REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Seicento: odpalanie z pilota – opis krok po kroku

Robert Kuśpiel
Zainstaluj odpowiedni alarm i odpalaj autko z plota.
Zainstaluj odpowiedni alarm i odpalaj autko z plota.

REKLAMA

REKLAMA

Odpalanie samochodu z pilota to jeden z wielu dodatkowych gadżetów, które możemy zamontować osobiście. Wiąże się to z instalacją odpowiedniego alarmu.

REKLAMA

Rozpoczynamy od podłączenia wiązki zasilania. Po pierwsze demontujemy dolną obudowę kierownicy. Zaraz po niej wykręcamy górną z zachowaniem ostrożności, aby uniknąć uszkodzenia. Niestety, wkręty znajdują się pod spodem, więc nie jest to prosta czynność. Najlepszym i najwygodniejszym miejscem do podłączenia kabelków bez ich skracania jest licznik. Decydując się na takie rozwiązanie, musimy go wykręcić. Mocują go dwie śruby nad stacyjką oraz jedna z tylnej strony pod szybą.

REKLAMA

Gdy licznik jest już odkręcony, należy pociągnąć go w swoją stronę zdecydowanym ruchem. Dzięki temu wyciągniemy z komory linkę prędkościomierza. Dla ułatwienia możemy ją odpiąć. W tym celu ciągniemy białą tulejkę i w miarę możliwości zdejmujemy całą linkę. Licznik przymocowany jest na trzech wtyczkach. Teraz trzeba zdemontować dwie wtyczki znajdujące się przy stacyjce. Odpinamy je oraz odwijamy lekko instalację, aby uzyskać swobodny dostęp w celu lutowania.

Zobacz też: Jak zdiagnozować drobne usterki elektryczne?

REKLAMA

Następnie zakładamy na takie połączenie koszulkę termokurczliwą. W tym momencie zajmujemy się podłączeniem alarmu. Czerwony kabelek łączymy z brązowym, a żółty z pomarańczowym i pomarańczowo-białym po drugiej stronie kostki, czyli wykonujemy mostek. Natomiast zielony kabelek podłączamy do niebiesko-żółtego. Odcinamy czerwony przewód znajdujący się blisko stacyjki i podpinamy cienki czarno-żółty. Gruby czarno-żółty przewód łączymy z kablem idącym do wiązki. Jest to obwód uruchamiający rozrusznik.

Z głównej wiązki podłączamy przy liczniku następujące kable: szaro-czarny z szaro–żółtym, czyli kontrolką oleju. Następnie łączymy pomarańczowo-fioletowy z różowo-czarnym, czyli kontrolką hamulca ręcznego. Musimy przypiąć kierunki do wyłącznika świateł awaryjnych. Robimy to następująco, kabelek zielono-czarny łączymy z zielonym oraz zielono-żółty z niebieskim. Przystępujemy do końcowych czynności, czyli wkładamy piny do wtyczek i wsadzamy je do licznika. Podłączamy wtyczki do stacyjki i łączymy czarny kabel z masą. Składamy wszystkie elementy i uruchamiamy samochód.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak naprawić elektromagnes rozrusznika?

Wrzucamy luz i zaciągamy hamulec ręczny. Wkładamy kluczyk do stacyjki i wciskamy w pilocie przycisk otwierania drzwi. Puszczamy go i wciskamy ponownie. Silnik powinien się uruchomić.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Elektryki jeździły po Warszawie już pół wieku temu

Samochody elektryczne to wcale nie nowość. Już w latach 70. można było zwiedzać Warszawę takim autem. Do celów obsługi ruchu turystycznego wykorzystywano krajowe melexy. Takie zwiedzanie cieszyło się dużym zainteresowaniem.

Polacy kupują coraz częściej używane auta z silnikiem elektrycznym, jakich marek najczęściej

Używane auta z takim napędem nie są zbyt chętnie kupowane, a z pewnością duży wpływ na to ma fakt, iż dopłaty do elektryków dotyczą wyłącznie nowych pojazdów. Używane samochody chętnie kupują mieszkańcy bloków, a tam nie ma warunków do ładowania. I to jest zapewne druga przyczyna.

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk?

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk? Co z programem dopłat do zakupu samochodów elektrycznych? Czemu Polacy nie są przekonani do samochodów elektrycznych? Które samochody elektryczne są w Polsce najpopularniejsze?

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce. Kto odpowiada za stan dróg? Czy urzędnicy powinni płacić mandaty? Co by było gdyby istniał urząd zamykający dziurawe ulice?

REKLAMA

KGP: 99 430 interwencji, 275 wypadków drogowych, 21 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 430 interwencji. Byli wzywani do 275 wypadków drogowych.

Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

REKLAMA

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

REKLAMA