REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Częste wypalanie filtra DPF - dlaczego tak się dzieje?

Łukasz Kuźmiuk
Częste wypalanie filtra DPF - dlaczego tak się dzieje?
Częste wypalanie filtra DPF - dlaczego tak się dzieje?

REKLAMA

REKLAMA

Filtr DPF to jedna z najbardziej nielubianych przez kierowców części samochodu. Bywa tak, że filtr wypala się w najmniej odpowiednim momencie i zbyt często. Jakie mogą być przyczyny częstego wypalania filtra DPF?

REKLAMA

Jeśli filtr DPF się zapcha lub ulegnie uszkodzeniu, to często właścicielowi pozostaje jedynie wymiana tego wcale nie taniego elementu. Z tego powodu niektórzy kierowcy łamią prawo i decydują się na wycięcie filtra DPF w swoim aucie, czym chcą uniknąć kłopotów związanych z użytkowaniem urządzenia. Chociaż filtry DPF i tak przeszły metamorfozę na przestrzeni ostatnich kilku lat (stały się odporniejsze na jazdę w głównej mierze po mieście), to jednak czasami bywają irytujące.

REKLAMA

Większość samochodów wyposażona w filtr DPF potrafi przejechać po mieście od 300 do 700 km bez wypalania filtra. Gdy procedura wypalania zdarza się częściej, to może być znak, że któryś z elementów układanki szwankuje. Jednym z powodów częstego wypalania filtra DPF może być jego zużycie - w wyniku lat eksploatacji może się w nim odkładać popiół, który jest efektem procesu dopalania sadzy. Za częste wypalanie filtra DPF mogą być również odpowiedzialne usterki w silniku lub samym filtrze. Negatywny wpływ na tę część samochodu mogą mieć m.in. zużyte wtryskiwacze, zablokowany zawór EGR, niesprawny kolektor ssący lub nieszczelności w układzie dolotowym.

Najprostszym rozwiązaniem na poprawienie kondycji filtra jest wyjazd na drogę szybkiego ruchu, by silnik mógł pracować przez kilkanaście minut w zakresie obrotów od 2500 do 3000 obr./min. Dzięki temu temperatura w filtrze DPF wzrośnie na tyle, by mógł wypalić zalegającą sadzę. Jeśli to nie pomoże to należy udać się do warsztatu, który zlokalizuje usterkę i podejmie odpowiednie kroki. Jednym z rozwiązań może być wymuszenie wypalania filtra DPF w warsztacie lub chemiczne czyszczenie filtra. Trzeba jednak pamiętać, że w trakcie czyszczenia metale szlachetne znajdujące się w filtrze mogą zostać wypłukane, a mycie zazwyczaj jest krótkotrwałym rozwiązaniem. Wiele warsztatów odmawia wykonania chemicznego czyszczenia filtra właśnie z powodu niskiej skuteczności tego zabiegu i rekomenduje zakup nowego filtra.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

REKLAMA

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA