REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie powinno być auto dla rodziny?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakie powinno być auto dla rodziny?
Jakie powinno być auto dla rodziny?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Jakie powinno być auto dla rodziny? To pytanie, przed którym stają tysiące Polaków każdego roku. Dlatego przygotowaliśmy zestaw wskazówek.

Samochód dla rodziny. Ile ma lat i z jakiego jest segmentu?

Jakie powinno być auto dla rodziny? Pierwsza z odpowiedzi może dotyczyć ceny pojazdu. Według danych Cofidis Polska w roku 2022 statystyczny samochód kupowany przez Polaka kosztuje 56 538 zł i ma od 7 do 8 lat. SUV-y dominują? Tak, to prawda. Tyle że tracą nieco na popularności. A winna jest temu pandemia, inflacja i rosnące koszty życia. W takiej perspektywie kierowcy coraz chętniej decydują się na pojazdy ekonomiczne i miejskie.

REKLAMA

Jakie powinno być auto dla rodziny?

Samochód dla rodziny musi być wszechstronny. Powinien sprawdzić się zarówno podczas codziennej eksploatacji w ruchu miejskim, jak i dalszych wyjazdów. Właśnie dlatego podczas jego zakupu liczą się takie wartości jak:

  • przestronność – chodzi o to, aby każdy z pasażerów miał miejsce na nogi, a do tego kierowca nie miał problemów chociażby z instalowaniem fotelika dziecięcego. Przestronność gwarantuje komfort podróży, nawet przy konieczności transportu wózka, spacerówki czy większych bagaży.
  • dwie pary drzwi – to dziś absolutne must have w tym segmencie!
  • dużą ilość schowków w kabinie pasażerskiej.
  • relingi dachowe pozwalające na montaż tzw. boxów lub rowerów.
  • cicho pracujący silnik.
  • niezawodność – tą można sprawdzić w popularnych rankingach publikowanych m.in. przez niemieckie automobilkluby.

Podczas zakupu auta dla rodziny liczy się bezpieczeństwo!

REKLAMA

Powyższa lista jest pełna? No właśnie jeszcze nie. Bo podczas podróżowania z rodziną jedną z najważniejszych rzeczy jest bezpieczeństwo. Jakie powinno być auto dla rodziny? Musi oferować wysoki poziom ochrony pasażerów. A ten fakt również pomogą zweryfikować niezależne badania. W przypadku Europy szczególnie mocno cenione są testy zderzeniowe prowadzone przez Euro NCAP. Kierowca przed zakupem może zatem prześledzić raport przygotowany przez inżynierów tej instytucji. A o bezpieczeństwo trzeba dbać też w czasie jazdy. Chociażby właściwie lokalizując fotelik dziecięcy.

Jeśli zależy nam na umieszczeniu dziecka w najbezpieczniejszym miejscu, to zdecydowanie najkorzystniej będzie wybrać środkowe miejsce na tylnej kanapie pod warunkiem, że jest ono wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Środkowe miejsce jest najbardziej oddalone od strefy zgniotu. Ewentualnie warto rozważyć też tylne miejsce po stronie pasażera. Umożliwia ono wygodny dostęp do dziecka i jest też najbardziej oddalonym miejscem od ruchu ulicznego. – radzi Piotr Feliksiak z Dziecięcego Centrum Bezpieczeństwa.

Za co kupujemy samochód dla rodziny?

Jak kupić auto dla rodziny? Może to być pojazd nowy, ale i używany. Może być dostępny w komisie czy od prywatnego właściciela. Jeżeli chodzi o formę finansowania, dostępny jest nie tylko zakup za gotówkę, ale też leasingi, kredyty gotówkowe i kredyty samochodowe. Według danych Związku Przedsiębiorstw Finansowych w roku 2021 wartość wszystkich udzielonych pożyczek w Polsce wyniosła 4,03 mld zł. Ponad 22 proc. z tej kwoty mogła zostać przeznaczona na zakup pojazdu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz także: Strefa zgniotu

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA