REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Yamaha zainspirowana: YARD BUILT XV950 Pure Sports

Yamaha XV950 Pure Sports tor
Yamaha XV950 Pure Sports tor
Yamaha

REKLAMA

REKLAMA

Yard Built XV950 Pure Sports to autorski projekt pasjonatów motocykli przywracający do życia japońską legendę lat 80-tych. Czym zachwycił ten projekt japońskiego producenta jednośladów?

Yamaha XV950 Pure Sports i Yard Built

Projekt Yard Built powstał po to, aby przemieniać motocykle Yamaha z segmentu Sport Heritage w wyjątkowe egzemplarze rozpalające wyobraźnię i pasję kierowców, którzy pragną motocykli wykonanych specjalnie dla nich. Kolejny rozdział tej historii rozpoczyna magazyn „LowRide”, który przyjął wyzwanie Yamahy. „LowRide” jest wiodącym włoskim czasopismem poświęconym cruiserom i chopperom, promującym kulturę modyfikacji oraz międzynarodowe, prestiżowe wystawy motocykli. Zespół redakcyjny „LowRide” przejawia niebywałą pasję do ręcznie wykonanych pojazdów, co zaowocowało pomysłem transformacji nowej Yamahy XV950 Sport Heritage w street racera o rzemieślniczym sznycie, widocznym w takich aspektach jak pozycja jazdy i stylistyka podkreślająca sportowy charakter pojazdu. Owi światowi specjaliści od modyfikacji utożsamiają się z filozofią Yard Built Special, a w swoim portfolio mają eksperymenty z bobberami, street trackerami, cafe racerami i chopperami. Zespół „LowRide” chciał stworzyć coś naprawdę niesamowitego, więc zainteresował się dziedzictwem Yamahy, decydując się "odkurzyć" styl lat 80. za pomocą repliki legendarnej Yamahy FZ750 – słynnego sportowego motocykla ulicznego.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: BMW R nineT - motocykl na rocznicę!

Oldschoolowy motocykl - ambitny pomysł i realizacja

Kluczowym aspektem tego projektu było uzyskanie ekscytujących wyników za pomocą stosunkowo niewielu odwracalnych i łatwych do wykonania przeróbek bez radykalnej zmiany filozofii produktu i bez szwanku dla niezawodności i funkcjonalności standardowego modelu. Jego mocarny, dwucylindrowy silnik generuje wysoki moment obrotowy, podczas gdy zrównoważone prowadzenie sprawia, że jest on najlepszym towarzyszem każdej wycieczki, nawet na wymagającej trasie. Dynamiczna, lecz łatwa w prowadzeniu, nowa Yamaha XV950 zdążyła już udowodnić, że dysponuje niewiarygodnym potencjałem na rynku customów, który dziś za sprawą projektu „Pure Sports” osiąga wyższy poziom.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Nowa Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014

Według redaktora naczelnego „LowRide” Giuseppe Roncena wybór stylu to hołd dla pragmatyzmu z odrobiną nostalgii za latami 80. „Świetnie się bawiliśmy, prowadząc nową Yamahę XV950 na skąpanych słońcem krętych drogach Kalifornii podczas testów prasowych. A gdy pojawiliśmy się na zatłoczonych ulicach Mediolanu, doceniliśmy łatwość, z jaką prowadzi się ten motocykl i dosłownie zostawialiśmy za sobą iskry, podjeżdżając pod Apeniny – a to za sprawą doskonałego przyspieszenia jego dwucylindrowego silnika. W naszym projekcie próbowaliśmy uwolnić jego sportową duszę ale bez szwanku dla łatwości prowadzenia, wygody i godnej pozazdroszczenia równowagi. Nasz zespół poradził sobie z transformacją stylistyki bez jakichkolwiek kompromisów w sferze dynamiki i funkcjonalności”.

Pasjonat motoryzacyjnych modyfikacji, lider projektu XV950 Pure Sports Danilo Seclì wyjaśnił, na czym polega ta filozofia: „Naprawdę uwielbiamy radykalne off-roadowe interpretacje, jednak tym razem bardziej zależało nam na tym, aby zrobić coś więcej poza wywołaniem wspaniałego wrażenia. Nasze dzieło zostało drobiazgowo zaprojektowane w każdym szczególe i zbudowane na potrzeby najlepszych pokazów motocykli typu custom. Chcieliśmy także, aby nasz model umożliwiał kierowcy zabranie pasażera np. podczas jazdy na zlot. Chcieliśmy pokazać pomysły, które mogłyby zostać z łatwością skopiowane i mamy nadzieję, że Yard Built XV950 Pure Sports zainspiruje ludzi w świecie motocykli typu custom do wypróbowania nowych możliwości. Niezwykła historia Yamahy stanowiła dla nas niewyczerpane źródło inspiracji – spośród najbardziej symbolicznych modeli Yamahy wybraliśmy legendarny FZ750 jako ten, który jest najbardziej wartościowym reprezentantem całej epoki. Każdy może sobie wyobrazić swojego idealnego street racera, nasz wygląda właśnie tak. Został stworzony po to, by bawić i robić wrażenie bez szwanku dla bezpieczeństwa i jakości, jakimi cechuje się Yamaha. „Pure Sports” jest unikalny, sportowy, ale nie ekstremalny. Każdy może jeździć tym motocyklem i docenić go. Dzięki temu, jak została zbudowana Yamaha XV950, raczej nie będziesz potrzebował kosztownych części zamiennych ani nieodwracalnych modyfikacji, by zrealizować swoje marzenie”.

Zobacz też: Yamaha XVS1300 Custom - opis modelu

Radykalna zmiana wyglądu standardowego motocykla jest łatwa, ale modyfikacja wyglądu przy jednoczesnej poprawie dynamiki, bez odcinania czy spawania czegokolwiek i przy zachowaniu niskich kosztów i poszanowania oryginalnego projektu – to już znacznie trudniejsze zadanie.  „Pure Sports” bardzo się różni od modelu standardowego, chociaż podwozie, mechanizmy i elektryka pozostały oryginalne.

Wykorzystując półowiewkę i osłony boczne inspirowane Yamahą FZ750, zespół „LowRide” bazował na motocyklu Yamaha XV950 z systemem ABS. Styl modelu, który nazwano „Pure Sports” – zgodnie z napisem na owiewce legendarnego FZ750 – został mistrzowsko opracowany przez włoskiego projektanta Oberdana Bezziego i łączy w sobie estetykę z oryginalnym potencjałem modyfikacji. Wszystkie elementy są przykręcane, realizacje są odwracalne i odtwarzalne, co umożliwia stworzenie łatwego do zmontowania nadwozia z metalu lub kompozytów. Takie rozwiązanie ułatwia pracę dealerom, specjalistom od modyfikacji i entuzjastom motocykli, którzy będą tworzyć swoje własne interpretacje. Technicznym koordynatorem projektu jest Andrea Radaelli z Radikal Chopper, mediolański customizer, wyróżniony podczas targów EICMA Custom 2013 i Motor Bike Expo 2014 w kategorii „Scrambler & Racer”. W oparciu o jego sugestie nadwozie zostało ręcznie wykonane przez Simone Lecca z Metal Bike, który tworzy unikalne egzemplarze z aluminium w swoim warsztacie niedaleko Turynu. Żadnych odlewanych modeli czy trójwymiarowych projektów – to jest praca rzemieślnicza, oparta jedynie na szkicach, wykonywana bezpośrednio na motocyklu. Stalowa kierownica rurowa wzmacnia półowiewkę, a osłony boczne są mocowane do ramy za pomocą standardowych punktów mocowania. Malowanie wykonane przez studio Kaos Design jest wyjątkowe dzięki specjalnemu efektowi zadrapań, który podkreśla ręczną robotę w srebrnym i metalicznym kolorze. Czarno-czerwona, pastelowa grafika to reprodukcja wzoru Yamahy FZ750 z 1985 roku, która łączy elementy rzemieślnicze ze standardowym zbiornikiem paliwa. Wskaźniki i lustra Rizoma wraz z solidną kierownicą są nieocenione, choć ujednolicone.

Pozycja kierowcy jest bardziej sportowa, lecz niezbyt ekstremalna i może być z łatwością regulowana za sprawą dwóch mocowań. Podnóżki są standardowe. Skórzane siedzisko zostało wykonane przez Laboratorio della Pelle e del Cuoio i jest wyższe o około 120 mm. Opony, obręcze, system ABS, widelec, rama, mechanizmy i cała elektryka także są w pełni standardowe. Jedynym ustępstwem w sferze dźwięku jest rura wydechowa typu 2-w-1, specjalnie zaprojektowana przez HP Corse; końcówka w kształcie trapezu jest bardziej kompaktowa i lżejsza od oryginalnej.

ZBUDOWANY W WARSZTACIE, INSPIROWANY YAMAHĄ

Na całym świecie są kierowcy, którzy marzą o zbudowaniu swoich własnych motocykli, o całkowicie indywidualnych charakterach. Yamaha pomaga im spełnić te ambicje, zapraszając do współpracy utalentowanych customizerów motocykli w celu stworzenia specjalnych egzemplarzy Yard Built, motocykli, które dostarczają inspirujących pomysłów dla klientów, chcących zmodyfikować swoje Yamahy.

Yamaha zaprezentowała trzy zapierające dech w piersiach modele Yard Built na mediolańskiej Wystawie Motocykli EICMA 2013. Zostały one skonstruowane przez wybranych reprezentantów świata modyfikacji motocykli, w oparciu o nowe motocykle Yamaha z segmentu Sport Heritage. Deus Ex Machina stworzył ponadczasowy Yard Built XJR1300 Eau Rouge w stylu endurance. Duńczycy z Wrenchmonkees natychmiast zaczęli pracę nad interpretacją nowej Yamahy SR400, tworząc swój Yard Built SR400 GibbonSlap, a SR400 B.S.R. został zbudowany przez japońskiego twórcę.

Historia ma ciąg dalszy.

DANE TECHNICZNE: YARD BUILT XV950 Pure Sports

  • Model bazowy: Yamaha XV950 ABS
  • Pomysł i opracowanie: włoskie czasopismo „LowRide”
  • Wykonanie i stylizacja: Oberdan Bezzi Design
  • Koordynacja i montaż: Radikal Chopper
  • Półowiewka z aluminiowego arkusza i owiewki boczne od Metal Bike przymocowane razem stalowymi, rurowymi drążkami do punktów mocowania na ramie
  • Malowanie srebrne z efektem zadrapanego metalu, wykonanie: studio Kaos
  • Podwójne siedzisko z naturalnej skóry licowej autorstwa Laboratorio Della Pelle e del Cuoio
  • Stalowa rura wydechowa typu 2-w-1 HP Corse
  • Podwójna, połączona kierownica z klamrami Motocicli Veloci
  • Wskaźniki LED Rizoma
  • Lusterka Rizoma

Źródło: materiały prasowe Yamaha

Yamaha XV950 Pure Sports tor
Yamaha
Yamaha XV950 Pure Sports
Yamaha
Yamaha XV950 Pure Sports
Yamaha
Yamaha XV950 Pure Sports tor
Yamaha
Yamaha XV950 Pure Sports tor
Yamaha
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA