REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wymienić tarcze hamulcowe na większe?

Robert Kuśpiel
Fot. newspress
Fot. newspress

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana tarcz hamulcowych na większe jest wymagana, kiedy zwiększamy znacząco moc auta. Założenie większych tarcz gwarantuje skuteczniejsze hamowanie. W tym poradniku podpowiemy, jak zamontować większe tarcze.

Zazwyczaj są dwa powody, dla których zakładamy większe tarcze. Pierwszy z nich to zapewnienie skutecznego hamowania, kiedy nasz silnik został poddany tunningowi.
Drugi powód to zazwyczaj kwestie wizualne. Po założeniu dużego rozmiaru felg nasza tarcza „ginie” w takich wielkich obręczach aluminiowych. Dlatego też, kierowcy zakładają większe tarcze, by uniknąć komicznego widoku.

REKLAMA

Wymiana tarcz – warto to przemyśleć

Jeżeli mamy dodatkowy komplet felg na zimę (zazwyczaj mniejsze niż na lato), może się okazać, że po wymianie tarcz, nie będziemy mogli ich założyć. Wówczas generują nam się dodatkowe koszty w postaci nowych felg oraz opon. 

Zobacz również: Plusy i minusy ksenonów - porady

Wymianę zaczynamy od uniesienia samochodu oraz odkręcenia kół. Wykręcamy zacisk. W przypadku wyczuwalnego oporu używamy odrdzewiacza. Po wykręceniu zacisku wyjmujemy klocki hamulcowe. Możemy od razu wyjąć wewnętrzny i zewnętrzny, gdyż zacisk również będzie wymagał wymiany. Przystępujemy do wymiany tarczy, jeżeli nie ma oddzielnych śrub trzymających tarczę, próbujemy zdjąć ją z piasty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli tarcza będzie stawiać wyraźny opór staramy się puknąć ostrożnie w tylną część tarczy.

Jeżeli to nie pomaga, warto użyć odrdzewiacza i spryskać elementy łączące tarczę z piastą. Kiedy mamy zdemontowaną tarczę, przystępujemy do czyszczenia piasty, aby nowa tarcza dobrze przylegała.

Należy dobrze oczyścić miejsce styku tarczy z piastą.

Zobacz również: Czy przyciemnianie szyb jest bezpieczne?

Po zamontowaniu tarczy na swoim miejscu, zabieramy się za zacisk. Odkręcamy zacisk od jarzma, następnie wkręcamy nowy zacisk. Warto przesmarować śruby klejem do śrub. Należy pamiętać o nasmarowaniu prowadnic klocków w jarzmie. Teraz możemy przystąpić do zamontowania klocków hamulcowych. Wewnętrzny klocek wkładamy do tłoczka w zacisku, natomiast zewnętrzny na swoje miejsce. Kolejnym krokiem jest przełożenie przewodów hamulcowych. Musimy to robić sprawnie i szybko, by uciekło jak najmniej płynu hamulcowego.

Przewód odkręcamy i zakręcamy, kręcąc zaciskiem. Nie możemy dopuścić do skręcenia przewodu.

Przykręcamy zacisk na swoje miejsce, oraz zakładamy zaślepki (jeśli występują). Zakładamy drucik na klocki. I w tym momencie mamy za sobą wymianę tarczy z jednej strony. Analogicznie postępujemy w czasie wymiany z drugiej strony. Na koniec przystępujemy do odpowietrzenia układu hamulcowego.

Podczas odpowietrzania, należy kontrolować poziom płynu w zbiorniczku.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA