REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co wzrost rynku spożywczego oznacza dla operatorów logistycznych?

Subskrybuj nas na Youtube
Co wzrost rynku spożywczego oznacza dla operatorów logistycznych?
Co wzrost rynku spożywczego oznacza dla operatorów logistycznych?

REKLAMA

REKLAMA

Według prognoz rynek artykułów spożywczych w Polsce wzrośnie w 2015 r., względem 2014 r. o 2,1 % do 243 mld zł. Co to oznacza z punktu widzenia operatorów logistycznych?

Zgodnie z najnowszym prognozami w 2015 roku rynek artykułów spożywczych w Polsce osiągnie wartość prawie 243 mld zł - o 2,1% więcej niż rok wcześniej. Jest to jednocześnie największy ze wszystkich segmentów rynku handlu detalicznego w Polsce. Co to oznacza z punktu widzenia operatorów logistycznych?

REKLAMA

Wyniki opublikowanego w ostatnich dniach raportu firmy PMR "Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce 2015. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2015-2020" dostarczył nam nie tylko wspomnianą prognozę, ale także potwierdził obserwowany ze strony operatorów logistycznych trend rozwoju dyskontów i sklepów typu convenience.

Zobacz też: Które korytarze TEN-T przebiegają przez Polskę?

REKLAMA

Klienci operatorów logistycznych, czyli w znaczącej większości producenci, przesuwają swoje wymagania na obsługę kanałów, wymienionych w raporcie. Zmianę tę, można zaobserwować m.in. poprzez generowanie coraz większych obrotów w obszarach dostosowanych do wymogów konkretnego rodzaju punktów sprzedaży – mówi Maciej Walenda, Prezes Zarządu DSV Solutions. Wymienione formaty w przeważającej większości wymuszają kompletację przesyłek w takiej formie, aby produkt dostępny był do sprzedaży natychmiast po rozładunku. W związku z tym, już na etapie kompletacji w magazynie operatora, wymaga on odpowiedniego przygotowania. Do tego typu zadań można zaliczyć przygotowywanie displayów promocyjnych, które po rozfoliowaniu przez obsługę sklepu oferują szeroki wachlarz asortymentów producenta na odpowiednio przygotowanym stojaku promocyjnym.

Obserwowana przez operatorów konieczność dostosowania świadczonych przez siebie usług do wymagań sieci handlowych przekłada się też na ograniczenie kosztów po stronie ich klientów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podczas realizacji zadań pod kątem różnego typu sieci handlowych obsługujemy m.in. szeroki zakres formatu pół-palet. Jest to wymóg szczególnie dużych sklepów, które oferują asortymenty do sprzedaży na terenie sklepu właśnie na tym formacie nośników. Operatorzy, co stało się już standardem, odpowiadają również za tworzenie zestawów kompletowanych z kilku sztuk produktu. Takie rozwiązanie, dzięki rozbudowanym parkom maszynowym, jest kosztowo efektywne wyłącznie po stronie operatora, który przez dużą skalę przepakowań, jest w stanie oferować konkurencyjne stawki jednostkowe- wyjaśnia Maciej Walenda, Prezes Zarządu DSV Solutions.

Zobacz też: VAT: Sprzedaż w USA nie jest opodatkowana w Polsce

REKLAMA

Finalnie generalny kierunek działań operatorów wymusza odbiorca, który oczekuje produktu podanego w określonej formie i dostosowanego do odpowiedniego formatu sprzedaży. Jest to kolejne potwierdzenie sytuacji, w której wymagania rynku doskonale widać po stronie operatorów logistycznych, których wysoka specjalizacja stanowi kluczowy element w całej dystrybucji.

Autorzy raportu wskazują, że rynek artykułów spożywczych można scharakteryzować jako względnie dojrzały, co oznacza, że nie podlega on nagłym i znacznym zmianom w zależności od pogorszenia się lub polepszenia sytuacji ekonomicznej konsumentów lub ewentualnych zmian wśród największych graczy. Między innymi dlatego mimo deflacji cen na produkty spożywcze rynek ten wciąż rośnie.

Źródło: Materiały prasowe grupy DSV

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA