Jak działa filtr kabinowy z węglem aktywowanym?
REKLAMA
REKLAMA
Czym taki filtr różni się od tradycyjnego? Ma on tę samą wielkość, ale dodatkowo zatrzymuje szkodliwe gazy. Aby filtr kabinowy z węglem aktywnym w 100 procentach separował szkodliwe substancje gazowe takie jak: ozon, związki siarki i azotu ze spalin, powinien zawierać dobrej jakości węgiel aktywny. Równie istotny jest sposób jego naniesienia do warstwy filtrującej. Ważne jest, aby cząsteczki węgla były w podkładzie rozproszone równomiernie i aby były z nim trwale związane tzn. nie „wysypywały się” z filtra.
REKLAMA
Zobacz również: Czyszczenie wnętrza auta
Filtr kabinowy z węglem aktywnym ma przepustowość i zdolność absorpcji zanieczyszczeń umożliwiające bezproblemową pracę klimatyzacji i nawiewu nawet w tak ekstremalnych warunkach jak przejazd przez tunel lub jazda w korku. W takich sytuacjach poziom zanieczyszczeń wewnątrz samochodu niewyposażonego w filtr kabinowy, może być nawet sześciokrotnie wyższy niż na poboczu drogi.
Jak to działa?
Zobacz również: Magia fibry
Oczyszczanie powietrza dostającego się do kabiny kierowcy możliwe jest dzięki pomocy trzech lub - w przypadku filtrów z węglem aktywnym - czterech warstw osadzonych w obudowie z tworzywa sztucznego. Pierwsza, wstępna warstwa zatrzymuje największe cząstki kurzu i brudu, włóknina środkowa - higroskopijna i naładowana elektrostatycznie - zatrzymuje mikrocząstki, pyłki i bakterie, kolejna warstwa stabilizuje filtr, zaś opcjonalna warstwa z węglem aktywnym separuje szkodliwe gazy (ozon, związki siarki i azotu ze spalin).
REKLAMA
REKLAMA