REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Częste wypalanie filtra DPF - dlaczego tak się dzieje?

Łukasz Kuźmiuk
Częste wypalanie filtra DPF - dlaczego tak się dzieje?
Częste wypalanie filtra DPF - dlaczego tak się dzieje?

REKLAMA

REKLAMA

Filtr DPF to jedna z najbardziej nielubianych przez kierowców części samochodu. Bywa tak, że filtr wypala się w najmniej odpowiednim momencie i zbyt często. Jakie mogą być przyczyny częstego wypalania filtra DPF?

REKLAMA

Jeśli filtr DPF się zapcha lub ulegnie uszkodzeniu, to często właścicielowi pozostaje jedynie wymiana tego wcale nie taniego elementu. Z tego powodu niektórzy kierowcy łamią prawo i decydują się na wycięcie filtra DPF w swoim aucie, czym chcą uniknąć kłopotów związanych z użytkowaniem urządzenia. Chociaż filtry DPF i tak przeszły metamorfozę na przestrzeni ostatnich kilku lat (stały się odporniejsze na jazdę w głównej mierze po mieście), to jednak czasami bywają irytujące.

REKLAMA

Większość samochodów wyposażona w filtr DPF potrafi przejechać po mieście od 300 do 700 km bez wypalania filtra. Gdy procedura wypalania zdarza się częściej, to może być znak, że któryś z elementów układanki szwankuje. Jednym z powodów częstego wypalania filtra DPF może być jego zużycie - w wyniku lat eksploatacji może się w nim odkładać popiół, który jest efektem procesu dopalania sadzy. Za częste wypalanie filtra DPF mogą być również odpowiedzialne usterki w silniku lub samym filtrze. Negatywny wpływ na tę część samochodu mogą mieć m.in. zużyte wtryskiwacze, zablokowany zawór EGR, niesprawny kolektor ssący lub nieszczelności w układzie dolotowym.

Najprostszym rozwiązaniem na poprawienie kondycji filtra jest wyjazd na drogę szybkiego ruchu, by silnik mógł pracować przez kilkanaście minut w zakresie obrotów od 2500 do 3000 obr./min. Dzięki temu temperatura w filtrze DPF wzrośnie na tyle, by mógł wypalić zalegającą sadzę. Jeśli to nie pomoże to należy udać się do warsztatu, który zlokalizuje usterkę i podejmie odpowiednie kroki. Jednym z rozwiązań może być wymuszenie wypalania filtra DPF w warsztacie lub chemiczne czyszczenie filtra. Trzeba jednak pamiętać, że w trakcie czyszczenia metale szlachetne znajdujące się w filtrze mogą zostać wypłukane, a mycie zazwyczaj jest krótkotrwałym rozwiązaniem. Wiele warsztatów odmawia wykonania chemicznego czyszczenia filtra właśnie z powodu niskiej skuteczności tego zabiegu i rekomenduje zakup nowego filtra.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA