REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile kosztuje sprowadzenie sprawnego samochodu z USA i dlaczego to się nie opłaca?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Autotesto
Autotesto to pierwsza w Polsce Sieć Niezależnych Ekspertów Samochodowych
Ile kosztuje sprowadzenie sprawnego samochodu z USA i dlaczego to się nie opłaca?
Ile kosztuje sprowadzenie sprawnego samochodu z USA i dlaczego to się nie opłaca?

REKLAMA

REKLAMA

Chociaż amerykański rynek jest nadal interesującym kierunkiem dla sprowadzających samochody, to przy bliższym spotkaniu z kosztami i realiami, zakup samochodu zza „wielkiej wody” przestaje być opłacalny. Pokazujemy z jakimi trudnościami i przeciwnościami, musi liczyć się przyszły właściciel krążownika szos rodem z USA.

Chociaż w Polsce istnieje wiele firm, które zajmują się sprowadzaniem samochodów ze Stanów Zjednoczonych, to nadal część aut sprowadzana jest prywatnie. W przypadku pojazdów z USA, najbardziej kuszącą kwestią jest cena – zwłaszcza w przypadku drogich samochodów. Różnice w cenie między Europą, a Ameryką Północną mogą sięgać kilkunastu do kilkudziesięciu procent. Im droższe auto, tym różnica jest większa. Dlatego też najczęściej sprowadzanymi autami zza „wielkiej wody”, są modele segmentu Premium – mowa o SUV-ach i autach terenowych. W tym przypadku różnica w cenie może niwelować ogrom kosztów, które trzeba ponieść przy sprowadzaniu takich aut. Jednak kiedy wszelkie wydatki zostaną zsumowane, okazuje się, że nie jest tak kolorowo, jak się na początku wydaje.

REKLAMA

Zobacz też: Samochody sprowadzane z Niemiec - co decyduje o ich niskiej cenie?

REKLAMA

- Sprowadzanie samochodów z USA jest bardzo popularną formą zakupu samochodu. Przyszły właściciel musi jednak wiedzieć, że zakup i transport na kontynent europejski, to dopiero początek długiego procesu, którego finisz pozwoli w pełni cieszyć się z dokonanego zakupu. Należy również podkreślić, że zanim nasz wymarzony amerykański wóz wyruszy do Europy, należy go kupić. Jednak jeśli nie mamy możliwości pojechania do USA lub poproszenia kogoś zaufanego o wybór i dokonanie formalności zakupowych, to lepiej zdać się na firmy tym zajmujące – jakiekolwiek błędy mogą prowadzić do sporych wydatków – podkreśla ekspert autotesto.pl

Kiedy już zdecydujemy się na konkretny samochód, należy dokładnie sprawdzić, czy nie został on sklasyfikowany w USA jako odpad lub pojazd niezdolny do jazdy – odpowiednie zapisy w dokumentach skutecznie wyeliminują pojazd z dróg ściągając na właściciela niebezpieczeństwo sprowadzenia „odpadów” z USA – za których sprowadzanie grozi kara w wysokości około 50 000 zł.

Zobacz też: Wartość rezydualna samochodu – dlaczego jest istotna?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Gdy z sukcesem uda się kupić i załadować na statek wymarzony samochód, pojawia się drugi etap dopuszczenia auta do jazdy po europejskich drogach. Mowa tutaj przede wszystkim o potrzebnych przeróbkach niektórych elementów tak, aby spełniały one przepisy obowiązujące w Europie – wystarczy przypomnieć, że amerykańskie auta mają inne oświetlenie niż europejskie (tylne kierunkowskazy to pulsujące światła stop). Kiedy już wszystko zostanie załatwione, rozpoczyna się ostatni etap.

- Po dostosowaniu samochodu do europejskich przepisów, formalne dopuszczenie pojazdu jest coraz bliższe. Zostaje już praktycznie kwestia opłacenia wszystkich ceł, podatków, kosztów rejestracyjnych i można cieszyć się zakupem amerykańskiego samochodu. Zawiłości i koszty z tym związane, często odstraszają potencjalnych kupców. Wystarczy powiedzieć, że przywiezienie auta do Europy, to wydatek rzędu 2500-3000 zł. - za sam kontener i transport morski. Pozostaje jeszcze kwestia ceł, podatków, akcyzy, badań technicznych, tłumaczeń dokumentów, itd. Generalnie z USA przywożone są auta segmentu Premium, zwłaszcza te z dużymi silnikami, które nie zawsze są oferowane w europejskich salonach. Różnice w samym zakupie są spore, ale kiedy podliczymy wszystkie wydatki, mocno maleją. Właśnie wtedy należy się zastanowić, czy warto sprowadzać auto ze Stanów Zjednoczonych – dodaje ekspert autotesto.pl.

Kwestia zakupu samochodu z USA to dość zawiła i skomplikowana procedura. Dodatkowym zagrożeniem jest niepewna historia auta, a przede wszystkim jego niepewny stan. Problemem są też oszuści, którzy próbują wystawiać na aukcjach auta po powodziach lub poważnych wypadkach. O ile z tymi ostatnimi walczą amerykańskie instytucje, wydając odpowiednie dokumenty, o tyle w niektórych ciężko nie dać się oszukać. Dlatego trzeba być mocno zdeterminowanym, żeby sprowadzić auto ze Stanów Zjednoczonych. Wcześniej doradzimy dokładnie sprawdzić, czy w Polsce lub którymś z krajów Europy nie znajdziemy wymarzonego samochodu. Unikniemy w ten sposób ogromu nerwów i potencjalnych kosztów.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA