REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Yamaha zainspirowana: YARD BUILT XV950 Pure Sports

Subskrybuj nas na Youtube
Yamaha XV950 Pure Sports tor
Yamaha XV950 Pure Sports tor
Yamaha

REKLAMA

REKLAMA

Yard Built XV950 Pure Sports to autorski projekt pasjonatów motocykli przywracający do życia japońską legendę lat 80-tych. Czym zachwycił ten projekt japońskiego producenta jednośladów?

Yamaha XV950 Pure Sports i Yard Built

Projekt Yard Built powstał po to, aby przemieniać motocykle Yamaha z segmentu Sport Heritage w wyjątkowe egzemplarze rozpalające wyobraźnię i pasję kierowców, którzy pragną motocykli wykonanych specjalnie dla nich. Kolejny rozdział tej historii rozpoczyna magazyn „LowRide”, który przyjął wyzwanie Yamahy. „LowRide” jest wiodącym włoskim czasopismem poświęconym cruiserom i chopperom, promującym kulturę modyfikacji oraz międzynarodowe, prestiżowe wystawy motocykli. Zespół redakcyjny „LowRide” przejawia niebywałą pasję do ręcznie wykonanych pojazdów, co zaowocowało pomysłem transformacji nowej Yamahy XV950 Sport Heritage w street racera o rzemieślniczym sznycie, widocznym w takich aspektach jak pozycja jazdy i stylistyka podkreślająca sportowy charakter pojazdu. Owi światowi specjaliści od modyfikacji utożsamiają się z filozofią Yard Built Special, a w swoim portfolio mają eksperymenty z bobberami, street trackerami, cafe racerami i chopperami. Zespół „LowRide” chciał stworzyć coś naprawdę niesamowitego, więc zainteresował się dziedzictwem Yamahy, decydując się "odkurzyć" styl lat 80. za pomocą repliki legendarnej Yamahy FZ750 – słynnego sportowego motocykla ulicznego.

REKLAMA

Zobacz też: BMW R nineT - motocykl na rocznicę!

Oldschoolowy motocykl - ambitny pomysł i realizacja

Kluczowym aspektem tego projektu było uzyskanie ekscytujących wyników za pomocą stosunkowo niewielu odwracalnych i łatwych do wykonania przeróbek bez radykalnej zmiany filozofii produktu i bez szwanku dla niezawodności i funkcjonalności standardowego modelu. Jego mocarny, dwucylindrowy silnik generuje wysoki moment obrotowy, podczas gdy zrównoważone prowadzenie sprawia, że jest on najlepszym towarzyszem każdej wycieczki, nawet na wymagającej trasie. Dynamiczna, lecz łatwa w prowadzeniu, nowa Yamaha XV950 zdążyła już udowodnić, że dysponuje niewiarygodnym potencjałem na rynku customów, który dziś za sprawą projektu „Pure Sports” osiąga wyższy poziom.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Nowa Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014

Według redaktora naczelnego „LowRide” Giuseppe Roncena wybór stylu to hołd dla pragmatyzmu z odrobiną nostalgii za latami 80. „Świetnie się bawiliśmy, prowadząc nową Yamahę XV950 na skąpanych słońcem krętych drogach Kalifornii podczas testów prasowych. A gdy pojawiliśmy się na zatłoczonych ulicach Mediolanu, doceniliśmy łatwość, z jaką prowadzi się ten motocykl i dosłownie zostawialiśmy za sobą iskry, podjeżdżając pod Apeniny – a to za sprawą doskonałego przyspieszenia jego dwucylindrowego silnika. W naszym projekcie próbowaliśmy uwolnić jego sportową duszę ale bez szwanku dla łatwości prowadzenia, wygody i godnej pozazdroszczenia równowagi. Nasz zespół poradził sobie z transformacją stylistyki bez jakichkolwiek kompromisów w sferze dynamiki i funkcjonalności”.

Pasjonat motoryzacyjnych modyfikacji, lider projektu XV950 Pure Sports Danilo Seclì wyjaśnił, na czym polega ta filozofia: „Naprawdę uwielbiamy radykalne off-roadowe interpretacje, jednak tym razem bardziej zależało nam na tym, aby zrobić coś więcej poza wywołaniem wspaniałego wrażenia. Nasze dzieło zostało drobiazgowo zaprojektowane w każdym szczególe i zbudowane na potrzeby najlepszych pokazów motocykli typu custom. Chcieliśmy także, aby nasz model umożliwiał kierowcy zabranie pasażera np. podczas jazdy na zlot. Chcieliśmy pokazać pomysły, które mogłyby zostać z łatwością skopiowane i mamy nadzieję, że Yard Built XV950 Pure Sports zainspiruje ludzi w świecie motocykli typu custom do wypróbowania nowych możliwości. Niezwykła historia Yamahy stanowiła dla nas niewyczerpane źródło inspiracji – spośród najbardziej symbolicznych modeli Yamahy wybraliśmy legendarny FZ750 jako ten, który jest najbardziej wartościowym reprezentantem całej epoki. Każdy może sobie wyobrazić swojego idealnego street racera, nasz wygląda właśnie tak. Został stworzony po to, by bawić i robić wrażenie bez szwanku dla bezpieczeństwa i jakości, jakimi cechuje się Yamaha. „Pure Sports” jest unikalny, sportowy, ale nie ekstremalny. Każdy może jeździć tym motocyklem i docenić go. Dzięki temu, jak została zbudowana Yamaha XV950, raczej nie będziesz potrzebował kosztownych części zamiennych ani nieodwracalnych modyfikacji, by zrealizować swoje marzenie”.

Zobacz też: Yamaha XVS1300 Custom - opis modelu

Radykalna zmiana wyglądu standardowego motocykla jest łatwa, ale modyfikacja wyglądu przy jednoczesnej poprawie dynamiki, bez odcinania czy spawania czegokolwiek i przy zachowaniu niskich kosztów i poszanowania oryginalnego projektu – to już znacznie trudniejsze zadanie.  „Pure Sports” bardzo się różni od modelu standardowego, chociaż podwozie, mechanizmy i elektryka pozostały oryginalne.

Wykorzystując półowiewkę i osłony boczne inspirowane Yamahą FZ750, zespół „LowRide” bazował na motocyklu Yamaha XV950 z systemem ABS. Styl modelu, który nazwano „Pure Sports” – zgodnie z napisem na owiewce legendarnego FZ750 – został mistrzowsko opracowany przez włoskiego projektanta Oberdana Bezziego i łączy w sobie estetykę z oryginalnym potencjałem modyfikacji. Wszystkie elementy są przykręcane, realizacje są odwracalne i odtwarzalne, co umożliwia stworzenie łatwego do zmontowania nadwozia z metalu lub kompozytów. Takie rozwiązanie ułatwia pracę dealerom, specjalistom od modyfikacji i entuzjastom motocykli, którzy będą tworzyć swoje własne interpretacje. Technicznym koordynatorem projektu jest Andrea Radaelli z Radikal Chopper, mediolański customizer, wyróżniony podczas targów EICMA Custom 2013 i Motor Bike Expo 2014 w kategorii „Scrambler & Racer”. W oparciu o jego sugestie nadwozie zostało ręcznie wykonane przez Simone Lecca z Metal Bike, który tworzy unikalne egzemplarze z aluminium w swoim warsztacie niedaleko Turynu. Żadnych odlewanych modeli czy trójwymiarowych projektów – to jest praca rzemieślnicza, oparta jedynie na szkicach, wykonywana bezpośrednio na motocyklu. Stalowa kierownica rurowa wzmacnia półowiewkę, a osłony boczne są mocowane do ramy za pomocą standardowych punktów mocowania. Malowanie wykonane przez studio Kaos Design jest wyjątkowe dzięki specjalnemu efektowi zadrapań, który podkreśla ręczną robotę w srebrnym i metalicznym kolorze. Czarno-czerwona, pastelowa grafika to reprodukcja wzoru Yamahy FZ750 z 1985 roku, która łączy elementy rzemieślnicze ze standardowym zbiornikiem paliwa. Wskaźniki i lustra Rizoma wraz z solidną kierownicą są nieocenione, choć ujednolicone.

Pozycja kierowcy jest bardziej sportowa, lecz niezbyt ekstremalna i może być z łatwością regulowana za sprawą dwóch mocowań. Podnóżki są standardowe. Skórzane siedzisko zostało wykonane przez Laboratorio della Pelle e del Cuoio i jest wyższe o około 120 mm. Opony, obręcze, system ABS, widelec, rama, mechanizmy i cała elektryka także są w pełni standardowe. Jedynym ustępstwem w sferze dźwięku jest rura wydechowa typu 2-w-1, specjalnie zaprojektowana przez HP Corse; końcówka w kształcie trapezu jest bardziej kompaktowa i lżejsza od oryginalnej.

ZBUDOWANY W WARSZTACIE, INSPIROWANY YAMAHĄ

REKLAMA

Na całym świecie są kierowcy, którzy marzą o zbudowaniu swoich własnych motocykli, o całkowicie indywidualnych charakterach. Yamaha pomaga im spełnić te ambicje, zapraszając do współpracy utalentowanych customizerów motocykli w celu stworzenia specjalnych egzemplarzy Yard Built, motocykli, które dostarczają inspirujących pomysłów dla klientów, chcących zmodyfikować swoje Yamahy.

Yamaha zaprezentowała trzy zapierające dech w piersiach modele Yard Built na mediolańskiej Wystawie Motocykli EICMA 2013. Zostały one skonstruowane przez wybranych reprezentantów świata modyfikacji motocykli, w oparciu o nowe motocykle Yamaha z segmentu Sport Heritage. Deus Ex Machina stworzył ponadczasowy Yard Built XJR1300 Eau Rouge w stylu endurance. Duńczycy z Wrenchmonkees natychmiast zaczęli pracę nad interpretacją nowej Yamahy SR400, tworząc swój Yard Built SR400 GibbonSlap, a SR400 B.S.R. został zbudowany przez japońskiego twórcę.

Historia ma ciąg dalszy.

DANE TECHNICZNE: YARD BUILT XV950 Pure Sports

  • Model bazowy: Yamaha XV950 ABS
  • Pomysł i opracowanie: włoskie czasopismo „LowRide”
  • Wykonanie i stylizacja: Oberdan Bezzi Design
  • Koordynacja i montaż: Radikal Chopper
  • Półowiewka z aluminiowego arkusza i owiewki boczne od Metal Bike przymocowane razem stalowymi, rurowymi drążkami do punktów mocowania na ramie
  • Malowanie srebrne z efektem zadrapanego metalu, wykonanie: studio Kaos
  • Podwójne siedzisko z naturalnej skóry licowej autorstwa Laboratorio Della Pelle e del Cuoio
  • Stalowa rura wydechowa typu 2-w-1 HP Corse
  • Podwójna, połączona kierownica z klamrami Motocicli Veloci
  • Wskaźniki LED Rizoma
  • Lusterka Rizoma

Źródło: materiały prasowe Yamaha

Yamaha XV950 Pure Sports tor
Yamaha
Yamaha XV950 Pure Sports
Yamaha
Yamaha XV950 Pure Sports
Yamaha
Yamaha XV950 Pure Sports tor
Yamaha
Yamaha XV950 Pure Sports tor
Yamaha
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA