REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak transportować delilaktną elektronikę samochodem?

Pojemnik na elektronikę i lampy LED
Pojemnik na elektronikę i lampy LED
IGOPAK

REKLAMA

REKLAMA

Niektóre urządzenie elektryczne są bardzo wrażliwe na wyładowania elektryczne czy wstrząsy. Jak zatem je transportować autem, aby nie zostały uszkodzone?

Transport elektroniki samochodem

REKLAMA

Jak zredukować liczbę braków będących skutkiem niewłaściwego przewozu elementów wrażliwych elektrostatycznie i mechanicznie? Przed takim zadaniem stanęła firma IGOPAK, specjalizująca się m. in. w produkcji opakowań ESD, w zakładzie produkującym lampy LED dla branży automotive.

REKLAMA

Ochrona wysoko zintegrowanych układów elektronicznych w transporcie – zarówno wewnętrznym, jak i zewnętrznym – skupia się na zabezpieczeniu przewożonych elementów przed dwoma grupami czynników. Po pierwsze, uszkodzenia mogą być powodowane przez ładunki elektrostatyczne. Po drugie, istotne jest uniknięcie oddziaływania czynników mechanicznych, które mogłyby naruszyć delikatny produkt. W wypadku lamp samochodowych, szczególnej ochronie należy poddać odbłyśniki oraz systemy elektroniczne. Ich uszkodzenie może zakłócić funkcjonowanie lampy i znacząco skrócić jej żywotność. W związku z tym, jedna z firm zajmujących się produkcją LED dla branży motoryzacyjnej zwróciła się do firmy IGOPAK z prośbą o zaprojektowanie pojemników transportowych, które pozwoliłyby wyeliminować braki i zredukować związane z nimi koszty.

Specjalne pojemniki na urządzenia elektroniczne

Rozwiązania wykorzystywane w zakładzie przed wprowadzeniem zmian były dalece niesatysfakcjonujące. Uszkodzeniom podczas transportu, mającym negatywny wpływ na eksploatację w niektórych przypadkach ulegało pierwotnie aż 60% produkcji. Dostarczenie do klienta 1 000 poprawnie działających lamp niosło więc ze sobą koszty wytworzenia 2 500 sztuk. Obszar do poprawy był – delikatnie mówiąc - dość duży.

Zobacz też: Ford F150 - pierwszy pickup ze światłami LED

- Pojemniki, które zastaliśmy u klienta, nie spełniały  wymogów związanych z transportem elektroniki – relacjonuje Wojciech Rośkowicz, koordynujący wdrożenie nowych rozwiązań z ramienia firmy IGOPAK. – Standardowe opakowania chroniły albo przed uszkodzeniami mechanicznymi, albo przed wyładowaniami elektrostatycznymi. W efekcie, poziom braków wynikających z czynników związanych z transportem w niektórych przypadkach sięgał 60% produkcji. Postawiliśmy sobie za cel wyeliminowanie tego źródła uszkodzeń – dodaje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyładowania elektrostatyczne

REKLAMA

Dostawca pojemników miał za zadanie zaprojektowanie ekonomicznego rozwiązania, które pozwoli zmniejszyć liczbę braków poprzez zabezpieczenie urządzeń LED przed ładunkami elektrostatycznymi i uszkodzeniami mechanicznymi. Zdecydowano się na wykorzystanie w tym celu innowacyjnych opakowań ESD z wkładami szytymi.

- Celem zabezpieczenia ładunku przed niekorzystnymi czynnikami, zastosowaliśmy system pojemników z wkładem tekstylnym w pełni wykonanym z materiałów o właściwościach elektroprzewodzących w efekcie uzyskując dwutorową ochronę produktu. – tłumaczy Wojciech Rośkowicz. – O o chronę przed uszkodzeniami mechanicznymi zadbaliśmy stosując szyte wkłady tekstylne wykonane z materiałów o właściwościach ESD i AS, dostosowane rozmiarem do lamp. Miękka wyściółka zabezpiecza odbłyśniki przed zarysowaniami, a dokładnie dopasowane do produktu wkłady zapobiegają obijaniu się delikatnych elementów urządzenia  – dodaje ekspert firmy IGOPAK .

Efekty wdrożenia opakowań spełniających powyższe wytyczne, przerosły oczekiwania klienta.

– Zlecając zaprojektowanie pojemników dostosowanych do naszych produktów, za cel obraliśmy zredukowanie liczby braków wynikających z transportu. Nie spodziewaliśmy się, że uda się je wyeliminować całkowicie – mówi przedstawiciel producenta LED dla branży motoryzacyjnej.

– Zastosowanie innowacyjnych pojemników ESD z wkładami szytymi zmniejszyło skalę występowania odrzutów będących skutkiem przewozu z 60% produkcji do wartości bliskich zeru – opowiada klient.

Źródło: materiały prasowe IGOPAK

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

REKLAMA

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

REKLAMA

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

Strefy Czystego Transportu – fakty, analiza i konsekwencje

Warszawa już wprowadziła Strefę Czystego Transportu (SCT), Kraków się do tego przygotowuje, a kolejne miasta analizują możliwość wdrożenia podobnych rozwiązań. Ale czy SCT to rzeczywiście skuteczna metoda na poprawę jakości powietrza? A może to kolejny projekt, który w teorii brzmi dobrze, ale w praktyce może przynieść więcej problemów niż korzyści?

REKLAMA