Jak wybrać wycieraczki?
REKLAMA
REKLAMA
Pogarszający się stan wycieraczek jest zazwyczaj łatwy do zauważenia. Pióra będą coraz słabiej zbierać wodę, zostawiając na szybie wodne smugi. Zdarza się, że i nowe wycieraczki zostawiają smugi i głośno pracują. Dotyczy to tanich wycieraczek, których gumki zawierają silikon. Własności mechaniczne silikonu są gorsze od kauczuku naturalnego, z którego produkowane są droższe i lepsze wycieraczki. Dobre pióra wycieraczek wystarczają na około rok eksploatacji.
REKLAMA
Zniszczone pióra
Długa przerwa w używaniu piór wycieraczek oraz nadmierne ciepło powodują ich odkształcenie. W okresie letnim nie należy oszczędzać na płynie do spryskiwaczy, ponieważ również zaschnięte resztki owadów i żywica niszczą pióra wycieraczek. Kiedy zachodzi potrzeba pozostawienia auta na dłużej, warto unieść wycieraczki do góry. Istnieje możliwość wymiany samej gumy. Jedyny warunek: stelaż nie może być zardzewiały, ani zużyty.
Pióro wycieraczki nie może pracować na sucho, bo wtedy się niszczy.
Wymiana jest banalnie prosta. Wyciągamy starą gumę, a na miejsce wstawiamy nową. Przycinamy nadmiar gumki i zaciskamy rynienkę.
Zobacz również: Co zrobić z pękniętą szybą - wymienić czy naprawić?
Podstawowe kryterium wyboru to rodzaj wycieraczki, płaskie czy ze stelażem.
Wycieraczki płaskie są znacznie droższe i poniekąd lepiej dostosowują się do kształtu szyby. Odmiana ze stelażem jest dostępna w dwóch wariantach, ze spojlerem lub bez. Wycieraczki ze spojlerem pracują lepiej przy wyższych prędkościach (są lepiej dociśnięte do szyby).
Spojler występuje tylko i wyłącznie po stronie kierowcy ze względu na sposób, w jaki powietrze opływa przednią szybę.
Warto przymierzyć większy rozmiar wycieraczek. Uzyskamy wtedy większe pole widzenia. Zazwyczaj producenci aut montują mniejszy rozmiar. Jeśli chodzi o mocowanie na wycieraczce, producenci wraz z piórem dostarczają odpowiednie przejściówki.
Zobacz również: Jak naprawiać i konserwować wycieraczki?
REKLAMA
REKLAMA