REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak usunąć trudne zabrudzenia i naklejki z nadwozia?

Zuzanna Gawor-Kotkowska
Smoła, soki z drzew, robactwo i ślady obecności ptaków w naszej okolicy często bywają trudne do usunięcia z nadwozia. Fot. Fotolia
Smoła, soki z drzew, robactwo i ślady obecności ptaków w naszej okolicy często bywają trudne do usunięcia z nadwozia. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Smoła, soki z drzew, robactwo i ślady obecności ptaków w naszej okolicy często bywają trudne do usunięcia z nadwozia. Podpowiadamy, jak sobie z nimi radzić.

Insekty

Jeśli ślady po rozbitych na szybie i karoserii insektach są trudne do usunięcia tradycyjnym sposobem, są dwie, niezawodne metody czyszczenia ich. Pierwszą z nich jest spryskanie zabrudzonych okolic np. dostępnym choćby na stacji benzynowej preparatem. Następnie wystarczy zetrzeć środek i tym samym usunąć resztki owadów. Można tez zrobić pastę z proszku do pieczenia i ciepłej wody, nałożyć na szmatkę i również z powodzeniem usunąć zabrudzenia.

REKLAMA

Zobacz też: Jak pozbyć się śladów po owadach?

Naklejki

Do usunięcia naklejek będzie nam potrzebna np. benzyna ekstrakcyjna lub denaturat, bawełniana szmatka i skrobaczka do szyb oraz ewentualnie suszarka do włosów lub opalarka. Naklejkę należy zwilżyć denaturatem lub benzyną ekstrakcyjną chwilkę odczekać. Następnie można delikatnie podważyć ją plastikową częścią skrobaczki do szyb. Wtedy będziemy mogli ją chwycić i po prostu zdjąć. Róbmy to delikatnie i powoli, aby uniknąć rozdarcia naklejki. Jeśli jednak nie da się jej podważyć, spróbujmy ją po prostu zmyć. Gdyby i to nie było możliwe, można użyć suszarki i po rozgrzaniu znowu spróbować podważyć róg nalepki. Ciepło powinno wystarczająco ją zmiękczyć lub zmienić kształt na tyle, aby była łatwa do zdjęcia. Po usunięciu naklejki najpewniej na lakierze zostaną ślady kleju a lakier może być matowy. Usuniemy je denaturatem i szmatką, a wosk powinien poprawić kondycję lakieru.

Smoła

Zobacz też: Jak przywrócić blask lakieru?

W sezonie, kiedy roboty drogowe są częste, do lakieru mogą przykleić się drobinki smoły. Nie da się ich zmyć wodą czy szamponem samochodowym. Zanim zabierzemy się do usuwania śladów po budowie dróg, musimy oczyścić miejsce, nad którym będziemy pracować. Następnie nałożyć odrobinę terpentyny na smołę i odczekać 5 minut, żeby móc potem usunąć zabrudzenie miękką, bawełnianą szmatką. Niestety terpentyna usuwa też wosk z samochodu, więc jeśli wcześniej go nakładaliśmy, prawdopodobnie będziemy musieli zrobić to jeszcze raz.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sok z drzew

Życiodajne soki drzew również nie poddają się klasycznym środkom. Zadziała na nie spirytus i bardzo ciepła woda. Najpierw należy namoczyć zabrudzone miejsca wodą, a następnie nanieść na nie spirytus za pomocą bawełnianej szmatki. Potem kolistym ruchem, również za pomocą szmatki możemy zetrzeć ślady soków.

Zobacz też: Jak polerować lakier?

Ptasie odchody

Nie są one zbyt trudne do usunięcia, jeśli porządnie je namoczymy, jednak należy zmywać je najszybciej, jak to tylko możliwe. Niestety zawierają agresywne substancje, które niekorzystnie wpływają na powłokę lakieru i mogą nawet zmienić jego kolor.
Jak widać, nie taki diabeł straszny, jak go malują. Niektóre zabrudzenia wydają się być trudne lub nawet niemożliwe do samodzielnego usunięcia, jednak kilka trików i zastosowanie domowych sposobów wystarczy, aby skutecznie pozbyć się uciążliwego brudu. Być może zatem warto zaoszczędzić na specjalistycznych zabiegach fachowców i samemu zabrać się za oczyszczenie naszego samochodu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA