REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kierowcy ciężarówek już nie blokują drogi do granicy

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Kierowcy ciężarówek blokowali drogę dojazdową do polsko-białoruskiego przejścia granicznego w Kuźnicy (Podlaskie). Domagali się m.in. usprawnienia odpraw. Dzisiaj protest został zakończony.

Przed 12.30 na przejściu zostały wznowione odprawy - poinformowała PAP rzeczniczka Podlaskiego Oddziału Straży Granicznej (POSG) w Białymstoku Anna Wójcik.

REKLAMA

W trakcie protestu do przejścia mogły dojeżdżać i były normalnie odprawiane jedynie samochody osobowe.

Kierowcy chcą lepszych warunków

Protestujący kierowcy domagali się usprawnienia odpraw, ale też poprawy warunków sanitarnych przed granicą (m.in. więcej toalet), chcą też zmian organizacyjnych na samym przejściu, np. jednej kolejki dla wszystkich oczekujących na odprawę ciężarówek. Teraz osobno są odprawiane ciężarówki wiozące materiały niebezpieczne lub takie, które szybko się psują.

Przed przejściem wciąż stoi ponad 500 ciężarówek, część z nich blokowała drogę dojazdową. Straż Graniczna ocenia, że rozładowanie takiej kolejki potrwa około doby. Na przejściu w Kuźnicy średnio jest odprawianych około 400-460 ciężarówek na dobę - poinformowała Wójcik.


REKLAMA

Jeden z protestujących kierowców powiedział PAP, że zablokowanie drogi do przejścia było jedyną formą protestu, która mogła wywołać "odzew". Jego zdaniem służby zaczęły z nimi rozmawiać i wyjaśniać, jaka jest sytuacja na granicy, dopiero, gdy doszło do blokady, mimo że kierowcy zgłaszali swoje postulaty już wcześniej. "A my niezadowoleni jesteśmy z tego powodu, że 3 dni czekamy w kolejce" - mówi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kierowcy uważają, że służb na przejściu jest za mało. Mówią, że tylko "niektóre okienka" są otwarte. "A my stoimy i czekamy" - dodał. Kierowca, który rozmawiał z PAP, powiedział, że kierowcy stoją najpierw w wielogodzinnych kolejkach, a potem są "ścigani" za przekroczenie czasu pracy wykazywanego przez tachografy.

Kierowcy w trakcie negocjacji, które odbyły się ze służbami, usłyszały od nich, że są przygotowane do rozładowania kolejki, jaka powstała na granicy.

Długi czas odprawy na granicy

REKLAMA

We wtorek czas oczekiwania na odprawę na wyjazd na Białoruś w Kuźnicy to - według danych POSG - 33 godziny, a na wjazd do Polski 5 godzin. Z danych straży granicznej wynika, że w marcu, w ostatnich dniach średni czas oczekiwania na wyjazd z Polski w Kuźnicy wynosił kilkanaście godzin. Większe kolejki zawsze zdarzają się po weekendach. Pogranicznicy mówią, że jest to związane z tym, że kierowcy na początku tygodnia chcą być na miejscu swojej podróży. Jak podała Wójcik, średnio w 2011 roku na dobę w Kuźnicy były odprawiane 624 ciężarówki.

Służby graniczne podkreślają, że ruch na przejściu w Kuźnicy jest większy w związku z okresem przedświątecznym, ale także dlatego, że strona białoruska wprowadziła na sąsiednim przejściu w Bobrownikach ograniczenia dotyczące ładowności ciężarówek, które mogą tam przekraczać granicę ze względu na stan drogi dojazdowej po stronie białoruskiej. W Bobrownikach we wtorek ciężarówki czekały na odprawę na wyjazd na Białoruś 7 godzin.

(PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA