REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyjazd motocyklem w długą trasę

Artur Kapłan
Dłuższa trasa motocyklem Fot. Fotolia
Dłuższa trasa motocyklem Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jazda motocyklem w dłuższej trasie różni się nieco od jazdy codziennej. Różnice polegają na przygotowaniu motocykla i własnego ciała do takiej podróży.

Zacznij od przygotowania motocykla. Przed wyjazdem w dłuższą podróż powinniśmy mieć stuprocentową pewność co do sprawności wszystkich podzespołów. Powinniśmy sprawdzić wszystkie żarówki, ciśnienie w kołach oraz stan wszelkich płynów eksploatacyjnych. Jeśli nasza trasa ma przekroczyć 5000 tys. kilometrów to warto pomyśleć o wymianie opon na nowe. Jeżeli jednak założone na koła ogumienie jest prawie nowe, a jego stan nie wzbudza zastrzeżeń to możemy bez obaw wyruszać w podróż. W przypadku motocykli w których napęd przekazywany jest łańcuchem lub paskiem należy skontrolować stan powyższych podzespołów.

REKLAMA

Zobacz też: Najlepszy tor jazdy w zakręcie

REKLAMA

Jadąc w daleką podróż zapewne będziemy chcieli zabrać ze sobą nie małą ilość dodatkowego ekwipunku. Najlepiej wyposażyć się w zestaw kufrów, które są mocowane w stabilny sposób do specjalnego stelaża. Jeśli jednak posiadamy sakwy, to należy jest przymocować tak aby nie przemieszczały się w czasie jazdy. Można do tego wykorzystać opaski gumowe zakończone hakami.

Planując dłuższy wypad na swoim rumaku należy zadbać o kondycję fizyczną. Zaleca się około dwa tygodnie ćwiczeń ogólnorozwojowych, które poprawią naszą wydolność. Zwykłe pompki i brzuszki powinny dać wymierny efekt zauważalny podczas długotrwałej jazdy. Mniej odczuwalne zmęczenie pozwoli na lepszą koncentrację na tym co dzieje się na drodze jednocześnie zwiększając nasze bezpieczeństwo.

Zobacz też: Jak prawidłowo składać się w zakręcie?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nigdy nie wiemy co może się wydarzyć podczas długodystansowych wojaży motocyklem. Z tego powodu należy mieć przy sobie wyposażenie, które może uratować nas z opresji. Jadąc w daleką podróż nie można zapomnieć o zestawie podstawowych narzędzi oraz łatkach do opon. Należy zabrać apteczkę w której powinny znaleźć się podstawowe medykamenty, plastry i bandaże. Jeżeli chodzi o ubiór to dobrze jest zabrać ze sobą tylko to co niezbędne. Rzeczy powinny być wygodne i najlepiej nie wymagające prasowania. Warto mieć na wierzchu kilka cieplejszych oraz bardziej przewiewnych ubrań, aby w razie zmiany warunków atmosferycznych móc się szybko przebrać. Dobrze jest spakować parę wygodnych butów, która też powinna znajdować się gdzieś na wierzchu bagażu. Buty motocyklowe jak wiadomo nie należą do najwygodniejszych w normalnym użytkowaniu.

Zobacz też: Technika przeciwskrętu

Podczas jazdy powinno się organizować częste postoje. Mają one na celu pozwolić umysłowi na chwilę odpoczynku od ciągłej obserwacji i analizowania tego co dzieje się na drodze. W czasie przerwy należy uzupełnić płyny i spożyć wysokoenergetyczny posiłek. Nasza maszyna zapewne też nie pogardzi świeżym wysokooktanowym posiłkiem. Korzystne dla organizmu jest wykonaniu kilka drobnych ćwiczeń. Pozwolą na rozluźnienie poszczególnych partii mięśni. Jeśli jednak nie mamy ochoty na gimnastykę, to zwykły spacer też wystarczy.

Zobacz też: Technika prawidłowego hamowania

Styl jazdy jaki powinien reprezentować biker podczas długich wypadów musi odznaczać się spokojem. Długotrwające szarże nigdy nie kończą się dobrze, zwłaszcza z całą masą bagażu. Właśnie ten bagaż jest powodem który powinien skłonić nas do spokojnej i rozważnej jazdy. Wyżej umiejscowiony środek ciężkości motocykla nie pozwala na bardzo szybkie pokonywanie zakrętów, a sam jednoślad nie wybacza już błędów. Płynna i spokojna jazda jest kluczem do bezpiecznego powrotu do domu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Nowe tachografy staną się standardem w 2024 r. Za brak urządzenia nawet 12 000 kary

    Inteligentne tachografy staną się standardem w ciężarówkach jeszcze w tym roku. W takie właśnie urządzenia trzeba będzie wyposażyć pojazdy. Wszystkie w ruchu międzynarodowym! Brak tachografu G2 może oznaczać nawet 12 000 zł mandatu.

    Wzrost opłaty za przegląd nieunikniony. Ile będzie kosztować badanie techniczne w 2024 r.? Pojawia się kilka kwot

    Zmiana wysokości opłat za przegląd techniczny jest tylko kwestią czasu. Aktualne stawki były ustalone 20 lat temu. W tym czasie inflacja sięgnęła 85 proc. Czy o tyle wzrośnie opłata w SKP? To mogą wyjaśnić rządowe konsultacje.

    Rewolucyjne przepisy drogowe w 2024 r. Kierowcy będą musieli nawet... dziwnie otwierać drzwi

    Unia Europejska chce, aby kierowca na egzaminie otwierał drzwi w aucie za pomocą chwytu holenderskiego. Skąd wziął się ten absurdalny pomysł? Co tak naprawdę daje dziwne otwieranie drzwi? I jakie jeszcze zmiany w przepisach szykuje UE?

    Budują stacje ładowania na potęgę. Powerdot postawi w Polsce w sumie 1750 punktów ładowania dla elektryków

    Kierowcy mogli nie słyszeć o firmie Powerdot, ale jej ładowarki z pewnością już widzieli. To one stoją przy sklepach Biedronka. 600 punktów przed marketami tej sieci to jednak ułamek planów firmy dla Polski.

    REKLAMA

    Kiedy pieszy, przechodząc przez jezdnię poza pasami, również ma pierwszeństwo?

    Pasy są azylem dla pieszych przechodzących przez jezdnię? Tak, ale nie tylko one. Polskie przepisy drogowe przewidują bowiem przypadki, w których pieszy będzie miał pierwszeństwo także podczas przechodzenia przez jezdnię poza pasami. Oto i one.

    Mandat za telefon na pasach w 2024 r. Kara dotyczy tylko przejść dla pieszych?

    Pieszy może dostać mandat za używanie telefonu podczas przechodzenia przez przejście. W tym punkcie rodzi się jednak kilka pytań. Ile wynosi kara? Kiedy konkretnie można dostać mandat? I czy dotyczy to tylko przejść dla pieszych? Odpowiedzmy.

    Ile kosztuje Opel Corsa Hybrid w 2024 r.? Oto cennik MHEV-a 100 KM i 136 KM

    Piąta generacja Opla Corsy otrzymała niedawno lifting. Wraz z nim pojawiły się nowe wersje napędowe. Właśnie do sprzedaży w Polsce wszedł model o zasilaniu spalinowo-elektrycznym. A trzeba za niego zapłacić... No właśnie, ile?

    Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

    Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

    REKLAMA

    Wymiana opon na letnie w 2024 r. Kiedy najlepiej pojawić się w serwisie?

    Wiosna nieśmiało zagląda do Polski. A to oznacza, że na usta kierowców powraca pytanie: "Kiedy zmienić opony na letnie?". Specjaliści odpowiadają i wskazują czy "już" to nie jest trochę za wcześnie.

    Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.? Auta "zjadają" nawet 1,8 tys. zł miesięcznie

    Samochody drożeją. To można powtarzać jak mantrę praktycznie od początku pandemii. W tym jednak materiale nie chodzi o ceny aut używanych, a raczej koszty ich późniejszego utrzymania. Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.?

    REKLAMA