REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile kosztuje sprowadzenie sprawnego samochodu z USA i dlaczego to się nie opłaca?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Autotesto
Autotesto to pierwsza w Polsce Sieć Niezależnych Ekspertów Samochodowych
Ile kosztuje sprowadzenie sprawnego samochodu z USA i dlaczego to się nie opłaca?
Ile kosztuje sprowadzenie sprawnego samochodu z USA i dlaczego to się nie opłaca?

REKLAMA

REKLAMA

Chociaż amerykański rynek jest nadal interesującym kierunkiem dla sprowadzających samochody, to przy bliższym spotkaniu z kosztami i realiami, zakup samochodu zza „wielkiej wody” przestaje być opłacalny. Pokazujemy z jakimi trudnościami i przeciwnościami, musi liczyć się przyszły właściciel krążownika szos rodem z USA.

Chociaż w Polsce istnieje wiele firm, które zajmują się sprowadzaniem samochodów ze Stanów Zjednoczonych, to nadal część aut sprowadzana jest prywatnie. W przypadku pojazdów z USA, najbardziej kuszącą kwestią jest cena – zwłaszcza w przypadku drogich samochodów. Różnice w cenie między Europą, a Ameryką Północną mogą sięgać kilkunastu do kilkudziesięciu procent. Im droższe auto, tym różnica jest większa. Dlatego też najczęściej sprowadzanymi autami zza „wielkiej wody”, są modele segmentu Premium – mowa o SUV-ach i autach terenowych. W tym przypadku różnica w cenie może niwelować ogrom kosztów, które trzeba ponieść przy sprowadzaniu takich aut. Jednak kiedy wszelkie wydatki zostaną zsumowane, okazuje się, że nie jest tak kolorowo, jak się na początku wydaje.

REKLAMA

Zobacz też: Samochody sprowadzane z Niemiec - co decyduje o ich niskiej cenie?

REKLAMA

- Sprowadzanie samochodów z USA jest bardzo popularną formą zakupu samochodu. Przyszły właściciel musi jednak wiedzieć, że zakup i transport na kontynent europejski, to dopiero początek długiego procesu, którego finisz pozwoli w pełni cieszyć się z dokonanego zakupu. Należy również podkreślić, że zanim nasz wymarzony amerykański wóz wyruszy do Europy, należy go kupić. Jednak jeśli nie mamy możliwości pojechania do USA lub poproszenia kogoś zaufanego o wybór i dokonanie formalności zakupowych, to lepiej zdać się na firmy tym zajmujące – jakiekolwiek błędy mogą prowadzić do sporych wydatków – podkreśla ekspert autotesto.pl

Kiedy już zdecydujemy się na konkretny samochód, należy dokładnie sprawdzić, czy nie został on sklasyfikowany w USA jako odpad lub pojazd niezdolny do jazdy – odpowiednie zapisy w dokumentach skutecznie wyeliminują pojazd z dróg ściągając na właściciela niebezpieczeństwo sprowadzenia „odpadów” z USA – za których sprowadzanie grozi kara w wysokości około 50 000 zł.

Zobacz też: Wartość rezydualna samochodu – dlaczego jest istotna?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Gdy z sukcesem uda się kupić i załadować na statek wymarzony samochód, pojawia się drugi etap dopuszczenia auta do jazdy po europejskich drogach. Mowa tutaj przede wszystkim o potrzebnych przeróbkach niektórych elementów tak, aby spełniały one przepisy obowiązujące w Europie – wystarczy przypomnieć, że amerykańskie auta mają inne oświetlenie niż europejskie (tylne kierunkowskazy to pulsujące światła stop). Kiedy już wszystko zostanie załatwione, rozpoczyna się ostatni etap.

- Po dostosowaniu samochodu do europejskich przepisów, formalne dopuszczenie pojazdu jest coraz bliższe. Zostaje już praktycznie kwestia opłacenia wszystkich ceł, podatków, kosztów rejestracyjnych i można cieszyć się zakupem amerykańskiego samochodu. Zawiłości i koszty z tym związane, często odstraszają potencjalnych kupców. Wystarczy powiedzieć, że przywiezienie auta do Europy, to wydatek rzędu 2500-3000 zł. - za sam kontener i transport morski. Pozostaje jeszcze kwestia ceł, podatków, akcyzy, badań technicznych, tłumaczeń dokumentów, itd. Generalnie z USA przywożone są auta segmentu Premium, zwłaszcza te z dużymi silnikami, które nie zawsze są oferowane w europejskich salonach. Różnice w samym zakupie są spore, ale kiedy podliczymy wszystkie wydatki, mocno maleją. Właśnie wtedy należy się zastanowić, czy warto sprowadzać auto ze Stanów Zjednoczonych – dodaje ekspert autotesto.pl.

Kwestia zakupu samochodu z USA to dość zawiła i skomplikowana procedura. Dodatkowym zagrożeniem jest niepewna historia auta, a przede wszystkim jego niepewny stan. Problemem są też oszuści, którzy próbują wystawiać na aukcjach auta po powodziach lub poważnych wypadkach. O ile z tymi ostatnimi walczą amerykańskie instytucje, wydając odpowiednie dokumenty, o tyle w niektórych ciężko nie dać się oszukać. Dlatego trzeba być mocno zdeterminowanym, żeby sprowadzić auto ze Stanów Zjednoczonych. Wcześniej doradzimy dokładnie sprawdzić, czy w Polsce lub którymś z krajów Europy nie znajdziemy wymarzonego samochodu. Unikniemy w ten sposób ogromu nerwów i potencjalnych kosztów.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA