REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zamontować spojler lub listwę?

fot. Nissan
fot. Nissan

REKLAMA

REKLAMA


Przed przygotowaniem do montażu, warto upewnić się czy spoiler/listwa, które chcemy wybrać pasują do naszego modelu auta. Uzależnione od tego jest poprawne dopasowanie i montaż elementów na aucie.

Przygotowania

REKLAMA

REKLAMA

Przed rozpoczęciem montażu, warto przygotować niezbędne narzędzia i materiały: taśma samoprzylepna (papierowa), klej montażowy (dostępny w sklepach z akcesoriami motoryzacyjnymi), odtłuszczacz (np. benzyna ekstrakcyjna), mydło w płynie, papier ścierny (400). Na początku przykładamy spojler do auta, aby ustalić jego dokładne położenie. Warto na tym etapie skorzystać z pomocy drugiej osoby. Wszelkie nierówności karoserii i podstawy spojlera, należy zniwelować papierem ściernym. Powierzchnia spojlera (zewnętrzne krawędzie) musi dokładnie przylegać do powierzchni karoserii, dlatego szlifowanie jego podstawy ma tu duże znaczenie. Zaznaczamy dokładnie na karoserii miejsca na otwory mocujące (po wcześniejszym dokładnym ustaleniu pozycji). Można pomóc sobie papierowym szablonem, który odwzoruje powierzchnię styku spojlera z karoserią i to na nim zaznaczyć miejsca do wywiercenia otworów. Warto kilkakrotnie upewnić się o precyzyjności i dokładności zaznaczonych miejsc co zapewni prawidłowy i wizualnie zadowalający efekt.

Zobacz również: Turbina - bezpiecznie i z głową

Montaż

REKLAMA

Na podstawie sporządzonego wcześniej szablonu, bądź zaznaczonych na karoserii punktów, wiercimy otwory w karoserii. Wiercenie należy wykonać od zewnętrznej (lakierowanej) powierzchni karoserii. Warto wykonać punktowanie miejsca na otwór w celu uniknięcia ślizgania się wiertła po lakierze. Przykładowo, aby wykonać otwór mocujący o średnicy, np. 7 mm, należy wywiercić otwór o średnicy 3 mm, następnie rozwiercić wiertłem o średnicy 5 mm i zakończyć rozwiercanie wiertłem o średnicy 7mm. Zapewni to gładką powierzchnię wierconych punktów. Dodatkowo, jeśli spojler posiada ewentualne przewody zasilające lampy, należy wykonać otwory przelotowe. Przykręcamy spojler i obrysowujemy miejsca styku na karoserii (najlepiej wodoodpornym pisakiem). Zdejmujemy spojler i zabezpieczamy środkiem antykorozyjnym otwory montażowe (np. cynk w płynie).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Co to jest swap silnika?

Obklejamy taśmą papierową, powierzchnię karoserii wokół wykonanego wcześniej obrysu powierzchni styku, po jego zewnętrznej stronie, zewnętrzną powierzchnię spojlera, wzdłuż jego linii styczności z karoserią. Zmatowić za pomocą papieru ściernego powierzchnię przylegania pomiędzy karoserią a spojlerem, a następnie dokładnie ją oczyścić i odtłuścić. Nanosimy równomiernie na powierzchnię spojlera klej. Należy pamiętać, że większość klejów wiąże po około 15 minutach (warto zapoznać się z instrukcją obsługi kleju). W tym czasie należy zamontować spojler, przymocować za pomocą samoprzylepnej taśmy papierowej do klapy nie zmieniając jego położenia. Nadmiar kleju zbieramy palcem nasączonym płynnym mydłem. Ostatnim krokiem jest wkręcenie śrub, oderwanie papierowej taśmy zabezpieczającej i odczekanie ok. 12 godzin, aż klej całkowicie zastygnie.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA