REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Reflektory LED do samochodu: hit czy kit? Co tak naprawdę dają?

Reflektory LED do samochodu: hit czy kit? Co tak naprawdę dają?
Reflektory LED do samochodu: hit czy kit? Co tak naprawdę dają?
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Reflektory LED do samochodu pojawiły się całkiem niedawno. Co tak naprawdę dają, czy są rozwiązaniem awaryjnym i czy warto je wybrać?

Reflektory LED do samochodu: po co są stosowane?

Nowoczesna technologia bardzo śmiało wkracza na rynek motoryzacyjny. Powód? Chodzi w dużej mierze o wygodę eksploatacji. Klimatyzacje stają się automatyczne, nawigacje korzystają z informacji o ruchu dostarczanych w czasie rzeczywistym, fotele są elektrycznie sterowane, a pokładowi asystenci wspierają kierowcę w czasie prowadzenia. Wygoda i bezpieczeństwo to dwa słowa klucze, które są aktualne także w przypadku reflektorów LED do samochodu. Kiedy zaczęła się ich historia? W roku 2008 od modelu Lexus LS 600h.

REKLAMA

Reflektory LED do samochodu: jakie mają zalety?

Początkowo reflektory LED do samochodu były dodatkiem znanym z segmentów luksusowych. Dziś można je zamówić również w małych autach miejskich. Co tak naprawdę dają? Przynoszą co najmniej kilka zalet. Pierwszą i podstawową jest jasność. Diody LED tworzą przed autem biały snop - oświetlona droga ma prawidłowy kontrast, przez co kierowcy łatwiej jest identyfikować ewentualne zagrożenia i więcej widzi. Po drugie diody LED w samochodzie to ogromna trwałość - wielokrotnie wyższa nie tylko od żarówek halogenowych, ale i ksenonów.

Reflektory LED do samochodu to nowoczesny kształt i technologia

REKLAMA

Trzecia z zalet LED-ów w samochodzie jest widoczna na polu... designu. Bo reflektory wykorzystujące diody są mniejsze, bardziej kompaktowe, ale i dają całkowicie nowe możliwości w kwestii kształtowania ich formy. Reflektory diodowe stosowane we współczesnych samochodach mogą przyjąć np. kształt świetlnej linii zarysowanej poniżej obrysu maski. Po czwarte reflektory LED do samochodu stają się coraz bardziej inteligentne. W tym punkcie warto wspomnieć chociażby o systemie Matrix znanym z Audi.

W przypadku Matrixów Audi samochód poza terenem zabudowanym porusza się na światłach długich. Czemu zatem reflektory LED do samochodu nie oślepiają innych użytkowników dróg? Bo ich wycinają. Auto obserwuje otoczenie i decyduje, w których fragmentach stosować światła długie, a w których mijania.

Reflektory LED do samochodu: awarie, naprawa i koszty

Reflektory LED do samochodu w teorii powinny wytrzymać całe życie pojazdu. Są już jednak pewne sygnały mówiące o tym, że diody wypalają się już po 6 - 7 latach eksploatacji. Co to oznacza? Usterka reflektorów LED według specyfikacji producenta oznacza wymianę lampy - element jest nierozbieralny (lampy są klejone). A nowa kosztuje co najmniej kilka tysięcy złotych. Na szczęście w Polsce nie brakuje warsztatów, które zajmują się naprawą LED-ów. Reflektor jest rozcinany i ma wymieniane przepalone diody. Koszt? Naprawa LED-ów do samochodu to wydatek na poziomie co najmniej 150 - 200 złotych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA