REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakup akumulatora w internecie - potencjalne problemy

Akumulator warto odebrać od sprzedawcy osobiście, aby zminimalizować ryzyko jego usterki. Fot. Fotolia
Akumulator warto odebrać od sprzedawcy osobiście, aby zminimalizować ryzyko jego usterki. Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Akumulator ze względu na swoją budowę musi być traktowany z należytą ostrożnością. Zobacz z jakim ryzykiem wiąże się zakup akumulatora przez Internet.

Polacy coraz częściej korzystają ze sklepów internetowych i kupują w nich niemalże każdy rodzaj towaru. O ile zamówienie i odebranie książki, ubrań czy płyty CD nie stanowi żadnego problemu to jednak są takie towary, które wymagają szczególnego potraktowania. Ze względu na specyficzną konstrukcję należą do nich akumulatory.

REKLAMA

Akumulator – niewłaściwy sposób transportu może go uszkodzić

Akumulatory wypełnione są elektrolitem, który w przypadku wycieku może być niebezpieczny dla człowieka i bardzo szkodliwy dla środowiska. Dlatego zarówno jego przechowywanie jak i transport obwarowane są odpowiednimi, rygorystycznymi wytycznymi. Ich przewożenie zwykłą przesyłką kurierską jest niezgodne z prawem ponieważ muszą być one odpowiednio przygotowane i zabezpieczone do transportu. Podstawowym warunkiem jest zagwarantowanie, że przez całą podróż od sprzedawcy do klienta akumulator spędzi w pozycji stojącej. Niestety dość powszechną, naganną praktyką jest to, że niektóre sklepy internetowe realizują wysyłki oszukując kuriera i w informacji o towarze podają, że jest to zupełnie inny towar np.: rozrusznik. Dzieje się tak w obawie, że firma kurierska zwyczajnie odmówi transportu akumulatora. Inną również niedopuszczalną praktyką jest zamykanie naturalnych otworów odgazowujących, aby uniemożliwić wyciek elektrolitu. Kurier, który nie ma świadomości, że przewozi taki towar nie będzie w szczególny sposób troszczył się o niego. W efekcie tego niemożliwe jest ujście gazu, który wytwarza się w trakcie normalnej reakcji chemicznej. W konsekwencji może to doprowadzić do deformacji akumulatora, obniżenia jego właściwości, a w skrajnych przypadkach nawet do jego eksplozji.

Zobacz też: Jak właściwie eksploatować akumulator?

Wymiana akumulatora a recycling

„Przepisy prawa związane z obrotem akumulatorami nakładają na sprzedawców obowiązek odebrania zużytej baterii ponieważ ta poważnie zagraża środowisku oraz zdrowiu ludzi i dlatego powinna być poddana zgodnie z odpowiednimi procedurami recyclingowi– mówi Artur Szydłowski z Motointegrator.pl. Jeśli nie mamy takiej możliwości to powinien być wyraźny sygnał, że sprzedawca nie posiada odpowiedniego pozwolenia na sprzedaż akumulatorów i nie powinniśmy kupować w takim sklepie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Recykling akumulatorów

Reklamacja akumulatora

Każdy towar, który przedwcześnie uszkodził się lub nie spełnia odpowiednich parametrów może zostać zareklamowany jako wadliwy. W przypadku akumulatorów należy mieć na uwadze to, że nie możemy po prostu wysłać go pocztą do sprzedawcy, dlatego warto wybrać taki sklep, który dysponuje stacjonarną formą obsługi reklamacji. Dobrze jest zatem jest mieć możliwość kupna przez Internet, ale z opcją osobistego odbioru we wskazanym punkcie sprzedaży. W ten sposób transakcję można zawrzeć na wyspecjalizowanych platformach np.: Motointegrator.pl. Sprzedawca wskazuje czas i miejsce odbioru, w którym również można złożyć reklamację. Taka możliwość rozwiązuje ponadto kwestię oddania zużytego akumulatora. Jeśli punktem odbioru jest serwis samochodowy od razu możemy skorzystać z usługi wymiany, co we współczesnych samochodach nie zawsze jest prostą czynnością.

Zobacz też: Zakup części przez internet - są na to bezpieczne sposoby!

Zakupy przez internet - na to zwróć uwagę!

Korzystając z wygodnego rozwiązania jakim jest kupno przez Internet zawsze warto jest wcześniej sprawdzić czy konkretny sklep podaje siedzibę firmy, czy działalność zarejestrowana jest w Polsce, jakie ma zasady przyjmowania zwrotów i reklamacji. Trzeba pamiętać, że zgodnie z litera prawa kupując w sieci mamy pełne prawo zwrócić towar w przeciągu 10 dni od chwili jego dostarczenia bez żadnych dodatkowych konsekwencji. Żaden sprzedawca nie może też żądać od nas naszych numerów PIN, danych osobowych jeśli nie jest to uzasadnione, haseł dostępu do kont, czy skrzynek pocztowych. Zawsze przy podejmowaniu decyzji o kupnie przez Internet powinniśmy wykazać się choćby odrobiną czujności i rozwagi, a wówczas będziemy mogli cieszyć się z otrzymanego towaru.

Źródło: materiału prasowe Motointegrator.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA