REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak przygotować silnik Diesla do zimy?

Robert Kuśpiel
Przed okresem mrozów warto zrobić przegląd silnika Diesla.
Przed okresem mrozów warto zrobić przegląd silnika Diesla.

REKLAMA

REKLAMA

Przygotowanie auta z silnikiem Diesla do zimy wymaga szczególnej uwagi. Wszelkie niedopatrzenia mogą sprawić, że rano samochód nie odpali. Podpowiadamy, jak zadbać o silnik diesla w czasie zimy.

Zwolenników aut z silnikiem Diesla przybywa bardzo szybko. Przyciąga ich niskie spalanie i dość satysfakcjonująca jazda – to dzięki turbosprężarce i wysokiemu momentowi obrotowemu. Rzadko przy zakupie auta zastanawiamy się, co będzie w zimę i czy zawsze będzie ono odpalać. Jest bardzo duże grono osób, które twierdzą, że to, co zaoszczędzi się na dieslu latem, i tak trzeba będzie wydać zimą. Po części mają rację, jednak można zawsze zmniejszyć ryzyko nieplanowanego postoju.
Pierwszy punkt kontrolny to akumulator. Musi być on w nienagannym stanie, co więcej – napięcie generowane przez niego nie może mieć spadków poniżej określonej normy.

REKLAMA

Zobacz również: Co kontrolować w okresie jesienno-zimowym?

Jeżeli dysponujemy słabym akumulatorem, możemy być pewni, że nie odpalimy naszego auta po dłuższym postoju. Koszt kontroli akumulatora na profesjonalnym mierniku waha się w granicach od 10 do 20zł.

Przed sezonem zimowym warto również przeczyścić klemy akumulatora.

Zobacz też: Jak dobrać olej do auta i jak często trzeba go wymieniać?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Świece

Jeżeli akumulator jest sprawdzony, przechodzimy do świec żarowych. Jest to drugi element, który należy sprawdzić. Na tym nie wolno oszczędzać – zaleca się kupno części jak najlepszej jakości. Ze świecami żarowymi jest tak samo, jak z amortyzatorami – wymieniamy je parami. Nie warto wymieniać tylko tej niesprawnej, gdyż i tak w krótkim czasie będziemy zmuszeni wymienić resztę.

Podczas wymiany należy zachować szczególną ostrożność, gdyż można ukręcić świecę.

Zobacz również: Co warto wozić w aucie podczas zimy?

REKLAMA

Kiedy skontrolujemy świece, możemy przejść do filtrów, a dokładnie do filtra paliwa. Zbierająca się w nim woda powoduje zamarzanie dolnej części filtra, przez co uruchomienie auta jest niemożliwe. Koszt filtra paliwa nie jest duży, więc tym bardziej możemy sobie pozwolić na wymiany częstsze niż raz w roku.

Po odkręceniu pokrywy filtra należy wylać znajdujący się w nim olej napędowy wraz z wodą, przeczyścić filtr oraz zamontować go z powrotem. Kiedy zainstalowaliśmy nowy wkład filtra paliwa, zalewamy go olejem napędowym (zazwyczaj wystarczy ok. 0,3l). Jeśli nie doszło do całkowitego opróżnienia układu paliwowego, układ powinien sam się odpowietrzyć.

Po wymianie filtra może pojawić się problem z odpaleniem auta, jednak wystarczy dłużej pokręcić rozrusznikiem, by układ uległ odpowietrzeniu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA