REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Reflektory LED do samochodu: hit czy kit? Co tak naprawdę dają?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Reflektory LED do samochodu: hit czy kit? Co tak naprawdę dają?
Reflektory LED do samochodu: hit czy kit? Co tak naprawdę dają?
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Reflektory LED do samochodu pojawiły się całkiem niedawno. Co tak naprawdę dają, czy są rozwiązaniem awaryjnym i czy warto je wybrać?

Reflektory LED do samochodu: po co są stosowane?

Nowoczesna technologia bardzo śmiało wkracza na rynek motoryzacyjny. Powód? Chodzi w dużej mierze o wygodę eksploatacji. Klimatyzacje stają się automatyczne, nawigacje korzystają z informacji o ruchu dostarczanych w czasie rzeczywistym, fotele są elektrycznie sterowane, a pokładowi asystenci wspierają kierowcę w czasie prowadzenia. Wygoda i bezpieczeństwo to dwa słowa klucze, które są aktualne także w przypadku reflektorów LED do samochodu. Kiedy zaczęła się ich historia? W roku 2008 od modelu Lexus LS 600h.

REKLAMA

REKLAMA

Reflektory LED do samochodu: jakie mają zalety?

Początkowo reflektory LED do samochodu były dodatkiem znanym z segmentów luksusowych. Dziś można je zamówić również w małych autach miejskich. Co tak naprawdę dają? Przynoszą co najmniej kilka zalet. Pierwszą i podstawową jest jasność. Diody LED tworzą przed autem biały snop - oświetlona droga ma prawidłowy kontrast, przez co kierowcy łatwiej jest identyfikować ewentualne zagrożenia i więcej widzi. Po drugie diody LED w samochodzie to ogromna trwałość - wielokrotnie wyższa nie tylko od żarówek halogenowych, ale i ksenonów.

Reflektory LED do samochodu to nowoczesny kształt i technologia

Trzecia z zalet LED-ów w samochodzie jest widoczna na polu... designu. Bo reflektory wykorzystujące diody są mniejsze, bardziej kompaktowe, ale i dają całkowicie nowe możliwości w kwestii kształtowania ich formy. Reflektory diodowe stosowane we współczesnych samochodach mogą przyjąć np. kształt świetlnej linii zarysowanej poniżej obrysu maski. Po czwarte reflektory LED do samochodu stają się coraz bardziej inteligentne. W tym punkcie warto wspomnieć chociażby o systemie Matrix znanym z Audi.

W przypadku Matrixów Audi samochód poza terenem zabudowanym porusza się na światłach długich. Czemu zatem reflektory LED do samochodu nie oślepiają innych użytkowników dróg? Bo ich wycinają. Auto obserwuje otoczenie i decyduje, w których fragmentach stosować światła długie, a w których mijania.

REKLAMA

Reflektory LED do samochodu: awarie, naprawa i koszty

Reflektory LED do samochodu w teorii powinny wytrzymać całe życie pojazdu. Są już jednak pewne sygnały mówiące o tym, że diody wypalają się już po 6 - 7 latach eksploatacji. Co to oznacza? Usterka reflektorów LED według specyfikacji producenta oznacza wymianę lampy - element jest nierozbieralny (lampy są klejone). A nowa kosztuje co najmniej kilka tysięcy złotych. Na szczęście w Polsce nie brakuje warsztatów, które zajmują się naprawą LED-ów. Reflektor jest rozcinany i ma wymieniane przepalone diody. Koszt? Naprawa LED-ów do samochodu to wydatek na poziomie co najmniej 150 - 200 złotych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA