkurencji najbardziej cenię... działanie w obszarach, w które my w Polsce dopiero wchodzimy. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

5. Największe zagrożenie dla mojej branży to... pomysłowość fiskalna administracji publicznej i niestabilność kursów złotego.

6. Największe szanse dla mojej branży upatruję w... rozwoju przemysłu i nowych inwestycjach

Przeczytaj pozostałe KWESTIONARIUSZE Kliknij tutaj

7. Najchętniej zatrudniam... ludzi mądrych, zaangażowanych i najlepiej … niepalących.

8. Moją największą wadą jest … hmm mam dużo wad: na pewno jest to pracoholizm i perfekcjonizm, trudno mnie zadowolić i nie cieszę się zbyt długo z osiągnięć. Ciągle mnie coś ciągnie do przodu. To, co zostało osiągnięte to już historia, teraz trzeba iść dalej … itd.

9. Moją największą zaletą jest ... umiejętność budowania zespołów i wspieranie ludzi w ich rozwoju. 

10. Gdyby nie logistyka, to... zostałbym fizykiem kwantowym.

11. Mój dotychczasowy największy sukces zawodowy to to... jak wspominają mnie ludzie, z którymi pracowałem. Odchodząc po wielu latach z poprzedniej firmy dostałem puchar z dedykacją …”szefowi wszystkich szefów … :) To chyba był sukces. Sukcesem również jest to, jaką firmę udało nam się stworzyć w Polsce. Jednak wierzę, że ten największy sukces jest ciągle przede mną.

12. Gdy jestem zestresowany, to.... słucham jazzu. Jazz jest dobry na każdy nastrój.

13. U współpracowników najbardziej nie lubię... braku lojalności i braku zaangażowania 

14. U współpracowników najbardziej cenię.... jak „łapią moje pomysły od razu”

15. Najlepiej odpoczywam... na windsurfingu

16. Nie wyobrażam sobie pracy bez.... dobrego zespołu

17. Każdy dzień rozpoczynam od.... uśmiechu (tak powiedziała moja asystentka) i od przywitania się z pracownikami.

18. Udając się na urlop wybieram transport.... własny (za dużo sprzętu do pływania trzeba zabrać dla mnie i dla moich synów, namnożyło się tego trochę). Na ostatni wyjazd miałem około 6m3, więc spakowałem się w przyczepę. Korzystam również z usług firm logistycznych, oczywiście tych najlepszych ….

19. W moim domu za łańcuch dostaw odpowiada... odpowiadamy wspólnie. 

20. W Internecie najczęściej poszukuję.... informacji, czasem czytam wiadomości, głównie ekonomiczne i zakresu logistyki. Zazdroszczę młodym ludziom tego łatwego dostępu do tak szerokiej wiedzy.

21. Najwięcej nauczyłem się w.... pracy i zgłębiając fachowe pozycje. Studia i szkolenia też się wpisują na ta listę. Cały czas się uczę i chciałbym to robić jak najdłużej.

22. Pieniądze to dla mnie... odpowiednio zapisane cyferki w tabelce Excela. Najlepiej, gdy są w kolorze czarnym. Chociaż te czerwone motywują do większego wysiłku.

Poznaj innych menadżerów w branży logistycznej KLIKNIJ TUTAJ

Dachser Sp. z o.o.

Dachser Sp. z o.o. w Polsce reprezentuje międzynarodowego operatora logistycznego DACHSER GmbH & Co. KG. Firma została założona w 1930 roku w Kempten (Bawaria/Niemcy) przez Thomasa Dachsera. Obecnie grupa DACHSER liczy 315 oddziałów na całym świecie, 232 w Europie i 8 w Polsce. Tworzą one międzynarodową i krajową sieć terminali dystrybucyjnych. Dachser specjalizuje się w transporcie ładunków drobnicowych, przewozie ładunków częściowych (LTL) i całopojazdowych (FTL) oraz usługach magazynowania i konfekcjonowania towarów (logistyka kontraktowa).

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA