REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Klasy alarmów samochodowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Flota Auto Biznes
FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.
Klasy alarmów samochodowych
Klasy alarmów samochodowych

REKLAMA

REKLAMA

Jakie są rodzaje i klasy alarmów samochodowych? PIMot podzielił dostępne na rynku urządzenia ze względu na ich skuteczność i poziom trudności obejścia.

Klasy alarmów samochodowych

Alarm samochodowy klasy POP

REKLAMA

Alarmy klasy popularnej POP ograniczają się zwykle do reakcji na otwarcie maski, drzwi i klapy bagażnika. Wszczynają wówczas alarm sygnałami świetlnymi i syreną.

Alarm samochodowy klasy STD

Klasa standardowa STD to alarmy o budowie modułowej. Mają co najmniej jedną blokadę silnika, czujnik chroniący wnętrze i syrenę z własnym zasilaniem, są sterowane urządzeniami ze zmiennymi kodami.

Zobacz też: Montaż zabezpieczenia przeciwkradzieżowego, a gwarancja pojazdu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Alarm samochodowy klasy PRF

Systemy klasy profesjonalnej PRF mają już co najmniej dwa czujniki chroniące wnętrze, dodatkowy czujnik otwarcia maski, dodatkową blokadę silnika lub system antynapadowy oraz kodowany wyłącznik serwisowy. Nie tylko syrena, ale i sam alarm posiada dodatkowe zasilanie. Trudniejszy do złamania jest także system kodowania pilota.

Alarm samochodowy klasy Extra

Najwyższa klasa Extra oprócz funkcji urządzeń niższych klas ma także czujnik położenia pojazdu oraz powiadomienie drogą radiową lub telefoniczną o uruchomieniu alarmu.

Zobacz też: Pojazd firmowy, a abonament za radio

Statystyki kradzieżowe

Jak podaje policja, w ciągu ostatnich 12 lat kilkakrotnie spadła liczba kradzionych samochodów. W 2000 roku policja wszczęła ponad 70 tysięcy postępowań przygotowawczych w sprawach kradzieży samochodów, natomiast w 2011 r – już tylko 16 285. W miastach doszło do 14 714 przestępstw. Wskaźnik wykrycia wyniósł 22,5% i było 0,1 procent większy niż rok wcześniej. Najczęstsze miejsca kradzieży to ulica (7 069 aut), parking samochodowy (6 995), parking przy centrum handlowym (234), garaż (209), bezpośrednio przy budynkach mieszkalnych (85), droga szybkiego ruchu (48), las (42), stacja paliwowa (39), ogródki działkowe, domki wypoczynkowe (30), teren budowy (26). Wartość skradzionych samochodów wg deklaracji pokrzywdzonych to 509,8 mln zł.

Obowiązkowe zabezpieczenia

Tomasz Majer, ekspert ds. ubezpieczeń Grupy PGD

- Przy zawieraniu ubezpieczenia Autocasco, które obejmuje także ryzyko kradzieży, są wymagane różnego rodzaju zabezpieczenia. Każde towarzystwo ubezpieczeniowe ma własne warunki i procedury, które je określają. Generalnie przy samochodach o mniejszej wartości, zwykle do około 50 000 złotych, wymagane jest jedno zabezpieczenie. Najczęściej jest to fabrycznie montowany immobiliser. Przy droższych autach trzeba zamontować dodatkowy system, natomiast przy najbardziej luksusowych pojazdach, wymagane są dwa lub trzy zabezpieczenia, w tym system lokalizacji pojazdu. W przypadku zamontowania systemu lokalizacji pojazdu, istnieje możliwość udzielenia dodatkowych zniżek w składce.

Zobacz też: Odmowa wypłaty odszkodowania za zły stan drogi, co dalej?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA