Fiat Seicento: odpalanie z pilota – opis krok po kroku

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Rozpoczynamy od podłączenia wiązki zasilania. Po pierwsze demontujemy dolną obudowę kierownicy. Zaraz po niej wykręcamy górną z zachowaniem ostrożności, aby uniknąć uszkodzenia. Niestety, wkręty znajdują się pod spodem, więc nie jest to prosta czynność. Najlepszym i najwygodniejszym miejscem do podłączenia kabelków bez ich skracania jest licznik. Decydując się na takie rozwiązanie, musimy go wykręcić. Mocują go dwie śruby nad stacyjką oraz jedna z tylnej strony pod szybą.
REKLAMA
Gdy licznik jest już odkręcony, należy pociągnąć go w swoją stronę zdecydowanym ruchem. Dzięki temu wyciągniemy z komory linkę prędkościomierza. Dla ułatwienia możemy ją odpiąć. W tym celu ciągniemy białą tulejkę i w miarę możliwości zdejmujemy całą linkę. Licznik przymocowany jest na trzech wtyczkach. Teraz trzeba zdemontować dwie wtyczki znajdujące się przy stacyjce. Odpinamy je oraz odwijamy lekko instalację, aby uzyskać swobodny dostęp w celu lutowania.
Zobacz też: Jak zdiagnozować drobne usterki elektryczne?
REKLAMA
Następnie zakładamy na takie połączenie koszulkę termokurczliwą. W tym momencie zajmujemy się podłączeniem alarmu. Czerwony kabelek łączymy z brązowym, a żółty z pomarańczowym i pomarańczowo-białym po drugiej stronie kostki, czyli wykonujemy mostek. Natomiast zielony kabelek podłączamy do niebiesko-żółtego. Odcinamy czerwony przewód znajdujący się blisko stacyjki i podpinamy cienki czarno-żółty. Gruby czarno-żółty przewód łączymy z kablem idącym do wiązki. Jest to obwód uruchamiający rozrusznik.
Z głównej wiązki podłączamy przy liczniku następujące kable: szaro-czarny z szaro–żółtym, czyli kontrolką oleju. Następnie łączymy pomarańczowo-fioletowy z różowo-czarnym, czyli kontrolką hamulca ręcznego. Musimy przypiąć kierunki do wyłącznika świateł awaryjnych. Robimy to następująco, kabelek zielono-czarny łączymy z zielonym oraz zielono-żółty z niebieskim. Przystępujemy do końcowych czynności, czyli wkładamy piny do wtyczek i wsadzamy je do licznika. Podłączamy wtyczki do stacyjki i łączymy czarny kabel z masą. Składamy wszystkie elementy i uruchamiamy samochód.
Zobacz też: Jak naprawić elektromagnes rozrusznika?
Wrzucamy luz i zaciągamy hamulec ręczny. Wkładamy kluczyk do stacyjki i wciskamy w pilocie przycisk otwierania drzwi. Puszczamy go i wciskamy ponownie. Silnik powinien się uruchomić.
REKLAMA
REKLAMA