REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

„Rzetelny Przewoźnik” : Jak ochronić się przed kradzieżą?

REKLAMA

REKLAMA

Mija osiem miesięcy odkąd operator popularnej giełdy Trans.eu wydał wojnę kradzieżom i wyłudzeniom w transporcie. Wspólnie z OZPTD i m.in. serwisem logistyka.infor.pl pod szyldem kampanii społecznej “Rzetelny przewoźnik” zaczął edukować pracowników branży transportowej, jak nie paść ofiarą oszustów, a także szeroko informować o wykrytych przypadkach oszustw.

Pomysł na kampanię, która ograniczyłaby dramatycznie rosnącą skalę kradzieży i wyłudzeń w transporcie zrodził się na początku 2011 r. na giełdzie Trans.eu. „ Skala kradzieży w transporcie nigdy wcześniej nie była tak poważna jak obecnie. Złodzieje mocno sprofesjonalizowali swoje działania i zaczęli stosować coraz bardziej bardziej wyrafinowane metody kradzieży łącznie z wprowadzaniem do firm transportowych czy spedycyjnych swoich ludzi.

REKLAMA

REKLAMA

Dlatego tak ważne jest aby środowisko TSL podjęło działania prewencyjne. Stąd pomysł na kampanię “Rzetelny Przewoźnik’” ” - mówił Grzegorz Haładus z giełdy Trans.eu na spotkaniu inicjującym kampanię. „Rzetelny Przewoźnik” został oparty na trzech filarach.

Filar I - Edukacja

Firmy często padają ofiarami kradzieży ze względu na małe doświadczenie swoich pracowników oraz stan ich wiedzy. W odpowiedzi na to inicjatorzy kampanii opracowali internetowy kurs wiedzy transportowej, w którym swoich sił spróbowało ponad pół tysiąca pracowników branży TSL. Jego wyniki okazały się przygnębiające. „Połowa osób test oblała idąc tokiem uczelni wyższych, ” – podsumował wyniki Łukasz Chwalczuk z kancelarii Iuridica, autor kursu wiedzy i pytań testowych.

REKLAMA

Wnioski z kursu zaowocowały cyklem konferencji o charakterze szkoleniowym, których tematem przewodnim było bezpieczeństwo w łańcuchu dostaw. Konferencje pt. ”Nie daj się okraść – czyli jak zabezpieczyć firmę przed oszustwami w transporcie” odbyły się we Wrocławiu, Krakowie i Łodzi. Wzięło w nich udział ponad 500 przedstawicieli firm, często tych, którzy problem kradzieży i wyłudzeń znają z autopsji. Wśród prelegentów wystąpili m.in przedstawiciele Policji, inspektorzy WITD, prawnicy i specjaliści od ubezpieczeń.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nadkom. Tomasz Mosur z wrocławskiej Policji zwrócił uwagę na czynniki, które decydują o sukcesie oszustów: „Przede wszystkim świetna organizacja gangsterów, ich znajomość branży a często nawet podstawianie swoich ludzi jako pracowników firm. To są najgroźniejsi gangsterzy z pierwszych stron gazet”- mówił nadkom. Mosur. Z kolei Łukasz Chwalczuk uczulał na mechanizmy kradzieży: „Najwięcej przypadków zdarza się w piątek po południu, kiedy każdy się już śpieszy, chce załatwić transport i w spokoju iść do domu. To wtedy oszuści uderzają najczęściej, dodatkowo oferując stawki dużo wyższe od rynkowych”.


Na podstawie wniosków, które padły na konferencjach opracowano m.in. poradnik zawierający 10 żelaznych zasad bezpiecznego transportu. Poradnik – który przyda się zwłaszcza kierowcom – można pobrać ze strony: www.rzetelnyprzewoznik.pl/poradnik.

Filar II- weryfikacja licencji

Brak centralnej bazy licencji transportowej bardzo utrudnia weryfikację firm, z którymi rozpoczyna się współpracę, a na solidne sprawdzanie przewoźnika spedytorzy często nie mają czasu. Fakt ten wykorzystują złodzieje, którzy podrabiają dokumenty i podszywają się pod legalnie działającego przewoźnika.

Następnie podejmują transport, który nigdy nie dociera do wyznaczonego miejsca. Aby temu zapobiec organizatorzy stworzyli wyszukiwarkę licencji transportowych – międzynarodowych zaciąganych z centralnej bazy GITD i krajowych pochodzących ze starostw powiatowych. Każdy może sprawdzić daną firmę na stronie www.rzetelnyprzewoznik.pl. Wystarczy wpisać NIP firmy, aby dowiedzieć się czy warto z nią współpracować.

Filar III- certyfikacja przewoźników

Kolejnym elementem „rzetelnego Przewoźnika” jest wyróżniania najlepszych przewoźników na rynku specjalnym Certyfikatem Rzetelnego Przewoźnika. Aby go otrzymać, trzeba spełnić szereg kryteriów: posiadać komplet informacji o firmie wraz z dokumentami (licencje, ubezpieczenia, NIP, REGON lub KRS).

Do tego firma musi prowadzić działalność minimum trzy lata i zebrać w tym czasie od swoich kontrahentów pozytywne oceny i komentarze na giełdzie. Musi też przesłać referencje od dotychczasowych kontrahentów. W Polsce certyfikowanych przewoźników jest już ponad 600 oraz ok. 400 w Czechach, Słowacji i na Litwie. Dzięki takiemu certyfikatowi przewoźnik buduje swoją reputację, a zleceniodawca ma pewność, że towar bezpiecznie dotrze w wyznaczone miejsce.

Rzetelny Przewoźnik w 2012 roku

Inicjatorzy planują kontynuację „Rzetelnego Przewoźnika” także w 2012 roku.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA