REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Technologia Carbon Boost w akumulatorach

Dzięki technologii Carbon Boost, akumulatory mogą ładować się nawet do 1,5 raza szybciej. Ponadto mają zwiększoną wydajność.. Fot. Fotolia
Dzięki technologii Carbon Boost, akumulatory mogą ładować się nawet do 1,5 raza szybciej. Ponadto mają zwiększoną wydajność.. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Dzięki technologii Carbon Boost, akumulatory mogą ładować się nawet do 1,5 raza szybciej. Ponadto mają zwiększoną wydajność.

Do czego służy technologia Carbon Boost

Technologia Carbon Boost była początkowo tworzona z myślą o akumulatorach AGM (ang. Absorbent Glass Mat) i EFB (ang. Enhanced Flooded Batteries) przeznaczonych dla pojazdów z systemem Start-Stop. Dzięki wieloletnim badaniom i eksperymentom udało się opracować rozwiązanie oparte na unikalnych dodatkach węglowych, które zoptymalizowały zdolność przyjmowania ładunku oraz czas ładowania akumulatora. Exide kontynuował ambitne inwestycje technologiczne, dzięki którym – po raz pierwszy – technologię Carbon Boost będzie można zastosować także w tradycyjnych akumulatorach.

REKLAMA

Zobacz też: Czy akumulator może niedomagać latem?

REKLAMA

 Akumulatory z Carbon Boost sprawdzą się doskonale podczas codziennej miejskiej jazdy, która charakteryzuje się dużą ilością zatrzymań, a także w warunkach niskich temperatur, których tradycyjnie można spodziewać w okresie zimy. Nowe akumulatory mają 30% więcej mocy rozruchowej i są najbardziej zaawansowanymi konstrukcjami na rynku tradycyjnych akumulatorów.

Wg statystyk ADAC (niem. Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) najczęstszą przyczyną awarii samochodowych jest usterka akumulatora – wynikająca często z ich niewystarczającego naładowania. Technologia Carbon Boost sprawia, że akumulator jest szybko doładowany, co prowadzi do wzrostu jego wydajności, niezawodności działania, a w konsekwencji wydłużenia żywotności.

Zobacz też: Co wpływa na żywotność żarówki halogenowej?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Carbon Boost nie tylko dla systemów Start&Stop

Pojazdy z systemem Start-Stop już dziś stanowią 15% rynku samochodowego w Europie, a w ciągu najbliższych 5 lat wskaźnik ten wzrośnie do 50%. W pojazdach z systemem Start-Stop mogą być używane wyłącznie specjalnie zaprojektowane akumulatory, co jest przyczyną szybkich zmian w branży akumulatorowej.

REKLAMA

Exide w 2004 roku opracował pierwszą technologię (AGM), odpowiadającą wymaganiom stawianym przez producentów pojazdów z systemem Start-Stop. W 2008 roku stworzył akumulatory EFB.
Opracowane właśnie przez Exide Technologies nowe akumulatory AGM, IV już generacji, będzie wyróżniała czterokrotnie dłuższa żywotność w pracy cyklicznej, o 20% większa moc i ponad trzykrotnie większa zdolność przyjmowania ładunku w porównaniu ze standardowymi akumulatorami. Równie imponujące parametry będą cechowały odnowioną serię akumulatorów EFB.

Ewolucja technologii AGM i EFB sprawiła, że najnowsza gama akumulatorów jest w pełni dostosowana do wprowadzanych w pojazdach nowoczesnych funkcji. takich jak:  „żeglowanie” (polegającym na czasowym wyłączaniu silnika podczas jazdy ze stałą prędkością), rekuperacja energii w procesie hamowania i innych, których celem jest redukcja zużycia paliwa i emisji CO2.

Zobacz też: Laserowe reflektory w BMW: dwa razy mocniejsze niż LED

Także samochody z tradycyjnym układem napędowym mogą być wyposażone w akumulatory AGM i EFB – pozwala to na wzrost ich wydajności i redukcję kosztów  eksploatacyjnych. Efekty te w szczególności można zaobserwować w pojazdach służb publicznych (radiowozy, karetki pogotowia ratunkowego), w bogato wyposażonych samochodach, a także w sytuacjach, w których akumulator jest narażony na działanie niekorzystnych warunków.

Exide zaprezentował nowe linie akumulatorów dla pojazdów osobowych na wrześniowych targach Automechnika we Frankfurcie.

Produkt będzie dostępny dla polskich kierowców w dobrych sklepach z akumulatorami oraz warsztatach samochodowych na przełomie listopada/grudnia br.

Źródło: Exide Technologies

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

REKLAMA

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

REKLAMA

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

Strefy Czystego Transportu – fakty, analiza i konsekwencje

Warszawa już wprowadziła Strefę Czystego Transportu (SCT), Kraków się do tego przygotowuje, a kolejne miasta analizują możliwość wdrożenia podobnych rozwiązań. Ale czy SCT to rzeczywiście skuteczna metoda na poprawę jakości powietrza? A może to kolejny projekt, który w teorii brzmi dobrze, ale w praktyce może przynieść więcej problemów niż korzyści?

REKLAMA