REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile kosztuje sprowadzenie sprawnego samochodu z USA i dlaczego to się nie opłaca?

 Autotesto
Autotesto to pierwsza w Polsce Sieć Niezależnych Ekspertów Samochodowych
Ile kosztuje sprowadzenie sprawnego samochodu z USA i dlaczego to się nie opłaca?
Ile kosztuje sprowadzenie sprawnego samochodu z USA i dlaczego to się nie opłaca?

REKLAMA

REKLAMA

Chociaż amerykański rynek jest nadal interesującym kierunkiem dla sprowadzających samochody, to przy bliższym spotkaniu z kosztami i realiami, zakup samochodu zza „wielkiej wody” przestaje być opłacalny. Pokazujemy z jakimi trudnościami i przeciwnościami, musi liczyć się przyszły właściciel krążownika szos rodem z USA.

Chociaż w Polsce istnieje wiele firm, które zajmują się sprowadzaniem samochodów ze Stanów Zjednoczonych, to nadal część aut sprowadzana jest prywatnie. W przypadku pojazdów z USA, najbardziej kuszącą kwestią jest cena – zwłaszcza w przypadku drogich samochodów. Różnice w cenie między Europą, a Ameryką Północną mogą sięgać kilkunastu do kilkudziesięciu procent. Im droższe auto, tym różnica jest większa. Dlatego też najczęściej sprowadzanymi autami zza „wielkiej wody”, są modele segmentu Premium – mowa o SUV-ach i autach terenowych. W tym przypadku różnica w cenie może niwelować ogrom kosztów, które trzeba ponieść przy sprowadzaniu takich aut. Jednak kiedy wszelkie wydatki zostaną zsumowane, okazuje się, że nie jest tak kolorowo, jak się na początku wydaje.

REKLAMA

Zobacz też: Samochody sprowadzane z Niemiec - co decyduje o ich niskiej cenie?

REKLAMA

- Sprowadzanie samochodów z USA jest bardzo popularną formą zakupu samochodu. Przyszły właściciel musi jednak wiedzieć, że zakup i transport na kontynent europejski, to dopiero początek długiego procesu, którego finisz pozwoli w pełni cieszyć się z dokonanego zakupu. Należy również podkreślić, że zanim nasz wymarzony amerykański wóz wyruszy do Europy, należy go kupić. Jednak jeśli nie mamy możliwości pojechania do USA lub poproszenia kogoś zaufanego o wybór i dokonanie formalności zakupowych, to lepiej zdać się na firmy tym zajmujące – jakiekolwiek błędy mogą prowadzić do sporych wydatków – podkreśla ekspert autotesto.pl

Kiedy już zdecydujemy się na konkretny samochód, należy dokładnie sprawdzić, czy nie został on sklasyfikowany w USA jako odpad lub pojazd niezdolny do jazdy – odpowiednie zapisy w dokumentach skutecznie wyeliminują pojazd z dróg ściągając na właściciela niebezpieczeństwo sprowadzenia „odpadów” z USA – za których sprowadzanie grozi kara w wysokości około 50 000 zł.

Zobacz też: Wartość rezydualna samochodu – dlaczego jest istotna?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Gdy z sukcesem uda się kupić i załadować na statek wymarzony samochód, pojawia się drugi etap dopuszczenia auta do jazdy po europejskich drogach. Mowa tutaj przede wszystkim o potrzebnych przeróbkach niektórych elementów tak, aby spełniały one przepisy obowiązujące w Europie – wystarczy przypomnieć, że amerykańskie auta mają inne oświetlenie niż europejskie (tylne kierunkowskazy to pulsujące światła stop). Kiedy już wszystko zostanie załatwione, rozpoczyna się ostatni etap.

- Po dostosowaniu samochodu do europejskich przepisów, formalne dopuszczenie pojazdu jest coraz bliższe. Zostaje już praktycznie kwestia opłacenia wszystkich ceł, podatków, kosztów rejestracyjnych i można cieszyć się zakupem amerykańskiego samochodu. Zawiłości i koszty z tym związane, często odstraszają potencjalnych kupców. Wystarczy powiedzieć, że przywiezienie auta do Europy, to wydatek rzędu 2500-3000 zł. - za sam kontener i transport morski. Pozostaje jeszcze kwestia ceł, podatków, akcyzy, badań technicznych, tłumaczeń dokumentów, itd. Generalnie z USA przywożone są auta segmentu Premium, zwłaszcza te z dużymi silnikami, które nie zawsze są oferowane w europejskich salonach. Różnice w samym zakupie są spore, ale kiedy podliczymy wszystkie wydatki, mocno maleją. Właśnie wtedy należy się zastanowić, czy warto sprowadzać auto ze Stanów Zjednoczonych – dodaje ekspert autotesto.pl.

Kwestia zakupu samochodu z USA to dość zawiła i skomplikowana procedura. Dodatkowym zagrożeniem jest niepewna historia auta, a przede wszystkim jego niepewny stan. Problemem są też oszuści, którzy próbują wystawiać na aukcjach auta po powodziach lub poważnych wypadkach. O ile z tymi ostatnimi walczą amerykańskie instytucje, wydając odpowiednie dokumenty, o tyle w niektórych ciężko nie dać się oszukać. Dlatego trzeba być mocno zdeterminowanym, żeby sprowadzić auto ze Stanów Zjednoczonych. Wcześniej doradzimy dokładnie sprawdzić, czy w Polsce lub którymś z krajów Europy nie znajdziemy wymarzonego samochodu. Unikniemy w ten sposób ogromu nerwów i potencjalnych kosztów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

REKLAMA

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

REKLAMA