REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak transportować delilaktną elektronikę samochodem?

Pojemnik na elektronikę i lampy LED
Pojemnik na elektronikę i lampy LED
IGOPAK

REKLAMA

REKLAMA

Niektóre urządzenie elektryczne są bardzo wrażliwe na wyładowania elektryczne czy wstrząsy. Jak zatem je transportować autem, aby nie zostały uszkodzone?

Transport elektroniki samochodem

Jak zredukować liczbę braków będących skutkiem niewłaściwego przewozu elementów wrażliwych elektrostatycznie i mechanicznie? Przed takim zadaniem stanęła firma IGOPAK, specjalizująca się m. in. w produkcji opakowań ESD, w zakładzie produkującym lampy LED dla branży automotive.

REKLAMA

REKLAMA

Ochrona wysoko zintegrowanych układów elektronicznych w transporcie – zarówno wewnętrznym, jak i zewnętrznym – skupia się na zabezpieczeniu przewożonych elementów przed dwoma grupami czynników. Po pierwsze, uszkodzenia mogą być powodowane przez ładunki elektrostatyczne. Po drugie, istotne jest uniknięcie oddziaływania czynników mechanicznych, które mogłyby naruszyć delikatny produkt. W wypadku lamp samochodowych, szczególnej ochronie należy poddać odbłyśniki oraz systemy elektroniczne. Ich uszkodzenie może zakłócić funkcjonowanie lampy i znacząco skrócić jej żywotność. W związku z tym, jedna z firm zajmujących się produkcją LED dla branży motoryzacyjnej zwróciła się do firmy IGOPAK z prośbą o zaprojektowanie pojemników transportowych, które pozwoliłyby wyeliminować braki i zredukować związane z nimi koszty.

Specjalne pojemniki na urządzenia elektroniczne

Rozwiązania wykorzystywane w zakładzie przed wprowadzeniem zmian były dalece niesatysfakcjonujące. Uszkodzeniom podczas transportu, mającym negatywny wpływ na eksploatację w niektórych przypadkach ulegało pierwotnie aż 60% produkcji. Dostarczenie do klienta 1 000 poprawnie działających lamp niosło więc ze sobą koszty wytworzenia 2 500 sztuk. Obszar do poprawy był – delikatnie mówiąc - dość duży.

Zobacz też: Ford F150 - pierwszy pickup ze światłami LED

REKLAMA

- Pojemniki, które zastaliśmy u klienta, nie spełniały  wymogów związanych z transportem elektroniki – relacjonuje Wojciech Rośkowicz, koordynujący wdrożenie nowych rozwiązań z ramienia firmy IGOPAK. – Standardowe opakowania chroniły albo przed uszkodzeniami mechanicznymi, albo przed wyładowaniami elektrostatycznymi. W efekcie, poziom braków wynikających z czynników związanych z transportem w niektórych przypadkach sięgał 60% produkcji. Postawiliśmy sobie za cel wyeliminowanie tego źródła uszkodzeń – dodaje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyładowania elektrostatyczne

Dostawca pojemników miał za zadanie zaprojektowanie ekonomicznego rozwiązania, które pozwoli zmniejszyć liczbę braków poprzez zabezpieczenie urządzeń LED przed ładunkami elektrostatycznymi i uszkodzeniami mechanicznymi. Zdecydowano się na wykorzystanie w tym celu innowacyjnych opakowań ESD z wkładami szytymi.

- Celem zabezpieczenia ładunku przed niekorzystnymi czynnikami, zastosowaliśmy system pojemników z wkładem tekstylnym w pełni wykonanym z materiałów o właściwościach elektroprzewodzących w efekcie uzyskując dwutorową ochronę produktu. – tłumaczy Wojciech Rośkowicz. – O o chronę przed uszkodzeniami mechanicznymi zadbaliśmy stosując szyte wkłady tekstylne wykonane z materiałów o właściwościach ESD i AS, dostosowane rozmiarem do lamp. Miękka wyściółka zabezpiecza odbłyśniki przed zarysowaniami, a dokładnie dopasowane do produktu wkłady zapobiegają obijaniu się delikatnych elementów urządzenia  – dodaje ekspert firmy IGOPAK .

Efekty wdrożenia opakowań spełniających powyższe wytyczne, przerosły oczekiwania klienta.

– Zlecając zaprojektowanie pojemników dostosowanych do naszych produktów, za cel obraliśmy zredukowanie liczby braków wynikających z transportu. Nie spodziewaliśmy się, że uda się je wyeliminować całkowicie – mówi przedstawiciel producenta LED dla branży motoryzacyjnej.

– Zastosowanie innowacyjnych pojemników ESD z wkładami szytymi zmniejszyło skalę występowania odrzutów będących skutkiem przewozu z 60% produkcji do wartości bliskich zeru – opowiada klient.

Źródło: materiały prasowe IGOPAK

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA