REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Dłuższa trasa motocyklem Fot. Fotolia
Dłuższa trasa motocyklem Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jazda motocyklem w dłuższej trasie różni się nieco od jazdy codziennej. Różnice polegają na przygotowaniu motocykla i własnego ciała do takiej podróży.

Zacznij od przygotowania motocykla. Przed wyjazdem w dłuższą podróż powinniśmy mieć stuprocentową pewność co do sprawności wszystkich podzespołów. Powinniśmy sprawdzić wszystkie żarówki, ciśnienie w kołach oraz stan wszelkich płynów eksploatacyjnych. Jeśli nasza trasa ma przekroczyć 5000 tys. kilometrów to warto pomyśleć o wymianie opon na nowe. Jeżeli jednak założone na koła ogumienie jest prawie nowe, a jego stan nie wzbudza zastrzeżeń to możemy bez obaw wyruszać w podróż. W przypadku motocykli w których napęd przekazywany jest łańcuchem lub paskiem należy skontrolować stan powyższych podzespołów.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Najlepszy tor jazdy w zakręcie

Jadąc w daleką podróż zapewne będziemy chcieli zabrać ze sobą nie małą ilość dodatkowego ekwipunku. Najlepiej wyposażyć się w zestaw kufrów, które są mocowane w stabilny sposób do specjalnego stelaża. Jeśli jednak posiadamy sakwy, to należy jest przymocować tak aby nie przemieszczały się w czasie jazdy. Można do tego wykorzystać opaski gumowe zakończone hakami.

Planując dłuższy wypad na swoim rumaku należy zadbać o kondycję fizyczną. Zaleca się około dwa tygodnie ćwiczeń ogólnorozwojowych, które poprawią naszą wydolność. Zwykłe pompki i brzuszki powinny dać wymierny efekt zauważalny podczas długotrwałej jazdy. Mniej odczuwalne zmęczenie pozwoli na lepszą koncentrację na tym co dzieje się na drodze jednocześnie zwiększając nasze bezpieczeństwo.

REKLAMA

Zobacz też: Jak prawidłowo składać się w zakręcie?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nigdy nie wiemy co może się wydarzyć podczas długodystansowych wojaży motocyklem. Z tego powodu należy mieć przy sobie wyposażenie, które może uratować nas z opresji. Jadąc w daleką podróż nie można zapomnieć o zestawie podstawowych narzędzi oraz łatkach do opon. Należy zabrać apteczkę w której powinny znaleźć się podstawowe medykamenty, plastry i bandaże. Jeżeli chodzi o ubiór to dobrze jest zabrać ze sobą tylko to co niezbędne. Rzeczy powinny być wygodne i najlepiej nie wymagające prasowania. Warto mieć na wierzchu kilka cieplejszych oraz bardziej przewiewnych ubrań, aby w razie zmiany warunków atmosferycznych móc się szybko przebrać. Dobrze jest spakować parę wygodnych butów, która też powinna znajdować się gdzieś na wierzchu bagażu. Buty motocyklowe jak wiadomo nie należą do najwygodniejszych w normalnym użytkowaniu.

Zobacz też: Technika przeciwskrętu

Podczas jazdy powinno się organizować częste postoje. Mają one na celu pozwolić umysłowi na chwilę odpoczynku od ciągłej obserwacji i analizowania tego co dzieje się na drodze. W czasie przerwy należy uzupełnić płyny i spożyć wysokoenergetyczny posiłek. Nasza maszyna zapewne też nie pogardzi świeżym wysokooktanowym posiłkiem. Korzystne dla organizmu jest wykonaniu kilka drobnych ćwiczeń. Pozwolą na rozluźnienie poszczególnych partii mięśni. Jeśli jednak nie mamy ochoty na gimnastykę, to zwykły spacer też wystarczy.

Zobacz też: Technika prawidłowego hamowania

Styl jazdy jaki powinien reprezentować biker podczas długich wypadów musi odznaczać się spokojem. Długotrwające szarże nigdy nie kończą się dobrze, zwłaszcza z całą masą bagażu. Właśnie ten bagaż jest powodem który powinien skłonić nas do spokojnej i rozważnej jazdy. Wyżej umiejscowiony środek ciężkości motocykla nie pozwala na bardzo szybkie pokonywanie zakrętów, a sam jednoślad nie wybacza już błędów. Płynna i spokojna jazda jest kluczem do bezpiecznego powrotu do domu.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA