REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie powinno być auto dla rodziny?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakie powinno być auto dla rodziny?
Jakie powinno być auto dla rodziny?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Jakie powinno być auto dla rodziny? To pytanie, przed którym stają tysiące Polaków każdego roku. Dlatego przygotowaliśmy zestaw wskazówek.

Samochód dla rodziny. Ile ma lat i z jakiego jest segmentu?

Jakie powinno być auto dla rodziny? Pierwsza z odpowiedzi może dotyczyć ceny pojazdu. Według danych Cofidis Polska w roku 2022 statystyczny samochód kupowany przez Polaka kosztuje 56 538 zł i ma od 7 do 8 lat. SUV-y dominują? Tak, to prawda. Tyle że tracą nieco na popularności. A winna jest temu pandemia, inflacja i rosnące koszty życia. W takiej perspektywie kierowcy coraz chętniej decydują się na pojazdy ekonomiczne i miejskie.

REKLAMA

Jakie powinno być auto dla rodziny?

Samochód dla rodziny musi być wszechstronny. Powinien sprawdzić się zarówno podczas codziennej eksploatacji w ruchu miejskim, jak i dalszych wyjazdów. Właśnie dlatego podczas jego zakupu liczą się takie wartości jak:

  • przestronność – chodzi o to, aby każdy z pasażerów miał miejsce na nogi, a do tego kierowca nie miał problemów chociażby z instalowaniem fotelika dziecięcego. Przestronność gwarantuje komfort podróży, nawet przy konieczności transportu wózka, spacerówki czy większych bagaży.
  • dwie pary drzwi – to dziś absolutne must have w tym segmencie!
  • dużą ilość schowków w kabinie pasażerskiej.
  • relingi dachowe pozwalające na montaż tzw. boxów lub rowerów.
  • cicho pracujący silnik.
  • niezawodność – tą można sprawdzić w popularnych rankingach publikowanych m.in. przez niemieckie automobilkluby.

Podczas zakupu auta dla rodziny liczy się bezpieczeństwo!

REKLAMA

Powyższa lista jest pełna? No właśnie jeszcze nie. Bo podczas podróżowania z rodziną jedną z najważniejszych rzeczy jest bezpieczeństwo. Jakie powinno być auto dla rodziny? Musi oferować wysoki poziom ochrony pasażerów. A ten fakt również pomogą zweryfikować niezależne badania. W przypadku Europy szczególnie mocno cenione są testy zderzeniowe prowadzone przez Euro NCAP. Kierowca przed zakupem może zatem prześledzić raport przygotowany przez inżynierów tej instytucji. A o bezpieczeństwo trzeba dbać też w czasie jazdy. Chociażby właściwie lokalizując fotelik dziecięcy.

Jeśli zależy nam na umieszczeniu dziecka w najbezpieczniejszym miejscu, to zdecydowanie najkorzystniej będzie wybrać środkowe miejsce na tylnej kanapie pod warunkiem, że jest ono wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Środkowe miejsce jest najbardziej oddalone od strefy zgniotu. Ewentualnie warto rozważyć też tylne miejsce po stronie pasażera. Umożliwia ono wygodny dostęp do dziecka i jest też najbardziej oddalonym miejscem od ruchu ulicznego. – radzi Piotr Feliksiak z Dziecięcego Centrum Bezpieczeństwa.

Za co kupujemy samochód dla rodziny?

Jak kupić auto dla rodziny? Może to być pojazd nowy, ale i używany. Może być dostępny w komisie czy od prywatnego właściciela. Jeżeli chodzi o formę finansowania, dostępny jest nie tylko zakup za gotówkę, ale też leasingi, kredyty gotówkowe i kredyty samochodowe. Według danych Związku Przedsiębiorstw Finansowych w roku 2021 wartość wszystkich udzielonych pożyczek w Polsce wyniosła 4,03 mld zł. Ponad 22 proc. z tej kwoty mogła zostać przeznaczona na zakup pojazdu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz także: Strefa zgniotu

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA