REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Triumph Tiger 800 XC: łobuzerskie enduro

Kajetan Sokołowski
Triumph Tiger 800 XC
Triumph Tiger 800 XC

REKLAMA

REKLAMA

Triumph Tiger 800 XC należy do segmentu turystycznych enduro. Większość motocyklistów „coś o nim słyszała”, ale my postanowiliśmy wyrobić sobie własne zdanie na jego temat. W redakcyjnym teście Triumph Tiger 800 XC.

Przyznam, że do tej pory nie miałem okazji poruszać się produktami angielskiej marki, jednak bardzo dużo o nich słyszałem. Opinie, które krążą wśród użytkowników tych sprzętów wcale nie są dalekie od rzeczywistości. Przy odbiorze motocykla, zostałem poinformowany, że jak coś zepsuję to będę musiał za to zapłacić, więc ochota na odkręcania jakoś mi przeszła... Jednak nie trwało to długo, bo już na drugich światłach lewa ręka przejęła kontrolę nad umysłem i strzeliła ze sprzęgła, czego efektem była długa piękna guma. Motocykl jest w 100% godny swojej nazwy (Tiger) -ten sprzęt na pewno nie jest dla początkujących. Tyle słowem wstępu.

REKLAMA

REKLAMA

Jeżeli chodzi o walory estetyczne no cóż. Można się zakochać, albo oślepnąć. Triumph nie poszedł na kompromis i stworzy cyborga, który aż prosi się o codzienną dawkę błota. Reflektory i szyba tworzą wrażenie, jakbyśmy mieli do czynienia z transformerem, a nie pojazdem dwukołowym. Cała linia motocykla jest pełna ostrych kształtów, a jedyne co jest obłe to koła. Ja się zakochałem.

Zobacz też: Test Suzuki DL 650 V-Strom: energiczny i wygodny

Nie wiem skąd w tym angliku tyle wigoru, bo przecież na wyspach to deszcze, chód i mgły, a Tiger w żadnym wypadku nie zamula. Trzycylindrowa jednostka o pojemności 800 ccm jest godna podziwu, bo oddaje do dyspozycji kierowcy pokłady mocy w każdym momencie. Do tej pory chyba nie spotkałem się z tak żwawym enduro. Jazda na jednym kole nie stanowi żadnego problemu, a silnik ochoczo kręci się do czerwonego pola, przyjemnie przy tym rycząc. Według mnie, powinien istnieć nakaz montowania trzycylindrowych silników w motocyklach.

REKLAMA

Silnik Triumpha Tigera 800 XC generuje 94 KM i 79 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry powinny zadowolić każdego, niezależnie od wieku i płci. Najwięcej frajdy daje sposób, w jaki kierowca może dysponować tymi przybytkami. MOC jest dostępna już od najniższych obrotów i przez cały zakres nie widać jej końca. Zarówno powolne toczenie się na najwyższym biegu, jak i piłowanie blisko odcięcia sprawiają niesłychaną frajdę. Niestety nie jest to zbyt oszczędna jednostka i spalanie na poziomie 6,5-7 l na 100 km nie powinno nikogo zdziwić.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zawieszenie i układ jezdny są klasą samą w sobie. Z przodu mamy zawieszenie Showa upside-down o naprawdę terenowym skoku, jednak jest ono na tyle sztywne, że przód nie nurkuje przy ostrzejszym hamowaniu, do czego już zdążyliśmy się przyzwyczaić w motocyklach typu enduro. Z tyłu również mamy Showa, tym razem z regulacją. Motocykl prowadzi się niezwykle stabilnie zarówno przy małych i dużych prędkościach. Zawdzięczamy to ramie wykonanej ze stalowych rur, która nadaje niesamowitą sztywność konstrukcji.

Zobacz też: Test Honda NC700X: Urządzenie uniwersalne

Hamulce zasługują na oddzielny rozdział, jednak aby zbędnie nie przedłużać, powiem tylko że są mega skuteczne i bardzo precyzyjnie można je dozować. Podobno ABS można wyłączyć jednak ja z wiadomych przyczyn się nie odważyłem, jednak dla fanów offroadu może to być spore udogodnienie.

Jazda tym motocyklem to wielka przyjemność. Przejdźmy zatem do pozycji za sterami, która jest bardzo wygodna, a szeroka kierownica ułatwia manewrowanie w gąszczu ulicznym i leśnym. W sposób agresywny zachęca nas do wstania i skręcenia z ulicy w pobliski park i porozrabiania na łonie natury. Jak już jesteśmy przy tym to warto zauważyć, że testowy Tiger został wyposażony w reflektory przeciwmgielne i porządną jak na serie, osłonę silnika. Ponadto kierownica i siedzisko posiadają możliwość regulacji, co powinno zadowolić wszystkich jeźdźców.

Zobacz też: W co się ubrać na motocykl?

Cena tego sprzętu nie należy do kategorii dumping, jednak myślę, że warto zapłacić 42 900 polskich złotych za ten sprzęt, bo różnicę w jakości czuć wyraźnie, kiedy spojrzymy na tańszą konkurencję. Takie smaczki, jak tylna lampa w technologii LED, czy przewody w stalowym oplocie, sprawiają, że w żaden sposób nie poczujemy niedosytu. Ponadto mamy bogatą ofertę wyposażenia dodatkowego, takiego chociażby jak kufry, gmole, osłony itd. Nie wspomniałem o wielu rzeczach, które mogą się wydawać istotne takie jak choćby ochrona przed wiatrem, czy deszczem, jednak ma to swój powód. Na tym motocyklu będziecie chcieli jeździć nawet kiedy będzie –20 stopni na zewnątrz.

Nie wspomniałem również o wersji bardziej ucywilizowanej, jednak sądzę, że nie warto mieszać wrażenia z jazdy tymi dwoma motocyklami, bo mimo prawie identycznego wyglądu, silnika i innych rzeczy, zasługują na dwa oddzielne artykuły.  Może w przyszłości dokonamy jakiejś konfrontacji? Gdzie bym uplasował ten sprzęt na dzisiejszym rynku? Zapewne na pudle swojego segmentu. 

Triumph Tiger 800 XC
Triumph Tiger 800 XC
Triumph Tiger 800 XC
Triumph Tiger 800 XC
Triumph Tiger 800 XC
Triumph Tiger 800 XC
Triumph Tiger 800 XC
Triumph Tiger 800 XC
Triumph Tiger 800 XC
Triumph Tiger 800 XC
Triumph Tiger 800 XC
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA