REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

„Rzetelny Przewoźnik” : Jak ochronić się przed kradzieżą?

REKLAMA

REKLAMA

Mija osiem miesięcy odkąd operator popularnej giełdy Trans.eu wydał wojnę kradzieżom i wyłudzeniom w transporcie. Wspólnie z OZPTD i m.in. serwisem logistyka.infor.pl pod szyldem kampanii społecznej “Rzetelny przewoźnik” zaczął edukować pracowników branży transportowej, jak nie paść ofiarą oszustów, a także szeroko informować o wykrytych przypadkach oszustw.

Pomysł na kampanię, która ograniczyłaby dramatycznie rosnącą skalę kradzieży i wyłudzeń w transporcie zrodził się na początku 2011 r. na giełdzie Trans.eu. „ Skala kradzieży w transporcie nigdy wcześniej nie była tak poważna jak obecnie. Złodzieje mocno sprofesjonalizowali swoje działania i zaczęli stosować coraz bardziej bardziej wyrafinowane metody kradzieży łącznie z wprowadzaniem do firm transportowych czy spedycyjnych swoich ludzi.

REKLAMA

Dlatego tak ważne jest aby środowisko TSL podjęło działania prewencyjne. Stąd pomysł na kampanię “Rzetelny Przewoźnik’” ” - mówił Grzegorz Haładus z giełdy Trans.eu na spotkaniu inicjującym kampanię. „Rzetelny Przewoźnik” został oparty na trzech filarach.

Filar I - Edukacja

REKLAMA

Firmy często padają ofiarami kradzieży ze względu na małe doświadczenie swoich pracowników oraz stan ich wiedzy. W odpowiedzi na to inicjatorzy kampanii opracowali internetowy kurs wiedzy transportowej, w którym swoich sił spróbowało ponad pół tysiąca pracowników branży TSL. Jego wyniki okazały się przygnębiające. „Połowa osób test oblała idąc tokiem uczelni wyższych, ” – podsumował wyniki Łukasz Chwalczuk z kancelarii Iuridica, autor kursu wiedzy i pytań testowych.

Wnioski z kursu zaowocowały cyklem konferencji o charakterze szkoleniowym, których tematem przewodnim było bezpieczeństwo w łańcuchu dostaw. Konferencje pt. ”Nie daj się okraść – czyli jak zabezpieczyć firmę przed oszustwami w transporcie” odbyły się we Wrocławiu, Krakowie i Łodzi. Wzięło w nich udział ponad 500 przedstawicieli firm, często tych, którzy problem kradzieży i wyłudzeń znają z autopsji. Wśród prelegentów wystąpili m.in przedstawiciele Policji, inspektorzy WITD, prawnicy i specjaliści od ubezpieczeń.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nadkom. Tomasz Mosur z wrocławskiej Policji zwrócił uwagę na czynniki, które decydują o sukcesie oszustów: „Przede wszystkim świetna organizacja gangsterów, ich znajomość branży a często nawet podstawianie swoich ludzi jako pracowników firm. To są najgroźniejsi gangsterzy z pierwszych stron gazet”- mówił nadkom. Mosur. Z kolei Łukasz Chwalczuk uczulał na mechanizmy kradzieży: „Najwięcej przypadków zdarza się w piątek po południu, kiedy każdy się już śpieszy, chce załatwić transport i w spokoju iść do domu. To wtedy oszuści uderzają najczęściej, dodatkowo oferując stawki dużo wyższe od rynkowych”.


Na podstawie wniosków, które padły na konferencjach opracowano m.in. poradnik zawierający 10 żelaznych zasad bezpiecznego transportu. Poradnik – który przyda się zwłaszcza kierowcom – można pobrać ze strony: www.rzetelnyprzewoznik.pl/poradnik.

Filar II- weryfikacja licencji

REKLAMA

Brak centralnej bazy licencji transportowej bardzo utrudnia weryfikację firm, z którymi rozpoczyna się współpracę, a na solidne sprawdzanie przewoźnika spedytorzy często nie mają czasu. Fakt ten wykorzystują złodzieje, którzy podrabiają dokumenty i podszywają się pod legalnie działającego przewoźnika.

Następnie podejmują transport, który nigdy nie dociera do wyznaczonego miejsca. Aby temu zapobiec organizatorzy stworzyli wyszukiwarkę licencji transportowych – międzynarodowych zaciąganych z centralnej bazy GITD i krajowych pochodzących ze starostw powiatowych. Każdy może sprawdzić daną firmę na stronie www.rzetelnyprzewoznik.pl. Wystarczy wpisać NIP firmy, aby dowiedzieć się czy warto z nią współpracować.

Filar III- certyfikacja przewoźników

Kolejnym elementem „rzetelnego Przewoźnika” jest wyróżniania najlepszych przewoźników na rynku specjalnym Certyfikatem Rzetelnego Przewoźnika. Aby go otrzymać, trzeba spełnić szereg kryteriów: posiadać komplet informacji o firmie wraz z dokumentami (licencje, ubezpieczenia, NIP, REGON lub KRS).

Do tego firma musi prowadzić działalność minimum trzy lata i zebrać w tym czasie od swoich kontrahentów pozytywne oceny i komentarze na giełdzie. Musi też przesłać referencje od dotychczasowych kontrahentów. W Polsce certyfikowanych przewoźników jest już ponad 600 oraz ok. 400 w Czechach, Słowacji i na Litwie. Dzięki takiemu certyfikatowi przewoźnik buduje swoją reputację, a zleceniodawca ma pewność, że towar bezpiecznie dotrze w wyznaczone miejsce.

Rzetelny Przewoźnik w 2012 roku

Inicjatorzy planują kontynuację „Rzetelnego Przewoźnika” także w 2012 roku.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA