REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak działa sytem Lexus Dynamic Handling oparty na 4 kołach skrętnych?

Lexus RC
Lexus RC
Lexus

REKLAMA

REKLAMA

W wybranych modelach aut marki Lexus, znaleźć można system Lexus Dynamic Handling poprawiający zwrotność auta w zakrętach. Na czym dokładnie polega jego działanie?

Samochody luksusowej japońskiej marki są znane z wyjątkowego komfortu, wyróżniają się jednak przy tym doskonałymi własnościami jezdnymi, zapewnianymi przez szereg nowatorskich rozwiązań. Jednym z nich jest system LDH. Zobaczmy, czym jest i jak działa.

REKLAMA

System Lexus Dynamic Handling, wdrożony po raz pierwszy w zwinnej limuzynie Lexus GS F Sport, a potem również np. w coupe Lexus RC, koordynuje pracę kilku niezależnych systemów, zapewniając dzięki temu lepszą zwrotność pojazdu oraz większą stabilność i precyzję prowadzenia, zwłaszcza podczas dynamicznej jazdy.

REKLAMA

LDH wykorzystuje systemy zmiennych przełożeń układu kierowniczego (VGRS, Variable Gear Ratio Steering), skrętnych kół tylnej osi (DRS, Dynamic Rear Steering), korekcji sztywności zawieszenia (AVS, Adaptive Variable Suspension) oraz zintegrowanego zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM, Vehicle Dynamics Integrated Management Step 5).

W zależności od prędkości pojazdu, system niezależnie koryguje kąty skrętu kół przednich i tylnych. Przy prędkościach poniżej 80 km/h tylne koła są skręcane w stronę przeciwną, niż przednie, co poprawia zwrotność pojazdu. Przy prędkościach powyżej 80 km/h tylne koła są skręcane w tę samą stronę, co przednie, jednak o znacznie mniejszy kąt – do 1,5 stopnia. Choć pozornie wydaje się to nielogiczne, w rzeczywistości radykalnie poprawia zwinność samochodu i precyzję prowadzenia.

Jednocześnie monitorując sytuację pojazdu, a także położenie pedałów przyspieszenia i hamulca oraz koła kierownicy, LDH odpowiednio dostosowuje sztywność zawieszenia i wpływa na działanie innych systemów bezpieczeństwa czynnego, optymalnie dopasowując zachowanie samochodu do prędkości i sposobu jazdy.

Źródło: materiały prasowe Lexus

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zmiany dla kierowców w 2024 r. Lista jest długa. Szykuje się kolejna rewolucja w przepisach

    Pojawią się strefy czystego transportu, konfiskata samochodu pijanych kierowców oraz obowiązkowa kamera na kierownicy i czarna skrzynka w aucie. A to dopiero początek zmian dla kierowców, które przyniesie 366 dni 2024 r. W tym materiale znajdziesz pełną listę nowości.

    Mandat za brak płynu do spryskiwaczy w 2023 r. Czy płyn jest obowiązkowy?

    Czy mandat za brak płynu do spryskiwaczy jest jedynie mitem kreowanym przez kierowców? I czym sam płyn do spryskiwaczy jest obowiązkowy w aucie? To dwa kluczowe pytania, które zostały postawione przed tym materiałem.

    Jak zrobić odmrażacz do szyb w domu? To proste i tanie

    Odmrażacze do szyb samochodowych biją rekordy popularności wśród kierowców zimą. Temu nie można się dziwić. Jedno psiknięcie wystarczy, aby szron zniknął. Bez skrobania! Czy taki płyn można jednak zrobić w domu? Sposób jest bardzo prosty, ale i tani.

    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    REKLAMA

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    REKLAMA

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    REKLAMA