Technologia Carbon Boost w akumulatorach
REKLAMA
REKLAMA
Do czego służy technologia Carbon Boost
Technologia Carbon Boost była początkowo tworzona z myślą o akumulatorach AGM (ang. Absorbent Glass Mat) i EFB (ang. Enhanced Flooded Batteries) przeznaczonych dla pojazdów z systemem Start-Stop. Dzięki wieloletnim badaniom i eksperymentom udało się opracować rozwiązanie oparte na unikalnych dodatkach węglowych, które zoptymalizowały zdolność przyjmowania ładunku oraz czas ładowania akumulatora. Exide kontynuował ambitne inwestycje technologiczne, dzięki którym – po raz pierwszy – technologię Carbon Boost będzie można zastosować także w tradycyjnych akumulatorach.
REKLAMA
Zobacz też: Czy akumulator może niedomagać latem?
REKLAMA
Akumulatory z Carbon Boost sprawdzą się doskonale podczas codziennej miejskiej jazdy, która charakteryzuje się dużą ilością zatrzymań, a także w warunkach niskich temperatur, których tradycyjnie można spodziewać w okresie zimy. Nowe akumulatory mają 30% więcej mocy rozruchowej i są najbardziej zaawansowanymi konstrukcjami na rynku tradycyjnych akumulatorów.
Wg statystyk ADAC (niem. Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) najczęstszą przyczyną awarii samochodowych jest usterka akumulatora – wynikająca często z ich niewystarczającego naładowania. Technologia Carbon Boost sprawia, że akumulator jest szybko doładowany, co prowadzi do wzrostu jego wydajności, niezawodności działania, a w konsekwencji wydłużenia żywotności.
Zobacz też: Co wpływa na żywotność żarówki halogenowej?
Carbon Boost nie tylko dla systemów Start&Stop
Pojazdy z systemem Start-Stop już dziś stanowią 15% rynku samochodowego w Europie, a w ciągu najbliższych 5 lat wskaźnik ten wzrośnie do 50%. W pojazdach z systemem Start-Stop mogą być używane wyłącznie specjalnie zaprojektowane akumulatory, co jest przyczyną szybkich zmian w branży akumulatorowej.
REKLAMA
Exide w 2004 roku opracował pierwszą technologię (AGM), odpowiadającą wymaganiom stawianym przez producentów pojazdów z systemem Start-Stop. W 2008 roku stworzył akumulatory EFB.
Opracowane właśnie przez Exide Technologies nowe akumulatory AGM, IV już generacji, będzie wyróżniała czterokrotnie dłuższa żywotność w pracy cyklicznej, o 20% większa moc i ponad trzykrotnie większa zdolność przyjmowania ładunku w porównaniu ze standardowymi akumulatorami. Równie imponujące parametry będą cechowały odnowioną serię akumulatorów EFB.
Ewolucja technologii AGM i EFB sprawiła, że najnowsza gama akumulatorów jest w pełni dostosowana do wprowadzanych w pojazdach nowoczesnych funkcji. takich jak: „żeglowanie” (polegającym na czasowym wyłączaniu silnika podczas jazdy ze stałą prędkością), rekuperacja energii w procesie hamowania i innych, których celem jest redukcja zużycia paliwa i emisji CO2.
Zobacz też: Laserowe reflektory w BMW: dwa razy mocniejsze niż LED
Także samochody z tradycyjnym układem napędowym mogą być wyposażone w akumulatory AGM i EFB – pozwala to na wzrost ich wydajności i redukcję kosztów eksploatacyjnych. Efekty te w szczególności można zaobserwować w pojazdach służb publicznych (radiowozy, karetki pogotowia ratunkowego), w bogato wyposażonych samochodach, a także w sytuacjach, w których akumulator jest narażony na działanie niekorzystnych warunków.
Exide zaprezentował nowe linie akumulatorów dla pojazdów osobowych na wrześniowych targach Automechnika we Frankfurcie.
Produkt będzie dostępny dla polskich kierowców w dobrych sklepach z akumulatorami oraz warsztatach samochodowych na przełomie listopada/grudnia br.
Źródło: Exide Technologies
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.