Klasy alarmów samochodowych
REKLAMA
REKLAMA
Klasy alarmów samochodowych
Alarm samochodowy klasy POP
REKLAMA
Alarmy klasy popularnej POP ograniczają się zwykle do reakcji na otwarcie maski, drzwi i klapy bagażnika. Wszczynają wówczas alarm sygnałami świetlnymi i syreną.
Alarm samochodowy klasy STD
Klasa standardowa STD to alarmy o budowie modułowej. Mają co najmniej jedną blokadę silnika, czujnik chroniący wnętrze i syrenę z własnym zasilaniem, są sterowane urządzeniami ze zmiennymi kodami.
Zobacz też: Montaż zabezpieczenia przeciwkradzieżowego, a gwarancja pojazdu
Alarm samochodowy klasy PRF
Systemy klasy profesjonalnej PRF mają już co najmniej dwa czujniki chroniące wnętrze, dodatkowy czujnik otwarcia maski, dodatkową blokadę silnika lub system antynapadowy oraz kodowany wyłącznik serwisowy. Nie tylko syrena, ale i sam alarm posiada dodatkowe zasilanie. Trudniejszy do złamania jest także system kodowania pilota.
Alarm samochodowy klasy Extra
Najwyższa klasa Extra oprócz funkcji urządzeń niższych klas ma także czujnik położenia pojazdu oraz powiadomienie drogą radiową lub telefoniczną o uruchomieniu alarmu.
Zobacz też: Pojazd firmowy, a abonament za radio
Statystyki kradzieżowe
Jak podaje policja, w ciągu ostatnich 12 lat kilkakrotnie spadła liczba kradzionych samochodów. W 2000 roku policja wszczęła ponad 70 tysięcy postępowań przygotowawczych w sprawach kradzieży samochodów, natomiast w 2011 r – już tylko 16 285. W miastach doszło do 14 714 przestępstw. Wskaźnik wykrycia wyniósł 22,5% i było 0,1 procent większy niż rok wcześniej. Najczęstsze miejsca kradzieży to ulica (7 069 aut), parking samochodowy (6 995), parking przy centrum handlowym (234), garaż (209), bezpośrednio przy budynkach mieszkalnych (85), droga szybkiego ruchu (48), las (42), stacja paliwowa (39), ogródki działkowe, domki wypoczynkowe (30), teren budowy (26). Wartość skradzionych samochodów wg deklaracji pokrzywdzonych to 509,8 mln zł.
Obowiązkowe zabezpieczenia
Tomasz Majer, ekspert ds. ubezpieczeń Grupy PGD
- Przy zawieraniu ubezpieczenia Autocasco, które obejmuje także ryzyko kradzieży, są wymagane różnego rodzaju zabezpieczenia. Każde towarzystwo ubezpieczeniowe ma własne warunki i procedury, które je określają. Generalnie przy samochodach o mniejszej wartości, zwykle do około 50 000 złotych, wymagane jest jedno zabezpieczenie. Najczęściej jest to fabrycznie montowany immobiliser. Przy droższych autach trzeba zamontować dodatkowy system, natomiast przy najbardziej luksusowych pojazdach, wymagane są dwa lub trzy zabezpieczenia, w tym system lokalizacji pojazdu. W przypadku zamontowania systemu lokalizacji pojazdu, istnieje możliwość udzielenia dodatkowych zniżek w składce.
Zobacz też: Odmowa wypłaty odszkodowania za zły stan drogi, co dalej?
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.