REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Produkcja baterii do samochodów elektrycznych

Produkcja baterii do samochodów elektrycznych
Produkcja baterii do samochodów elektrycznych
SEAT

REKLAMA

REKLAMA

Produkcja baterii do samochodów elektrycznych. Na czym polega? Jakich składników wymaga? I jak przebiega? O tym w dzisiejszym materiale.
rozwiń >

Bateria w samochodzie elektrycznym to serce konstrukcji

Energia jest słowem kluczem w przypadku każdego pojazdu. Jeżeli jednak mówimy o energii elektrycznej, nabiera ona szczególnego znaczenia w autach zeroemisyjnych. To ona zasila bowiem nie tylko klimatyzację czy radio, ale przede wszystkim układ napędowy. Bez niej auto nie ruszyłoby z miejsca. Gdzie jest przetrzymywana? Oczywiście w pokładowych bateriach. A to nic innego jak pogrupowane moduły, które zapewniają efektywny przepływ energii.

REKLAMA

Surowce do produkcji baterii. To podstawa.

Podstawą do produkcji baterii do samochodów elektrycznych są cztery minerały. Mowa o licie, niklu, manganie i kobalcie. Ich uzyskanie to jednak dopiero pierwszy z kroków na drodze do produkcji akumulatora. "Po ekstrakcji są poddawane obróbce chemicznej, by uzyskać aktywny materiał, który gdy wchodzi w reakcje, umożliwia magazynowanie i dostarczanie energii" – tłumaczy Francesc Sabaté, szef centrum badawczo-rozwojowego ds. akumulatorów Seat.

Produkcja baterii do samochodów elektrycznych. Na początek elektrody

Od uzyskania aktywnego materiału, konstruktorów dzieli już tylko krok od stworzenia elektrod. Te dzieli się na dodatnie (anody) i ujemne (katody). Następnie grupuje się je i oddziela separatorem. W ten sposób powstają pojedyncze komórki. Każda z nich ma napięcie wynoszące 3,5 V. Tyle że taka wartość wystarczy do zasilania latarki LED, a nie samochodu. W przypadku auta ilość takich komórek musi być zatem zwielokrotniona. Zwielokrotniona do momentu, w którym nie uda się uzyskać co najmniej 400 V.

Jak powstają baterie do samochodu elektrycznego?

Produkcja baterii do samochodów elektrycznych wymaga zastosowania prawie 300 ogniw. Te są łączone szeregowo. Oczywiście ogniwa nie są łączone w jednym module, a dzielone na mniejsze moduły. W ten sposób uzyskiwanych jest kilka korzyści. Inżynierowie tworzą ekosystem o stałym i płynnym przepływie energii, a do tego mogą łatwiej monitorować stan poszczególnych elementów baterii oraz w razie potrzeby wymieniać poszczególne moduły, a nie cały akumulator.

Budowa baterii samochodu elektrycznego

Zbudowanie modułów i połączenie ich oznacza, że 90 proc. prac produkcyjnych zostało wykonanych. Finalnym etapem jest zamontowanie obudowy, a jeszcze wcześniej układu chłodzenia. Ten jest niezwykle ważny! Bateria w samochodzie elektrycznym mocno nagrzewa się zarówno w czasie ładowania, jak i oddawania energii. Poza tym może wymagać np. dogrzewania w czasie jazdy w niskich warunkach temperaturowych. Dołożenie tych dwóch elementów sprawia, że akumulator może być zamontowany w pojeździe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowe akumulatory do samochodów elektrycznych są testowane!

Pójście w kierunku elektryfikacji oznacza oczywiście nie tylko stworzenie technologii, ale również jej sprawdzenie! Dzięki temu kierowcy będą mieli pewność, że wybór samochodu elektrycznego nie jest zakupem kota w worku. Seat sprawdza swoje baterie w Centrum Testów Energii. Obiekt ma 1500 m2 powierzchni, a do tego działa 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Każdego roku w centrum przeprowadzane jest do 6000 kompletnych testów systemu wysokiego napięcia, a akumulatory i baterie poddawane są średnio 17 500 godzinom testów oraz symulacji. Wśród nich można wymienić np. testy klimatyczne z różnicą temperatur na poziomie 80 stopni Celsjusza.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Krakowiak.
    2023-11-23 14:07:49
    Nikt nie napisał że do jednego akumulatora trzeba wydobyć 300 ton skał na minerały zawarte w tym jednym akumulatorze i tysiące litrów ropy dla maszyn i ciężarówek które je wydobywają i transportują. Taka prawda. A te sumy to dramat dla środowiska naturalnego
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.? Auta "zjadają" nawet 1,8 tys. zł miesięcznie

Samochody drożeją. To można powtarzać jak mantrę praktycznie od początku pandemii. W tym jednak materiale nie chodzi o ceny aut używanych, a raczej koszty ich późniejszego utrzymania. Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.?

Przyjętego mandatu nie da się uchylić. Wznowienie postępowania mandatowego to konieczna zmiana

Przyjętego mandatu karnego uchylić się nie da. Praktycznie nie ma takiej możliwości nawet w przypadku, w którym funkcjonariusz, wymierzając karę, dopuścił się złamania prawa. To oznacza złamanie konstytucyjnych praw kierowców. RPO wnosi zatem o zmianę przepisów.

Nowy bat na pijanych kierowców od 14 marca. Zaczną tracić samochody. Jak zadziałają nowe przepisy?

14 marca 2024 r. w życie wejdą nowe przepisy. W ich ramach pijany kierowca dostanie wyrok, grzywnę, a do tego straci prawo jazdy i... samochód. Tak, sądy będą mogły decydować o przepadku pojazdu. Czy to skuteczny bat?

Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

REKLAMA

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?

Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

Debiut MG3 Hybrid+. Czyżby pojawił się tani pogromca hybrydowego Yarisa i Clio?

MG3 Hybrid+ ma brytyjskie logo i chińską duszę. Duszę wojownika! Hybrydowa wersja hatchbacka niedługo ruszy na podbój Europy. I ma naprawdę dużo asów w rękawie. Na tyle dużo, że Yaris i Clio powinni się bać? Bez wątpienia tak.

Badania techniczne także poza stacjami kontroli pojazdów. Przepisy wykonawcze są w drodze

Dziś właściciel traktora musi jechać na przegląd do okręgowej stacji. To oznacza wydatek na paliwo i torowanie dróg. To może się jednak zmienić już 1 czerwca 2024 r. W drodze jest akt wykonawczy do przepisów, które pozwolą na wykonanie przeglądu poza SKP.

REKLAMA

Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Pytanie absurdalne. Odpowiedź jeszcze bardziej!

Pojęcie danych osobowych stanowi gorący kartofel prawny. Bo jest mało precyzyjne i wymaga interpretacji. Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Na ten temat wypowiedziało się TSUE. Część rynku motoryzacyjnego nie będzie zadowolona z odpowiedzi.

Karta parkingowa niepełnosprawnego straciła ważność. Ile kierowca dostanie mandatu za parkowanie na niebieskiej kopercie?

Karty parkingowe osób niepełnosprawnych wkrótce tracą ważność. To wynik działania przepisów i sytuacja, która oznacza poważny problem. Ile wynosi mandat za parkowanie na niebieskiej kopercie bez ważnej karty? To jedna z wyższych kar w taryfikatorze.

REKLAMA