REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Jeśli polskie magazyny chcąc być konkurencyjne na globalnym rynku, muszą w kolejnych latach zainwestować w automatyzację i robotyzację procesów. Niestety, na tle krajów Europy Zachodniej polska branża magazynowa wciąż nie wypada najlepiej.
Jeśli polskie magazyny chcąc być konkurencyjne na globalnym rynku, muszą w kolejnych latach zainwestować w automatyzację i robotyzację procesów. Niestety, na tle krajów Europy Zachodniej polska branża magazynowa wciąż nie wypada najlepiej.
Promag

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli polskie magazyny chcą być konkurencyjne na globalnym rynku, muszą w kolejnych latach zainwestować w automatyzację i robotyzację procesów. Niestety, na tle krajów Europy Zachodniej polska branża magazynowa wciąż nie wypada najlepiej.

Realizowane są co prawda mniej lub bardziej spektakularne inwestycje, jednak głównie za sprawą dużych globalnych firm z kapitałem zagranicznym (producenci oraz centra dystrybucyjne sieci handlowych) – m.in. z uwagi na dostęp do środków finansowych. Poza tym są one organizowane na wzór spółek działających na zachodzie – posiadają więc odpowiednie wzorce funkcjonowania i są bardziej świadome wymiernych korzyści z automatyzacji.

REKLAMA

REKLAMA

 - Nie należy oczekiwać, by polskie firmy nadrobiły w ciągu kilku najbliższych lat wszystkie zaległości, ale z roku na rok sytuacja powinna być coraz lepsza. Rośnie bowiem zainteresowanie nowoczesnymi rozwiązaniami, liczba nowych inwestycji, a menadżerowie coraz wyraźniej dostrzegają, że ich wdrożenie jest nie tylko konieczne by uzyskać wymaganą popytem wydajność procesów, ale też pozwala znacząco obniżyć koszty w dłuższym okresie, co jednoznacznie wiąże się z zwiększaniem konkurencyjności produktów i usług. Dotyczy to nie tylko największych przedsiębiorstw dysponujących ogromnymi powierzchniami magazynowymi, ale także tych mniejszych, od kilku do kilkunastu tysięcy miejsc paletowych – mówi Karolina Tokarz, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor ds. Handlu i Marketingu w PROMAG S.A.

Zobacz też: Sposób na sprawne zarządzanie magazynem  

Większa wydajność, niższe koszty i mniej błędów

Wśród głównych barier utrudniających polskim firmom inwestycje w automatykę magazynową wymienić należy przede wszystkim przekonanie o dużych nakładach początkowych i niepewność czasu zwrotu oraz kosztów ostatecznych całej inwestycji. Do tego dochodzi brak wystarczającej wiedzy na temat możliwych i właściwych do zastosowania rozwiązań i brak doświadczenia w tym zakresie. A to utrudnia podejmowanie decyzji.

REKLAMA

- Nowoczesne rozwiązania automatyki magazynowej pozwalają poprawić wydajność procesów, a tym samym obniżyć koszty jednostkowe produktu. Maszyna może pracować praktycznie 24 godziny na dobę i jest w stanie wykonać zdecydowanie więcej operacji niż człowiek, co sprzyja obniżeniu kosztów pracy, a jednocześnie pozwala poprawić jakość dostaw i przyspieszyć czas ich realizacji – mówi Karolina Tokarz. - Dzięki automatyzacji możemy też wyeliminować niemal do zera ewentualne błędy w kompletacji produktów. To także wymierne oszczędności eksploatacyjne, czego przykładem są chociażby regały z układnicami, które nie potrzebują ani światła, ani ciepła i mogą pracować w nieoświetlonym i nieogrzewanym magazynie. Jednym słowem automatyzacja, to przede wszystkim zwiększenie konkurencyjności na rynku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak opodatkować VAT usługi składowania towarów?

Automatyzacja w magazynie nie musi być droga                                                                   

Polskie przedsiębiorstwa powinny mieć świadomość, że automatyzacja i robotyzacja procesów intralogistycznych, to proces nieuchronny i nieodwracalny. Im wcześniej uda się więc stworzyć firmom odpowiednie warunki do tego typu inwestycji i uświadomić korzyści jakie za nimi stoją, tym więcej skorzystają zarówno one same, jak i cała polska gospodarka. W dalszym ciągu pokutuje jednak niesłuszne przekonanie, że automatyzacja jest po prostu droga, a nawet zbyt droga, by mogła być opłacalna. Na pewno jest tak, że wymaga ona od każdej firmy niemałych początkowych nakładów finansowych. Jednak w dłuższej perspektywie jest to jedyna droga by obniżyć koszty funkcjonowania, a tym samym zapewnić sobie dalszy rozwój. Poza tym z biegiem lat nowoczesne rozwiązania intralogistyczne sukcesywnie tanieją i są już teraz dostępne dla coraz szerszej grupy klientów. To ogromna szansa dla średnich polskich przedsiębiorstw, w których na dobrą sprawę brakuje jakichkolwiek rozwiązań z zakresu automatyki magazynowej, a całą pracę wykonuje człowiek.

– Aby proces automatyzacji przyniósł poprawę efektywności, ale z drugiej strony wymierne oszczędności w możliwie krótkim czasie, należy w pierwszej kolejności realizować projekty dopasowane do potrzeb danej firmy, jej specyfiki, skali działania i możliwości. Ważne by były to rozwiązania elastyczne, które można będzie rozwijać w kolejnych latach – dodaje Karolina Tokarz - Inwestycja w automatyzację to przecież nie tylko budowa zupełnie nowej, całkowicie zautomatyzowanej powierzchni magazynowej, ale również ciągłe unowocześnianie zasobów, którymi już dysponujemy. I w tym kierunku powinny podążać polskie przedsiębiorstwa w kolejnych latach.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA