REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wymienić tarcze hamulcowe na większe?

Robert Kuśpiel
Fot. newspress
Fot. newspress

REKLAMA

REKLAMA


Wymiana tarcz hamulcowych na większe jest wymagana, kiedy zwiększamy znacząco moc auta. Założenie większych tarcz gwarantuje skuteczniejsze hamowanie. W tym poradniku podpowiemy, jak zamontować większe tarcze.

Zazwyczaj są dwa powody, dla których zakładamy większe tarcze. Pierwszy z nich to zapewnienie skutecznego hamowania, kiedy nasz silnik został poddany tunningowi.
Drugi powód to zazwyczaj kwestie wizualne. Po założeniu dużego rozmiaru felg nasza tarcza „ginie” w takich wielkich obręczach aluminiowych. Dlatego też, kierowcy zakładają większe tarcze, by uniknąć komicznego widoku.

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana tarcz – warto to przemyśleć

Jeżeli mamy dodatkowy komplet felg na zimę (zazwyczaj mniejsze niż na lato), może się okazać, że po wymianie tarcz, nie będziemy mogli ich założyć. Wówczas generują nam się dodatkowe koszty w postaci nowych felg oraz opon. 

Zobacz również: Plusy i minusy ksenonów - porady

REKLAMA

Wymianę zaczynamy od uniesienia samochodu oraz odkręcenia kół. Wykręcamy zacisk. W przypadku wyczuwalnego oporu używamy odrdzewiacza. Po wykręceniu zacisku wyjmujemy klocki hamulcowe. Możemy od razu wyjąć wewnętrzny i zewnętrzny, gdyż zacisk również będzie wymagał wymiany. Przystępujemy do wymiany tarczy, jeżeli nie ma oddzielnych śrub trzymających tarczę, próbujemy zdjąć ją z piasty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli tarcza będzie stawiać wyraźny opór staramy się puknąć ostrożnie w tylną część tarczy.

Jeżeli to nie pomaga, warto użyć odrdzewiacza i spryskać elementy łączące tarczę z piastą. Kiedy mamy zdemontowaną tarczę, przystępujemy do czyszczenia piasty, aby nowa tarcza dobrze przylegała.

Należy dobrze oczyścić miejsce styku tarczy z piastą.

Zobacz również: Czy przyciemnianie szyb jest bezpieczne?

Po zamontowaniu tarczy na swoim miejscu, zabieramy się za zacisk. Odkręcamy zacisk od jarzma, następnie wkręcamy nowy zacisk. Warto przesmarować śruby klejem do śrub. Należy pamiętać o nasmarowaniu prowadnic klocków w jarzmie. Teraz możemy przystąpić do zamontowania klocków hamulcowych. Wewnętrzny klocek wkładamy do tłoczka w zacisku, natomiast zewnętrzny na swoje miejsce. Kolejnym krokiem jest przełożenie przewodów hamulcowych. Musimy to robić sprawnie i szybko, by uciekło jak najmniej płynu hamulcowego.

Przewód odkręcamy i zakręcamy, kręcąc zaciskiem. Nie możemy dopuścić do skręcenia przewodu.

Przykręcamy zacisk na swoje miejsce, oraz zakładamy zaślepki (jeśli występują). Zakładamy drucik na klocki. I w tym momencie mamy za sobą wymianę tarczy z jednej strony. Analogicznie postępujemy w czasie wymiany z drugiej strony. Na koniec przystępujemy do odpowietrzenia układu hamulcowego.

Podczas odpowietrzania, należy kontrolować poziom płynu w zbiorniczku.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

REKLAMA

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

REKLAMA

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA