REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zwiększyć bezpieczeństwo pracy w magazynie?

Subskrybuj nas na Youtube
Jak zwiększyć bezpieczeństwo pracy w magazynie?
Jak zwiększyć bezpieczeństwo pracy w magazynie?
Magazynuj.pl

REKLAMA

REKLAMA

Państwowa Inspekcja Pracy nie pozostawia złudzeń - każdy wypadek w branży magazynowo transportowej kosztuje przedsiębiorstwo od 12 do 63,5 tys. zł. Jak zwiększyć bezpieczeństwo pracy w magazynie?

Zgodnie z szacunkami Państwowej Inspekcji Pracy, każdy wypadek w gospodarce magazynowej i transporcie kosztuje przedsiębiorstwo od 12 do nawet 63,5 tysięcy złotych. Eksperci alarmują – konieczne jest zwiększenie bezpieczeństwa pracy oraz inwestycja w ekonomiczne rozwiązania, które ograniczą straty magazynowe w przypadku wystąpienia nieoczekiwanych zdarzeń.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Jak opodatkować VAT usługi składowania towarów?

Najczęstsze przyczyny wypadków w magazynach

Dziś najczęstszymi przyczynami wypadków w magazynach są niewłaściwa organizacja pracy, błędy ludzkie oraz brak stosownych zabezpieczeń. Do nierzadkich należą uszkodzenia mechaniczne wynikające z otarć i obić powstałych podczas transportu wewnątrz i na zewnątrz zakładu. Operowanie wózkiem widłowym na wąskich korytarzach i podnoszenie materiałów na duże wysokości także sprzyjają różnego rodzaju uderzeniom i odkształceniom, które często skutkują wymianą konstrukcji regałowych na nowe. Każde z tych zdarzeń jest kłopotliwe i kosztowne wiążąc się z koniecznością przenoszenia towarów i dodatkowymi, niemałymi wydatkami ponoszonymi na tworzenie nowych miejsc składowania.

Zobacz też: Bezzałogowy system transportu w fabryce Audi

REKLAMA

- Próba oszczędności poprzez ignorowanie powstałych uszkodzeń nie jest najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji – tłumaczy Marcin Hankiewicz, ekspert od zarządzania przestrzenią magazynową, i dodaje: - Nigdy nie ma pewności czy powstałe straty nie przyczynią się do zwiększenia naprężenia ścinającego w danej części regału, prowadząc w konsekwencji do złamania całej konstrukcji. Ryzykujemy wtedy nie tylko zniszczenie towaru znajdującego się na półkach, ale narażamy także życie i zdrowie pracowników. Nie bez powodu istnieją normy określające wymagania, specyfikację i zasady projektowania konstrukcji regałowych (na przykład PN-EN 15635), a których nieprzestrzeganie skutkuje karami pieniężnymi. Ważnym jest też, by uświadamiać operatorów wózków widłowych o konieczności zgłaszania każdego, choćby najmniejszego wypadku przy pracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Aplikacja połączy handlowca z magazynem

Jak zwiększyć bezpieczeństwo pracy w magazynach?

Tanich rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo pracy w gospodarce magazynowej jest bardzo dużo. Przykładem mogą być elementy tzw. biernej ochrony konstrukcji regałów, a konkretnie - uszczelki przeciwuderzeniowe z gumy EPDM. To specyficzny materiał cechujący się właściwościami do odwracalnej deformacji. Przez to siły mechaniczne, które uderzają w uszczelkę, nie zmieniają jej struktury. Poza tym elementy zrobione z gumy EPDM są odporne na warunki atmosferyczne i ekstremalne temperatury, przez co naprawdę trudno je zniszczyć nawet przy długotrwałym użytkowaniu. Takie uszczelki są też bardzo proste w montażu. Na rynku można znaleźć warianty samoprzylepne lub wciskane, które nie wymagają użycia kleju. Guma może być komórkowa (miękka) lub twarda, a także wyposażona w zbrojenie i dodatkowe warstwy. Dostępne kształty i wymiary powodują, że uszczelki można dopasować do praktycznie każdego obiektu w magazynie.

Dzięki odpowiednim zabezpieczeniom w magazynach z łatwością można zapobiegać nieprzyjemnym wypadkom, oszczędzając pieniądze. Tanie elementy ochrony, jak np. odbojniki czy uszczelki, stosuje się już w większości magazynów dużych firm. Może czas, żeby wszystkie wprowadziły takie zabezpieczenia i faktycznie zminimalizowały niepotrzebne koszty wynikające z nieoczekiwanych zdarzeń?

Źródło: Materiały prasowe Magazynuj.pl

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA