REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak transportować motocykl?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Anna Matelska
transportowanie transport motocykla
transportowanie transport motocykla
fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Zdarzają się sytuacje, gdy musimy przetransportować motocykl z jednego miejsca do drugiego, a nie możemy po prostu nim pojechać – np. po zakupie maszyny w innym kraju. Jak bezpiecznie transportować motocykl, by go nie uszkodzić?

Gdy przewozimy motocykl, możemy zrobić to na własną rękę, lub skorzystać z usług z jednej z firm transportujących. Ta druga opcja będzie najlepszym rozwiązaniem, jeśli nie dysponujemy odpowiednim sprzętem do przewozu, a raczej nie planujemy powtarzać tej czynności w przyszłości, nie opłaca nam się więc w taki sprzęt inwestować.

REKLAMA

Zanim zdecydujemy się na konkretną firmę profesjonalnie transportującą motocykle, upewnijmy się co do fachowości i wysokiego poziomu jej usług. Możemy odwiedzić siedzibę firmy i zobaczyć, jakimi pojazdami dysponuje. Nigdy nie zaszkodzi poszukać też opinii na temat danej firmy, np. w internecie.

Zobacz też: Rodzaje silników motocyklowych

Samodzielny transport

Jeśli jednak chcemy przewieźć maszynę na własną rękę, sami musimy zaopatrzyć się w odpowiedni sprzęt. Przewieźć motocykl możemy w busie, pickupie lub na przyczepce, przy czym to ostatnie rozwiązanie jest najczęściej stosowane.

Przyczepkę jest również najłatwiej wypożyczyć, o ile nie dysponujemy własną. Istnieją specjalne przyczepki do przewozu motocykla, jednak w roli tej sprawdzi się również przyczepa podłogowa z plandeką.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jakie są rodzaje motocykli?

Jeśli więc wiemy, że będziemy zmuszeni wielokrotnie wozić nasz ukochany jednoślad, warto nabyć właśnie taką przyczepę. Pod plandeką ukryjemy motocykl przed warunkami atmosferycznymi i wścibskim okiem złodziei.

Pamiętajmy, że jazda z przyczepą, zwłaszcza jeśli stoi na niej motocykl, wymaga szczególnych umiejętności. Nie powierzajmy tego zadania byle komu. Jeśli sami zamierzamy kierować, a nie prowadziliśmy auta z przyczepą, poćwiczmy wcześniej technikę jazdy.

Przymocowanie motocykla

Bezpieczne zamocowanie motocykla to podstawa, warto więc poświęcić tej czynności odpowiednio dużo czasu i uwagi. W przeciwnym razie mogą nas czekać w trakcie podróży niemiłe niespodzianki, w najlepszym wypadku w postaci nagłego przemieszczenia się motocykla i zmiany środka ciężkości całej przyczepy.

Zobacz też: Motocykl dla kobiety

Do zabezpieczenia maszyny kierowcy używają różnych patentów, z budowaniem specjalnego stelażu włącznie. Specjalne pasy do mocowania ładunku powinny jednak w zupełności wystarczyć.

Z przodu pas należy zahaczyć o przyczepę, a następnie przełożyć przez dolną półkę zawieszenia i zaczepić o przyczepę po drugiej stronie.

Z tyłu pas może prowadzić przez set podnóżków pasażera albo przez wspornik ramy. Motocykl powinien stać sztywno, dlatego pasy muszą być dobrze naciągnięte, należy też zaprzeć przednie koło np. o ścianę przyczepki, by je unieruchomić. Dodatkowo zaciskamy przedni hamulec i przyklejamy go do manetki np. taśmą.

Zobacz też: W co się ubrać na motocykl?

Możemy również użyć podstawki centralnej – boczna stopka raczej niewiele pomoże. Dla pewności warto też położyć po bokach stare opony, które jeszcze skuteczniej unieruchomią jednoślad.

Planując naszą podróż, nie zapomnijmy o tym, że motocykl będzie trzeba na przyczepkę jakoś wprowadzić, a następnie z niej zdjąć. Można użyć na przykład grubej deski i płaskowników.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA