REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Reflektory LED do samochodu: hit czy kit? Co tak naprawdę dają?

Reflektory LED do samochodu: hit czy kit? Co tak naprawdę dają?
Reflektory LED do samochodu: hit czy kit? Co tak naprawdę dają?
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Reflektory LED do samochodu pojawiły się całkiem niedawno. Co tak naprawdę dają, czy są rozwiązaniem awaryjnym i czy warto je wybrać?

Reflektory LED do samochodu: po co są stosowane?

Nowoczesna technologia bardzo śmiało wkracza na rynek motoryzacyjny. Powód? Chodzi w dużej mierze o wygodę eksploatacji. Klimatyzacje stają się automatyczne, nawigacje korzystają z informacji o ruchu dostarczanych w czasie rzeczywistym, fotele są elektrycznie sterowane, a pokładowi asystenci wspierają kierowcę w czasie prowadzenia. Wygoda i bezpieczeństwo to dwa słowa klucze, które są aktualne także w przypadku reflektorów LED do samochodu. Kiedy zaczęła się ich historia? W roku 2008 od modelu Lexus LS 600h.

REKLAMA

REKLAMA

Reflektory LED do samochodu: jakie mają zalety?

Początkowo reflektory LED do samochodu były dodatkiem znanym z segmentów luksusowych. Dziś można je zamówić również w małych autach miejskich. Co tak naprawdę dają? Przynoszą co najmniej kilka zalet. Pierwszą i podstawową jest jasność. Diody LED tworzą przed autem biały snop - oświetlona droga ma prawidłowy kontrast, przez co kierowcy łatwiej jest identyfikować ewentualne zagrożenia i więcej widzi. Po drugie diody LED w samochodzie to ogromna trwałość - wielokrotnie wyższa nie tylko od żarówek halogenowych, ale i ksenonów.

Reflektory LED do samochodu to nowoczesny kształt i technologia

Trzecia z zalet LED-ów w samochodzie jest widoczna na polu... designu. Bo reflektory wykorzystujące diody są mniejsze, bardziej kompaktowe, ale i dają całkowicie nowe możliwości w kwestii kształtowania ich formy. Reflektory diodowe stosowane we współczesnych samochodach mogą przyjąć np. kształt świetlnej linii zarysowanej poniżej obrysu maski. Po czwarte reflektory LED do samochodu stają się coraz bardziej inteligentne. W tym punkcie warto wspomnieć chociażby o systemie Matrix znanym z Audi.

W przypadku Matrixów Audi samochód poza terenem zabudowanym porusza się na światłach długich. Czemu zatem reflektory LED do samochodu nie oślepiają innych użytkowników dróg? Bo ich wycinają. Auto obserwuje otoczenie i decyduje, w których fragmentach stosować światła długie, a w których mijania.

REKLAMA

Reflektory LED do samochodu: awarie, naprawa i koszty

Reflektory LED do samochodu w teorii powinny wytrzymać całe życie pojazdu. Są już jednak pewne sygnały mówiące o tym, że diody wypalają się już po 6 - 7 latach eksploatacji. Co to oznacza? Usterka reflektorów LED według specyfikacji producenta oznacza wymianę lampy - element jest nierozbieralny (lampy są klejone). A nowa kosztuje co najmniej kilka tysięcy złotych. Na szczęście w Polsce nie brakuje warsztatów, które zajmują się naprawą LED-ów. Reflektor jest rozcinany i ma wymieniane przepalone diody. Koszt? Naprawa LED-ów do samochodu to wydatek na poziomie co najmniej 150 - 200 złotych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA