REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Inwestycje na terenach postoczniowych w Szczecinie

Subskrybuj nas na Youtube
Inwestycje na terenach postoczniowych w Szczecinie. fot. Fotolia
Inwestycje na terenach postoczniowych w Szczecinie. fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Modernizacja bocznicy kolejowej, czy nowoczesne urządzenie do cięcia stali to wybrane zrealizowane dotąd inwestycje na terenach postoczniowych w Szczecinie. To jeszcze nie koniec modernizacji terenu.

Inwestycje na terenach postoczniowych w Szczecinie

Odtworzona bocznica kolejowa, nowoczesne urządzenie do cięcia stali i zmodernizowany na potrzeby socjalne budynek czekają na najemców w Szczecińskim Parku Przemysłowym, który powstał na terenie byłej stoczni. Zakończyła się warta blisko 14 mln zł modernizacja.

REKLAMA

"Udało się zrealizować pierwsze od 2006 r. inwestycje na terenach postoczniowych, a teraz terenach Szczecińskiego Parku Przemysłowego" - powiedział we wtorek prezes Parku Grzegorz Huszcz.

W ramach przedsięwzięcia odtworzono m.in. dawną stoczniową bocznicę kolejową. "Trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie organizmów na tym terenie bez łączności z systemem dróg kolejowych; to była naprawdę niezbędna inwestycja, bez niej nie ma przyszłości tego miejsca - powiedział Huszcz. W przyszłym roku po modernizacji rozjazdów torów przy ulicach sąsiadujących z terenami Parku, a także odnowieniu pozostałej część infrastruktury kolejowej przez kolejową spółkę, do SPP wjedzie pierwszy po latach pociąg.

Zobacz też: OT Logistics przejmie porty na Bałtyku i Adriatyku?

Do odtwarzanego Centrum Obróbki Stali udało się kupić nowoczesną i wydajną maszynę do cięcia sterowaną numerycznie - powiedział Huszcz. "Maszyna pozwoli na świadczenie usług na rzecz naszych kontrahentów funkcjonujących na terenie stoczni oraz w okolicach Szczecina, ale mamy także ambicje zdobyć znaczącą część rynku zachodnioeuropejskiego" - dodał Huszcz. Według prezesa, pierwsze poważne kroki zostały już poczynione w tej sprawie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zmodernizowany został także na potrzeby socjalne budynek - tzw. szatniowiec. Do dyspozycji najemców jest w nim nieco ponad tysiąc miejsc.

Jak powiedział Huszcz, w letnich miesiącach na terenach SPP pracuje od 2,5 do 2,8 tys. osób, w okresie zimowym, przez ograniczenia w wykorzystaniu placów, jest około 2 tys.

"SPP osiąga dobre wyniki finansowe, zakończymy ten rok z zyskiem netto rzędu 2 mln zł z działalności operacyjnej" - powiedział Huszcz. "Pogłoski o śmierci branży stoczniowej są przedwczesne i mocno przesadzone" - dodał.

Modernizacja bocznicy kolejowej to koszt nieco ponad 4,6 mln zł, zakup maszyny do Centrum Obróbki Stali prawie 1,2 mln zł, a przebudowa budynku ponad 8,1 mln zł. Całkowita wartość projektu to blisko 14 mln zł, z czego prawie 4,4 mln zł to dofinansowanie unijne.

Zobacz też: Jak ograniczyć koszty paliwa w spedycji?

Szczeciński Park Przemysłowy jest lokalną spółką, zarządzającą aktywami po zlikwidowanej Stoczni Szczecińskiej Nowa. Właścicielem spółki jest Towarzystwo Finansowe Silesia.

Park zarządza 45 ha z najważniejszą infrastrukturą postoczniową: halami produkcyjnymi, pochylniami, nabrzeżem i suwnicami. Obecnie ma 52 lokatorów.

REKLAMA

Produkcję w Stoczni Szczecińskiej Nowa wstrzymano w styczniu 2009 r., ponieważ Komisja Europejska uznała, że udzielona wcześniej stoczniom w Gdyni i Szczecinie przez polski rząd pomoc publiczna była niezgodna z prawem. Majątek stoczni sprzedano, a pracowników zwolniono.

Wśród kupionego w 2010 r. przez TF Silesia majątku po stoczni w Szczecinie znalazły się m.in. trzy pochylnie, nabrzeże o długości 510 m, wyposażone w urządzenia dźwigowe, a także place składowe, hale przemysłowe wraz z infrastrukturą dźwigową, obiekty biurowe oraz grunty o łącznej powierzchni 50 ha.

Powstałe w 2000 r. Towarzystwo Finansowe Silesia należy do skarbu państwa; specjalizuje się w rewitalizacji gospodarczej i zagospodarowywaniu obszarów poprzemysłowych.(PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA