REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zamarznięty płyn do spryskiwaczy. Co robić?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Kuźmiuk
Zamarznięty płyn do spryskiwaczy. Co robić? / Fot. Fotolia
Zamarznięty płyn do spryskiwaczy. Co robić? / Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Niskie temperatury sięgające nawet -25° C sprawiają, że nawet niektóre zimowe płyny do spryskiwaczy mogą zamarznąć. Co zrobić, gdy w zbiorniczku mamy zamarznięty płyn do spryskiwaczy?

O płynie do spryskiwaczy przypominamy sobie zazwyczaj wtedy, gdy jest już za późno. Kończy się to tym, że albo w zbiorniczku nie ma już w ogóle cieczy, albo zamarza on w wyniku spadku temperatury powietrza. O ile w przypadku pierwszej sytuacji zawsze możemy się poratować zakupem płynu w najbliższej stacji benzynowej, o tyle w razie wystąpienia drugiej sytuacji będziemy musieli się trochę namęczyć.

REKLAMA

Zamarznięty płyn do spryskiwaczy - co robić?

Najlepszym rozwiązaniem jest ręczne przeczyszczenie szyby i wjechanie do ogrzewanego garażu lub parkingu podziemnego w centrum handlowym. Po pewnym czasie lód powinien się roztopić zarówno w pojemniku, jak i w przewodach oraz dyszach. Wtedy możemy spuścić lub wypsikać dotychczas stosowany płyn i zastąpić go odpowiednikiem dobrze znoszącym niższe temperatury albo dolać do cieczy zimowego koncentratu płynu do spryskiwaczy.

REKLAMA

Niektóry kierowcy radzą, by po prostu uruchomić silnik i czekać aż lód w układzie spryskiwaczy stopnieje. To rozwiązanie nie tylko wiąże się z czekaniem aż w komorze silnika będzie ciepło, ale także z możliwością otrzymania 300-złotowego mandatu za stanie na parkingu z motorem pracującym dłużej niż minutę. Decydując się na taki krok warto również psiknąć w dysze spryskiwaczy odmrażaczem do szyb. Oczywiście po roztopieniu zamrożonego płynu do spryskiwaczy należy zastąpić go odpowiednikiem dobrze znoszącym niższe temperatury albo dolać do cieczy zimowego koncentratu płynu do spryskiwaczy.

Po wlaniu płynu do spryskiwaczy odpornego na niskie temperatury lub po dolaniu koncentratu zimowego płynu do spryskiwaczy należy uruchomić spryskiwacze, by ciecz dotarła także do przewodów i dysz.

Nie polecamy wlewania do zbiornika benzyny lub rozpuszczalników, ponieważ mogą one uszkodzić niektóre elementy układu spryskiwaczy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jaki zimowy płyn do spryskiwaczy kupić?

Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na etykiety na opakowaniach płynów, na których powinny być podane temperatury zamarzania cieczy. Im niższa temperatura, tym lepszy płyn. Większość zimowych płynów do spryskiwaczy nie zamarza do około -20° C. Jeśli wiemy, że w najbliższym czasie temperatury spadną jeszcze niżej, to warto zdecydować się na zimowy koncentrat płynu do spryskiwaczy i dolać go bezpośrednio do zbiornika lub samemu wymieszać go z wodą w odpowiednich proporcjach (powinny być podana na opakowaniu koncentratu).

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA