REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakup auta po wypadku, czyli jakich modeli unikać? Lista 2023

Zakup auta po wypadku
Zakup auta po wypadku, czyli jakich modelu unikać? Lista 2023
Materiały Inchcape

REKLAMA

REKLAMA

Zakup auta po wypadku często oznacza brak satysfakcji z zakupu. W przypadku jakich modeli powypadkowa historia jest szczególnie prawdopodobna?

Zakup auta po wypadku. Nawet 17 proc. po poważnej kolizji

Kupiłem auto po szkodzie całkowitej. Tak może powiedzieć dość duży odsetek nabywców w Polsce. Szczególnie że jak wynika z danych autoDNA za rok 2022, ryzyku spotkania modelu powypadkowego w przypadku popularnych na rynku aut używanych wynosi od 11,2 do nawet 16,8 proc. To dopiero połowa informacji. Średnia wartość takiej szkody waha się już bowiem od 32,5 do nawet blisko 52 tys. zł. Dopiero kwota pokazuje skalę potencjalnych uszkodzeń, ale i wykonanej naprawy.

REKLAMA

Po szkodzie całkowitej najczęściej są... Fiesty! Szok?

Powyższe dane pokazują pierwszą tendencję rynkową. Druga jest jeszcze bardziej groźna. Sporym prawdopodobieństwem wcześniejszego wystąpienia szkody całkowitej oprócz "pewniaków", jak Volkswagen Passat czy Opel Astra, obarczone są też nowe modele z innych segmentów. Po raz pierwszy na liście Top 10 pojawił się np. miejski Ford Fiesta, i to od razu na pierwszym miejscu! W przypadku tego popularnego auta aż 16,8 proc. wszystkich sprawdzeń w bazie danych autoDNA w 2022 r. kończyło się wygenerowaniem raportu ze szkodą całkowitą. Jej średnia wartość wyniosła 34,5 tys. zł.

Zakup auta po wypadku

Zakup auta po wypadku

Zakup auta po wypadku, czyli jakich modelu unikać? Lista 2023

Materiały autoDNA

Zakup auta po wypadku. W których modelach to prawdopodobne?

Tegoroczną nowością w zestawieniu jest także kompaktowy minivan Mazda 5 z wynikiem na poziomie 13,5 proc. oraz średnią wartością szkody 37,5 tys. zł. Na liście Top 10 są oczywiście popularne modele jak BMW serii 5 oraz 3, Audi A6 oraz A4, ale również auta kompaktowe – Opel Astra, Ford Focus i Volkswagen Golf. najdroższe szkody całkowite? Te zdecydowanie dotyczą Audi A6. W raportach wygenerowanych przez autoDNA w roku 2022 odnotowano łącznie ponad 460 tys. przypadków szkód całkowitych.

Zakup auta po wypadku. Szkoda całkowita = złom?

Wystąpienie szkody całkowitej to istotna informacja dla potencjalnego nabywcy samochodu. Czy taka wada oznacza automatyczne skreślenie auta? Niekoniecznie. Wiele zależy od rozmiaru i charakteru szkody, a także od standardu, w jakim pojazd został naprawiony. Pojęcie szkody całkowitej nie odnosi się bowiem do skali uszkodzeń, a kosztu naprawy pojazdu. Często granicą szkody całkowitej jest 70 proc. wartości auta.

Ważne

Skutek? Czasami identyczny model z identycznymi uszkodzeniami będzie naprawialny np. w Polsce, ale w Niemczech otrzyma już status szkody całkowitej.

Jeśli likwidacja szkody nastąpiła przy użyciu oryginalnych części i z zachowaniem standardów producenta, to taki samochód jest pełnowartościowy. Dbałość o jakość podczas naprawy pojazdu niestety winduje koszty. Nie należy się zatem sugerować wysokimi wartościami wpisanymi w historii ubezpieczeniowej - w przypadku wymiany np. reflektorów typu LED z przodu koszt pojedynczej lampy potrafi przekroczyć kilkanaście tys. zł. Takie części dobrze "nabijają" rachunek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

REKLAMA

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

REKLAMA

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

REKLAMA