REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak rozpoznać podrabianą żarówkę ksenonową?

Subskrybuj nas na Youtube
Żarówka ksenonowa Philips.
Żarówka ksenonowa Philips.
Philips

REKLAMA

REKLAMA

Szacunki specjalistów są zatrważające. Znaczna część sprzedawanych poprzez internet żarówek ksenonowych może być fałszywa. Czym grozi zamontowanie podrobionej żarówki ksenonowej oraz jak rozpoznać falsyfikat?

Posiadanie podrobionych produktów jest niezgodne z prawem

Kupowanie, sprzedawanie i posiadanie podrobionych produktów jest niezgodne z prawem. Problem podrabianych żarników ksenonowych jest na tyle poważny, że przedstawiciele Philips podjęli współpracę z organami ścigania, żeby chronić użytkowników.

REKLAMA

REKLAMA

Kilka miesięcy temu zostały przeprowadzone działania mające na celu usunięcie z obrotu podrabianych produktów. Skutki tego były natychmiastowe. W ciągu kilku dni po przeprowadzeniu akcji z najpopularniejszego portalu aukcyjnego w Polsce zniknęły praktycznie wszystkie aukcje z podejrzanymi żarnikami.

– Według naszych szacunków blisko 50 proc. żarników ksenonowych Philips sprzedawanych w Internecie mogą stanowić towary podrabiane – ostrzega Tarek Hamed, specjalista Philips Lighting Poland ds. oświetlenia samochodowego. – Jednak podróbki można znaleźć nie tylko w Internecie. Nie raz spotkaliśmy się z sytuacją, kiedy podróbki żarników Philips były dostępne w tradycyjnych sklepach motoryzacyjnych.

Zobacz też: Laserowe reflektory w BMW: dwa razy mocniejsze niż LED

REKLAMA

Czym grozi zamontowanie w samochodzie podrobionych żarówek ksenonowych?

Dlaczego trzeba uważać na podrabiane żarniki? Ich cena jest przecież bardziej atrakcyjna, a na pierwszy rzut oka nie różnią się wcale od produktów oryginalnych. Jednak jakość podróbek budzi wiele zastrzeżeń. Nie przechodzą one restrykcyjnej kontroli jakości, jak w przypadku produktów oryginalnych. Podrabiany żarnik ksenonowy charakteryzuje się gorszą jakością wykonania, szybciej ulega zużyciu i nie obejmuje go żadna gwarancja.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na dodatek zamontowanie go bardzo często prowadzi do przepalenia przetwornic, co generuje dodatkowe koszty związane z naprawą. Koszt jednej nowej przetwornicy wynosi nawet kilkaset złotych za sztukę w zależności od modelu auta. Regeneracja jest tańsza, ale nie każdy właściciel pojazdu jest zwolennikiem takiego rozwiązania.

W skrajnych przypadkach montaż podróbek ksenonów może spowodować zwarcie w układzie elektrycznym pojazdu, a nawet uszkodzić system komputerowy. Dlatego pozorne oszczędności przy zakupie atrakcyjnych cenowo podróbek mogą okazać się złudne.

Zobacz też: Niesprawne oświetlenie auta - co zrobić aby nie stracić dowodu rejestracyjnego?

Jak rozpoznać podrabianą żarówkę ksenonową?

Pierwszym sygnałem, że produkt może być podrabiany jest cena, która jest znacznie niższa od rynkowej.  W przypadku wątpliwości można skorzystać z prostego rozwiązania, które stworzył Philips.

Na każdym opakowaniu umieszczono niepowtarzalny kod zabezpieczający, który w mocnym świetle opalizuje kolorami tęczy. Dodatkowo zastosowano tzw. „ruchomy kod” - ostatni symbol kodu zabezpieczającego zmienia swoje położenie w zależności od kąta padania światła. Poruszanie się symbolu w górę i w dół jest widoczne, gdy spogląda się na niego pod różnymi kątami w mocnym świetle. Ponadto wewnątrz każdego opakowania żarników ksenonowych znajduje się świadectwo autentyczności Philips (COA).

Zobacz też: Zakup akumulatora w internecie - potencjalne problemy

Ostateczne potwierdzenia autentyczności można uzyskać online, korzystając z telefonu komórkowego, tabletu lub komputera. Na specjalnie przygotowanej platformie internetowej www.philips.com/original wystarczy wpisać identyfikator etykiety i kod zabezpieczający.

Jeśli po poprawnym wpisaniu kodu otrzymamy informację, że dane są nieprawidłowe, może to oznaczać, że produkt jest podróbką. Co istotne, po trzykrotnym wpisaniu kodu, zostaje on zablokowany. Ma to na celu uniemożliwienie sprzedaży podróbek w opakowaniu z powielonym wielokrotnie oryginalnym kodem. Taki sposób weryfikacji zalecany jest zwłaszcza podczas robienia zakupów przez internet. Należy wówczas poprosić sprzedawcę o podanie kodu zabezpieczającego i wpisanie go na platformie weryfikującej.

Źródło: Materiały prasowe Philips

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA