REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakup auta po wypadku, czyli jakich modeli unikać? Lista 2023

Subskrybuj nas na Youtube
Zakup auta po wypadku
Zakup auta po wypadku, czyli jakich modelu unikać? Lista 2023
Materiały Inchcape

REKLAMA

REKLAMA

Zakup auta po wypadku często oznacza brak satysfakcji z zakupu. W przypadku jakich modeli powypadkowa historia jest szczególnie prawdopodobna?

Zakup auta po wypadku. Nawet 17 proc. po poważnej kolizji

Kupiłem auto po szkodzie całkowitej. Tak może powiedzieć dość duży odsetek nabywców w Polsce. Szczególnie że jak wynika z danych autoDNA za rok 2022, ryzyku spotkania modelu powypadkowego w przypadku popularnych na rynku aut używanych wynosi od 11,2 do nawet 16,8 proc. To dopiero połowa informacji. Średnia wartość takiej szkody waha się już bowiem od 32,5 do nawet blisko 52 tys. zł. Dopiero kwota pokazuje skalę potencjalnych uszkodzeń, ale i wykonanej naprawy.

REKLAMA

Po szkodzie całkowitej najczęściej są... Fiesty! Szok?

Powyższe dane pokazują pierwszą tendencję rynkową. Druga jest jeszcze bardziej groźna. Sporym prawdopodobieństwem wcześniejszego wystąpienia szkody całkowitej oprócz "pewniaków", jak Volkswagen Passat czy Opel Astra, obarczone są też nowe modele z innych segmentów. Po raz pierwszy na liście Top 10 pojawił się np. miejski Ford Fiesta, i to od razu na pierwszym miejscu! W przypadku tego popularnego auta aż 16,8 proc. wszystkich sprawdzeń w bazie danych autoDNA w 2022 r. kończyło się wygenerowaniem raportu ze szkodą całkowitą. Jej średnia wartość wyniosła 34,5 tys. zł.

Zakup auta po wypadku

Zakup auta po wypadku

Zakup auta po wypadku, czyli jakich modelu unikać? Lista 2023

Materiały autoDNA

Zakup auta po wypadku. W których modelach to prawdopodobne?

Tegoroczną nowością w zestawieniu jest także kompaktowy minivan Mazda 5 z wynikiem na poziomie 13,5 proc. oraz średnią wartością szkody 37,5 tys. zł. Na liście Top 10 są oczywiście popularne modele jak BMW serii 5 oraz 3, Audi A6 oraz A4, ale również auta kompaktowe – Opel Astra, Ford Focus i Volkswagen Golf. najdroższe szkody całkowite? Te zdecydowanie dotyczą Audi A6. W raportach wygenerowanych przez autoDNA w roku 2022 odnotowano łącznie ponad 460 tys. przypadków szkód całkowitych.

Zakup auta po wypadku. Szkoda całkowita = złom?

Wystąpienie szkody całkowitej to istotna informacja dla potencjalnego nabywcy samochodu. Czy taka wada oznacza automatyczne skreślenie auta? Niekoniecznie. Wiele zależy od rozmiaru i charakteru szkody, a także od standardu, w jakim pojazd został naprawiony. Pojęcie szkody całkowitej nie odnosi się bowiem do skali uszkodzeń, a kosztu naprawy pojazdu. Często granicą szkody całkowitej jest 70 proc. wartości auta.

Ważne

Skutek? Czasami identyczny model z identycznymi uszkodzeniami będzie naprawialny np. w Polsce, ale w Niemczech otrzyma już status szkody całkowitej.

Jeśli likwidacja szkody nastąpiła przy użyciu oryginalnych części i z zachowaniem standardów producenta, to taki samochód jest pełnowartościowy. Dbałość o jakość podczas naprawy pojazdu niestety winduje koszty. Nie należy się zatem sugerować wysokimi wartościami wpisanymi w historii ubezpieczeniowej - w przypadku wymiany np. reflektorów typu LED z przodu koszt pojedynczej lampy potrafi przekroczyć kilkanaście tys. zł. Takie części dobrze "nabijają" rachunek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA