REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kiedy nowy zarząd PLL LOT?

Kiedy nowy zarząd PLL LOT?
Kiedy nowy zarząd PLL LOT?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Kiedy zostanie powołany nowy zarząd PLL LOT? Według informacji wiceministra skarb, rada nadzorcza powinna wyłonić nowe władze spółki na początku lutego 2016 r.

Do końca stycznia lub na początku lutego rada nadzorcza PLL LOT powinna wyłonić nowy zarząd spółki - zapowiedział w czwartek w Sejmie wiceminister skarbu Filip Grzegorczyk. Uzależnił rewizję strategii przewoźnika od wyników audytu spółki.

REKLAMA

Wiceminister skarbu odpowiadał na pytania posłów PiS Macieja Małeckiego i Marka Suskiego ws. sytuacji w PLL LOT, powołania nowego zarządu spółki oraz terminu wyników audytu przewoźnika.

"Postępowanie konkursowe trwa (na stanowiska prezesa zarządu oraz dwóch członków zarządu PLL LOT - PAP). Sądzę, że do końca stycznia, na początku lutego z pewnością rada nadzorcza wyłoni nowy zarząd" - podkreślił.

Zapewnił, że minister skarbu zadba o to, by audyt spółki został zakończony w możliwie najszybszym terminie. Zapowiedział, że od wyników tego audytu zależeć będą inne istotne kwestie, w tym rewizja strategii.

Zobacz też: Kto zainwestuje w PLL LOT?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Podkreślił, że z końcem 2015 r. "formalnie zakończyła się realizacja planu restrukturyzacji w spółce". Jak mówił, to umożliwia PLL LOT otwieranie nowych połączeń. Zwrócił uwagę na flotę, którą dysponuje polski przewoźnik. "Generalnie jest ona nie do końca dostosowana do planów spółki, czy do jej strategii. Jest to poważny problem LOT-u" - ocenił.

"Realnym zagrożeniem dla LOT-u jest spór zbiorowy wygenerowany przez zarząd LOT-u w 2010 roku. W związku z działaniami ówczesnego zarządu zostały wręczone wypowiedzenia (...) pracownikom LOT-u. Na dzień dzisiejszy w pierwszej instancji zakończyły się cztery sprawy sądowe wyrokiem przyznającym rację pracownikom. Sprawy obecnie są toczone przed sądem drugiej instancji. Natomiast trzeba mieć na względzie pewien efekt domina, który może nastąpić. To może w konsekwencji prowadzić do wzrostu wydatków na wynagrodzenia - około 50 mln zł rocznie. Co w sytuacji LOT-u (...) jest groźne" - zaznaczył.

Ocenił, że w spółce została przeprowadzona tylko restrukturyzacja kosztowa. "Nie przeprowadzono restrukturyzacji organizacyjnej, nie usprawniono określonych procesów. Zatem można ostrożnie powiedzieć, że efekty działań restrukturyzacyjnych mogą budzić pewne wątpliwości z punktu widzenia stabilnego rozwoju spółki" - powiedział Grzegorczyk.

Zobacz też: PLL LOT rozwinie siatkę połączeń!

REKLAMA

Wiceminister skarbu poinformował ponadto, że wynik na działalności podstawowej PLL LOT w 2015 roku będzie ujemny i może wynieść ok. 25 mln zł. "Aktualna prognoza przewiduje zamknięcie 2015 roku z ujemnym wynikiem na działalności podstawowej. Ze wstępnych szacunków spółki ten wynik wyniesie około minus 25 mln zł. (...) Jest to wynik szacunkowy - przed zbadaniem go przez biegłego rewidenta" - powiedział.

Wiceminister poinformował, że zaktualizowany budżet na 2015 rok zakładał dodatni wynik na działalności podstawowej na poziomie 3 mln zł, wobec 126 mln zł przyjętych w pierwotnej wersji planu ekonomiczno-finansowego spółki.

Według wstępnych szacunków - jak podkreślił Grzegorczyk - strata netto PLL LOT w 2015 roku może wynieść 250 mln zł.

Pod koniec grudnia ub.r. rada nadzorcza PLL LOT zdecydowała o odwołaniu dwóch członków zarządu: Ewy Kołowieckiej, członka zarządu ds. operacyjnych oraz Macieja Dziudzika, członka zarządu ds. finansowych. Wcześniej Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PLL LOT zdecydowało o odwołaniu sześciu i powołaniu dziewięciu nowych członków RN LOT.

Ze składu RN odwołano wtedy: Zbigniewa Ćwiąkalskiego, Tomasza Dziedzica, Pawła Łatacza, Małgorzatę Molas, Bartosza Sosnowskiego i Macieja Wituckiego. Powołano za to Wojciecha Kownasa, Andrzeja Rymuta, Irenę Sączek, Dominika Hunka, Agnieszkę Rasińską, Krzysztofa Zgorzelskiego, Ryszarda Klimczyka, Mirosława Stanisławskiego i Andrzeja Wysockiego.

Udziałowcami PLL LOT są: Skarb Państwa, który posiada 99,82 proc. akcji, TFS Silesia - 0,144 proc. akcji oraz pracownicy - 0,036 proc. akcji.(PAP)

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu – fakty, analiza i konsekwencje

Warszawa już wprowadziła Strefę Czystego Transportu (SCT), Kraków się do tego przygotowuje, a kolejne miasta analizują możliwość wdrożenia podobnych rozwiązań. Ale czy SCT to rzeczywiście skuteczna metoda na poprawę jakości powietrza? A może to kolejny projekt, który w teorii brzmi dobrze, ale w praktyce może przynieść więcej problemów niż korzyści?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej? Zarząd Panek S.A. wydał oświadczenie w tej sprawie. Jakie są kluczowe powody zawieszenia usługi współdzielenia samochodów?

KGP: 106 796 interwencji, 339 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 796 interwencji. Byli wzywani do 339 wypadków drogowych.

Komunikat MI: Zachodnia Obwodnica Szczecina coraz bliżej. Jest decyzja. Nowa trasa będzie miała blisko 50 km długości

Resort infrastruktury w przesłanym w piątek, 14 marca 2025 r. komunikacie poinformował, że Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla wszystkich trzech odcinków Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6.

REKLAMA

Popyt na nowe samochody już nie tak mocny jak rok temu. Jakich nowych aut poszukują Polacy: napęd, marka i model

Toyota nadal dominuje, ale pozostałe marki gonią ją coraz zacieklej. Amatorzy nowych samochodów wciąż największy apetyt mają na auta napędzane tradycyjnymi silnikami – na benzynę, olej napędowy ewentualnie autogaz.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r. Kierowcy w podziale na miasta wojewódzkie płacili od 644 zł do 963 zł za OC. Gdzie OC było najdroższe? Gdzie najtańsze? Jakie są kary za brak OC?

REKLAMA