REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie są rodzaje łańcuchów śniegowych? Łańcuchy automatyczne.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Automatyczne łańcuchy śniegowe są drogie, ale znacząco ułatwiają ich montaż na kołach i eksploatację. Fot. Fotolia
Automatyczne łańcuchy śniegowe są drogie, ale znacząco ułatwiają ich montaż na kołach i eksploatację. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Intensywne opady śniegu, zwłaszcza na terenach górzystych, wyraźnie utrudniają jazdę samochodem. W niektórych przypadkach warstwa śniegu oraz spore nachylenie wzniesienia uniemożliwia wjechanie na jego szczyt nawet na najlepszych oponach zimowych. W takich warunkach niezastąpione okazują się łańcuchy śniegowe.

W takich krajach jak Austria czy Szwajcaria poruszanie się bez łańcuchów śniegowych może się zakończyć się bardzo kosztowny mandatem. Niejednokrotnie jego wysokość przekracza zakup kilku ich kompletów i to renomowanych firm. Jednak jazda bez łańcuchów nawet w naszym kraju może fatalnie się zakończyć. Warto dobrze przemyśleć ich zakup i dopasować ich rodzaj do własnych wymagań.

REKLAMA

REKLAMA

Rodzaje łańcuchów śniegowych

Najczęstsze spotykane rozwiązania to łańcuchy stalowe, zakładane na wewnętrzną i zewnętrzną stronę opony, oraz łańcuchy tekstylne przeznaczone głównie do aut, w którym niski prześwit pomiędzy oponą a nadkolem uniemożliwia montaż tradycyjnego łańcucha.

Zobacz też: Tekstylne łańcuchy śniegowe

Automatyczne łańcuchy śniegowe

Jeśli zależy nam na jak najszybszym i najbardziej komfortowym zakładaniu łańcuchów śniegowych, warto zwrócić na tzw. automatyczne łańcuchy. W zależności od producenta wyglądają odmiennie, ale główne ich zalety są identyczne – łatwość obsługi, montaż tylko na zewnętrzną cześć opony oraz możliwość wykorzystania w autach z niskim zawieszeniem. Chwalą je zwłaszcza użytkownicy pojazdów wyposażonych w tylny napęd, bowiem w ich przypadku dostęp do kół jest utrudniony. Istotnym argumentem przemawiającym za ich zakupem jest także brak konieczności dodatkowego napinania łańcuchów po ich montażu. W klasycznych rozwiązaniach, niezbędne jest ich dodatkowe ściągnięcie i naprężenie po przejechaniu 100-200m od miejsca  montażu. Wadą automatycznych łańcuchów śniegowych jest natomiast ich cena – dwie sztuki to koszt minimum 900zł.

REKLAMA

Zobacz też: Montaż łańcuchów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli dużo podróżujemy w górach lub na obszarach, gdzie występują duże różnice wysokości oraz intensywne opady śniegu, warto rozważyć zakup automatycznych łańcuchów. Przy rozwiązaniach tradycyjnych warto pamiętać, że długa jazda autem może spowodować, że łańcuch zakleszczy się na oponie i nie pozwoli się z niej zdjąć. Wtedy nie pozostaje nic innego jak go przeciąć nożycami do metalu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA