REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co wzrost rynku spożywczego oznacza dla operatorów logistycznych?

Subskrybuj nas na Youtube
Co wzrost rynku spożywczego oznacza dla operatorów logistycznych?
Co wzrost rynku spożywczego oznacza dla operatorów logistycznych?

REKLAMA

REKLAMA

Według prognoz rynek artykułów spożywczych w Polsce wzrośnie w 2015 r., względem 2014 r. o 2,1 % do 243 mld zł. Co to oznacza z punktu widzenia operatorów logistycznych?

Zgodnie z najnowszym prognozami w 2015 roku rynek artykułów spożywczych w Polsce osiągnie wartość prawie 243 mld zł - o 2,1% więcej niż rok wcześniej. Jest to jednocześnie największy ze wszystkich segmentów rynku handlu detalicznego w Polsce. Co to oznacza z punktu widzenia operatorów logistycznych?

REKLAMA

Wyniki opublikowanego w ostatnich dniach raportu firmy PMR "Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce 2015. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2015-2020" dostarczył nam nie tylko wspomnianą prognozę, ale także potwierdził obserwowany ze strony operatorów logistycznych trend rozwoju dyskontów i sklepów typu convenience.

Zobacz też: Które korytarze TEN-T przebiegają przez Polskę?

REKLAMA

Klienci operatorów logistycznych, czyli w znaczącej większości producenci, przesuwają swoje wymagania na obsługę kanałów, wymienionych w raporcie. Zmianę tę, można zaobserwować m.in. poprzez generowanie coraz większych obrotów w obszarach dostosowanych do wymogów konkretnego rodzaju punktów sprzedaży – mówi Maciej Walenda, Prezes Zarządu DSV Solutions. Wymienione formaty w przeważającej większości wymuszają kompletację przesyłek w takiej formie, aby produkt dostępny był do sprzedaży natychmiast po rozładunku. W związku z tym, już na etapie kompletacji w magazynie operatora, wymaga on odpowiedniego przygotowania. Do tego typu zadań można zaliczyć przygotowywanie displayów promocyjnych, które po rozfoliowaniu przez obsługę sklepu oferują szeroki wachlarz asortymentów producenta na odpowiednio przygotowanym stojaku promocyjnym.

Obserwowana przez operatorów konieczność dostosowania świadczonych przez siebie usług do wymagań sieci handlowych przekłada się też na ograniczenie kosztów po stronie ich klientów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podczas realizacji zadań pod kątem różnego typu sieci handlowych obsługujemy m.in. szeroki zakres formatu pół-palet. Jest to wymóg szczególnie dużych sklepów, które oferują asortymenty do sprzedaży na terenie sklepu właśnie na tym formacie nośników. Operatorzy, co stało się już standardem, odpowiadają również za tworzenie zestawów kompletowanych z kilku sztuk produktu. Takie rozwiązanie, dzięki rozbudowanym parkom maszynowym, jest kosztowo efektywne wyłącznie po stronie operatora, który przez dużą skalę przepakowań, jest w stanie oferować konkurencyjne stawki jednostkowe- wyjaśnia Maciej Walenda, Prezes Zarządu DSV Solutions.

Zobacz też: VAT: Sprzedaż w USA nie jest opodatkowana w Polsce

REKLAMA

Finalnie generalny kierunek działań operatorów wymusza odbiorca, który oczekuje produktu podanego w określonej formie i dostosowanego do odpowiedniego formatu sprzedaży. Jest to kolejne potwierdzenie sytuacji, w której wymagania rynku doskonale widać po stronie operatorów logistycznych, których wysoka specjalizacja stanowi kluczowy element w całej dystrybucji.

Autorzy raportu wskazują, że rynek artykułów spożywczych można scharakteryzować jako względnie dojrzały, co oznacza, że nie podlega on nagłym i znacznym zmianom w zależności od pogorszenia się lub polepszenia sytuacji ekonomicznej konsumentów lub ewentualnych zmian wśród największych graczy. Między innymi dlatego mimo deflacji cen na produkty spożywcze rynek ten wciąż rośnie.

Źródło: Materiały prasowe grupy DSV

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA