REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Yamaha Niken – bardzo nietypowy motocykl z Japonii

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Kuźmiuk
Yamaha Niken – bardzo nietypowy motocykl z Japonii / fot. Yamaha
Yamaha Niken – bardzo nietypowy motocykl z Japonii / fot. Yamaha
Yamaha

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli myśleliście, że w kwestii motocykli wymyślono już wszystko, to się grubo mylicie. Yamaha zaprezentowała pojazd tak nietypowy, że trudno uwierzyć we wdrożenie go do produkcji. Mowa o modelu Niken, który pojawi się w salonach w przyszłym roku.
Yamaha Niken

Yamaha Niken

Yamaha

REKLAMA

Trzykołowe skutery są w sprzedaży od jakiegoś czasu, ale trzykołowe motocykle z dwoma przednimi kołami to zupełna nowość. Koncepcyjna wizja Yamahy dotycząca takiej konstrukcji została pokazana dwa lata temu. Większość osób związana z motocyklami sądziła, że MWT-9, bo tak nazwano tę maszynę, to jedynie przejaw możliwości japońskiej firmy. Tegoroczny salon motocyklowy EICMA pokazał jednak, że Azjaci mają w sobie sporo odwagi i nie boją się ryzykować.

REKLAMA

Yamaha Niken budzi kontrowersje – nie wszystkim podoba się pomysł zastąpienia przedniego koła dwoma kołami rozstawionymi od siebie w odległości 41 cm. Dodatkowe koło nie oznacza jednak, że nowa Yamaha nie będzie się przechylać. Dzięki zastosowaniu dwóch widelców typu upside down z przodu oraz systemu dźwigniowego motocyklista porusza się na maszynie jak na zwykłym jednośladzie. Maksymalny kąt pochylenia Nikena to 45 stopni. Japończycy twierdzą, że dzięki takiej konstrukcji pojazdu można mocniej hamować w zakrętach, a frajdy z jazdy jest jeszcze więcej. Kolejnym charakterystycznym elementem Yamahy Niken jest szeroka przednia owiewka, pod którą schowano część przedniego zawieszenia.

Nowy model Yamahy napędza trzycylindrowy silnik pochodzący z Yamahy MT-09. Motor o pojemności 847 cm3 generuje 115 KM, co powinno zapewnić dobre osiągi niezwykłej maszynie. Niestety dokładne dane techniczne jeszcze nie są znane. O wytracanie prędkości dba układ hamulcowy składający się z dwóch przednich tarcz hamulcowych o średnicy 298 mm każda oraz tylnej tarczy hamulcowej o średnicy 282 mm. Oczywiście nie mogło zabraknąć ABS-u, a na dodatek Japończycy dorzucili kontrolę trakcji i kilka trybów jazdy.

Yamaha Niken trafi do salonów w drugiej połowie przyszłego roku.

Yamaha Niken / fot. Yamaha
Yamaha
Yamaha Niken / fot. Yamaha
Yamaha
Yamaha Niken / fot. Yamaha
Yamaha
Yamaha Niken / fot. Yamaha
Yamaha
Yamaha Niken / fot. Yamaha
Yamaha
Yamaha Niken / fot. Yamaha
Yamaha
Yamaha Niken / fot. Yamaha
Yamaha
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA