REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Jakie powinno być auto dla rodziny?
Jakie powinno być auto dla rodziny?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Jakie powinno być auto dla rodziny? To pytanie, przed którym stają tysiące Polaków każdego roku. Dlatego przygotowaliśmy zestaw wskazówek.

Samochód dla rodziny. Ile ma lat i z jakiego jest segmentu?

Jakie powinno być auto dla rodziny? Pierwsza z odpowiedzi może dotyczyć ceny pojazdu. Według danych Cofidis Polska w roku 2022 statystyczny samochód kupowany przez Polaka kosztuje 56 538 zł i ma od 7 do 8 lat. SUV-y dominują? Tak, to prawda. Tyle że tracą nieco na popularności. A winna jest temu pandemia, inflacja i rosnące koszty życia. W takiej perspektywie kierowcy coraz chętniej decydują się na pojazdy ekonomiczne i miejskie.

REKLAMA

REKLAMA

Jakie powinno być auto dla rodziny?

Samochód dla rodziny musi być wszechstronny. Powinien sprawdzić się zarówno podczas codziennej eksploatacji w ruchu miejskim, jak i dalszych wyjazdów. Właśnie dlatego podczas jego zakupu liczą się takie wartości jak:

  • przestronność – chodzi o to, aby każdy z pasażerów miał miejsce na nogi, a do tego kierowca nie miał problemów chociażby z instalowaniem fotelika dziecięcego. Przestronność gwarantuje komfort podróży, nawet przy konieczności transportu wózka, spacerówki czy większych bagaży.
  • dwie pary drzwi – to dziś absolutne must have w tym segmencie!
  • dużą ilość schowków w kabinie pasażerskiej.
  • relingi dachowe pozwalające na montaż tzw. boxów lub rowerów.
  • cicho pracujący silnik.
  • niezawodność – tą można sprawdzić w popularnych rankingach publikowanych m.in. przez niemieckie automobilkluby.

Podczas zakupu auta dla rodziny liczy się bezpieczeństwo!

Powyższa lista jest pełna? No właśnie jeszcze nie. Bo podczas podróżowania z rodziną jedną z najważniejszych rzeczy jest bezpieczeństwo. Jakie powinno być auto dla rodziny? Musi oferować wysoki poziom ochrony pasażerów. A ten fakt również pomogą zweryfikować niezależne badania. W przypadku Europy szczególnie mocno cenione są testy zderzeniowe prowadzone przez Euro NCAP. Kierowca przed zakupem może zatem prześledzić raport przygotowany przez inżynierów tej instytucji. A o bezpieczeństwo trzeba dbać też w czasie jazdy. Chociażby właściwie lokalizując fotelik dziecięcy.

Jeśli zależy nam na umieszczeniu dziecka w najbezpieczniejszym miejscu, to zdecydowanie najkorzystniej będzie wybrać środkowe miejsce na tylnej kanapie pod warunkiem, że jest ono wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Środkowe miejsce jest najbardziej oddalone od strefy zgniotu. Ewentualnie warto rozważyć też tylne miejsce po stronie pasażera. Umożliwia ono wygodny dostęp do dziecka i jest też najbardziej oddalonym miejscem od ruchu ulicznego. – radzi Piotr Feliksiak z Dziecięcego Centrum Bezpieczeństwa.

REKLAMA

Za co kupujemy samochód dla rodziny?

Jak kupić auto dla rodziny? Może to być pojazd nowy, ale i używany. Może być dostępny w komisie czy od prywatnego właściciela. Jeżeli chodzi o formę finansowania, dostępny jest nie tylko zakup za gotówkę, ale też leasingi, kredyty gotówkowe i kredyty samochodowe. Według danych Związku Przedsiębiorstw Finansowych w roku 2021 wartość wszystkich udzielonych pożyczek w Polsce wyniosła 4,03 mld zł. Ponad 22 proc. z tej kwoty mogła zostać przeznaczona na zakup pojazdu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz także: Strefa zgniotu

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA