REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Jakie powinno być auto dla rodziny?
Jakie powinno być auto dla rodziny?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Jakie powinno być auto dla rodziny? To pytanie, przed którym stają tysiące Polaków każdego roku. Dlatego przygotowaliśmy zestaw wskazówek.

Samochód dla rodziny. Ile ma lat i z jakiego jest segmentu?

Jakie powinno być auto dla rodziny? Pierwsza z odpowiedzi może dotyczyć ceny pojazdu. Według danych Cofidis Polska w roku 2022 statystyczny samochód kupowany przez Polaka kosztuje 56 538 zł i ma od 7 do 8 lat. SUV-y dominują? Tak, to prawda. Tyle że tracą nieco na popularności. A winna jest temu pandemia, inflacja i rosnące koszty życia. W takiej perspektywie kierowcy coraz chętniej decydują się na pojazdy ekonomiczne i miejskie.

REKLAMA

REKLAMA

Jakie powinno być auto dla rodziny?

Samochód dla rodziny musi być wszechstronny. Powinien sprawdzić się zarówno podczas codziennej eksploatacji w ruchu miejskim, jak i dalszych wyjazdów. Właśnie dlatego podczas jego zakupu liczą się takie wartości jak:

  • przestronność – chodzi o to, aby każdy z pasażerów miał miejsce na nogi, a do tego kierowca nie miał problemów chociażby z instalowaniem fotelika dziecięcego. Przestronność gwarantuje komfort podróży, nawet przy konieczności transportu wózka, spacerówki czy większych bagaży.
  • dwie pary drzwi – to dziś absolutne must have w tym segmencie!
  • dużą ilość schowków w kabinie pasażerskiej.
  • relingi dachowe pozwalające na montaż tzw. boxów lub rowerów.
  • cicho pracujący silnik.
  • niezawodność – tą można sprawdzić w popularnych rankingach publikowanych m.in. przez niemieckie automobilkluby.

Podczas zakupu auta dla rodziny liczy się bezpieczeństwo!

Powyższa lista jest pełna? No właśnie jeszcze nie. Bo podczas podróżowania z rodziną jedną z najważniejszych rzeczy jest bezpieczeństwo. Jakie powinno być auto dla rodziny? Musi oferować wysoki poziom ochrony pasażerów. A ten fakt również pomogą zweryfikować niezależne badania. W przypadku Europy szczególnie mocno cenione są testy zderzeniowe prowadzone przez Euro NCAP. Kierowca przed zakupem może zatem prześledzić raport przygotowany przez inżynierów tej instytucji. A o bezpieczeństwo trzeba dbać też w czasie jazdy. Chociażby właściwie lokalizując fotelik dziecięcy.

Jeśli zależy nam na umieszczeniu dziecka w najbezpieczniejszym miejscu, to zdecydowanie najkorzystniej będzie wybrać środkowe miejsce na tylnej kanapie pod warunkiem, że jest ono wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Środkowe miejsce jest najbardziej oddalone od strefy zgniotu. Ewentualnie warto rozważyć też tylne miejsce po stronie pasażera. Umożliwia ono wygodny dostęp do dziecka i jest też najbardziej oddalonym miejscem od ruchu ulicznego. – radzi Piotr Feliksiak z Dziecięcego Centrum Bezpieczeństwa.

REKLAMA

Za co kupujemy samochód dla rodziny?

Jak kupić auto dla rodziny? Może to być pojazd nowy, ale i używany. Może być dostępny w komisie czy od prywatnego właściciela. Jeżeli chodzi o formę finansowania, dostępny jest nie tylko zakup za gotówkę, ale też leasingi, kredyty gotówkowe i kredyty samochodowe. Według danych Związku Przedsiębiorstw Finansowych w roku 2021 wartość wszystkich udzielonych pożyczek w Polsce wyniosła 4,03 mld zł. Ponad 22 proc. z tej kwoty mogła zostać przeznaczona na zakup pojazdu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz także: Strefa zgniotu

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA