REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Gazoport w Świnoujściu - kiedy zawinie pierwszy statek?

Gazoport w Świnoujściu - kiedy zawinie pierwszy statek?
Gazoport w Świnoujściu - kiedy zawinie pierwszy statek?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

W gazoporcie w Świnoujściu trwają ostatnie prace wykończeniowe. Obecnie malowane są dwa zbiorniki na skroplony gaz ziemny (LNG). W fazie końcowej są również negocjacje inwestora z wykonawcą gazoportu w kwestii aneksu do umowy na realizację inwestycji. Pierwszy statek z LNG zawinie do portu jeszcze w tym roku.

Trwa malowanie dwóch zbiorników na skroplony gaz ziemny (LNG) w powstającym w Świnoujściu (Zachodniopomorskie) gazoporcie. Na budowie prowadzone są ostatnie prace wykończeniowe – podał dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej Polskiego LNG PAP Maciej Mazur.

REKLAMA

Gazoport w Świnoujściu - zbiorniki na gaz LNG

W zbiornikach będzie magazynowany gaz, który przypłynie do świnoujskiego portu. Zbiorniki spełniają bardzo restrykcyjne normy bezpieczeństwa, aby utrzymać skroplony gaz w temperaturze minus 162 st. C. W tak niskiej temperaturze gaz ziemny pozostaje w stanie płynnym, co pozwala zmagazynować go 600 razy więcej, niż gdyby był w stanie naturalnym. Każdy ze zbiorników ma wysokość 20-piętrowego wieżowca i obwód 250 m. Kopuła zbiornika pokrywana jest czterowarstwowym systemem powłok, gdzie powłokę wewnętrzną stanowi mata z włókna szklanego, pełniąca funkcję zbrojenia - wyjaśnił Mazur.

Zobacz też: Jak opodatkować VAT usługi składowania towarów?

REKLAMA

Na ściany zbiorników nakładane są trzy warstwy malarskie. Do zabezpieczenia powierzchni dachów stosuje się zestawy żywic epoksydowych. Do pomalowania obu zbiorników potrzeba aż 54 ton emulsji. Łączna powierzchnia obu zbiorników, którą należy pokryć specjalistycznymi farbami, to 3,3 ha. Zastosowane farby szybko się utwardzają i uzyskują odporność na deszcz. Mają wysoką wytrzymałość na promieniowanie UV i tworzą membranę hydroizolacyjną. Aby spełnić restrykcyjne wymagania związane z aplikacją farb - w czasie upałów - prace wykonywane są w godzinach wieczornych i trwają niemal do północy.

Jak podkreślił Mazur, zaawansowanie inwestycji, zgodnie z raportami wykonawcy – konsorcjum, któremu lideruje włoska firma Saipem - wynosi ponad 98 proc.Dokonano już odbioru mediów pomocniczych, m.in. instalacji przeciwpożarowej i wody pitnej. Działają już instalacje elektryczne, wentylacji/klimatyzacji oraz wodno-kanalizacyjne. Praktycznie zakończona jest budowa dróg wewnętrznych, w tym 4 km dróg asfaltowych. Wykończone zostały wszystkie pomieszczenia administracyjne i warsztatowe, trwa ich meblowanie – poinformował dyrektor.Równolegle trwa szczegółowa kontrola wykonanych prac - dodał. Sprawdzenia wymaga 1536 linii rurociągów i 5718 punktów pomiarowych. Przeprowadzono już 50 tys. szczegółowych inspekcji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Nowy magazyn w Porcie Gdynia

Gazoport w Świnoujściu - negocjacje aneksu do umowy

Jak powiedział Mazur, w fazie końcowej są negocjacje inwestora spółki Polskie LNG z wykonawcą gazoportu, dotyczące podpisania aneksu do umowy. W ostatnich miesiącach resort skarbu informował, że wykonawca wysuwał dodatkowe roszczenia finansowe, nieuznawane przez stronę polską. Negocjowany właśnie aneks ma zakończyć ten spór. Zgodnie z deklaracjami konsorcjum realizującego inwestycję, pierwszy statek z LNG zawinie do portu w Świnoujściu w tym roku. Terminal do odbioru skroplonego gazu ziemnego (LNG) w Świnoujściu to jedna z największych polskich inwestycji energetycznych ostatnich lat, uznana przez rząd polski za strategiczną dla bezpieczeństwa energetycznego kraju. Inwestycja umożliwi odbiór gazu ziemnego drogą morską praktycznie z dowolnego kierunku na świecie. Początkowa zdolność regazyfikacyjna wyniesie 5 mld m sześć. i odpowiadać będzie około jednej trzeciej polskiego zapotrzebowania na gaz ziemny. Istnieje możliwość rozbudowy mocy terminalu - do 7,5 mld m sześć. rocznie. 8 kwietnia br. Polskie LNG i firma Tractebel Engineering zawarły umowę na opracowanie studium wykonalności na rozbudowę terminala. Świnoujski terminal będzie jedyną tej wielkości instalacją w Europie Północnej i Środkowo - Wschodniej i jedną z największych na całym kontynencie. W Europie działa 22 terminali LNG. (PAP) epr/ gma/

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA