REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czego unikać w tuningu?

Konrad Bagiński
fot. ABT
fot. ABT

REKLAMA

REKLAMA

Do ulepszania samochodu należy podejść kompleksowo, a nie na wyrywki. Przede wszystkim pamiętaj, że auto, które zamierzasz poddać modyfikacjom, musi być sprawne.

Oczywiście części, które trzeba wymienić, możesz zastąpić lepszymi, ale nie spodziewaj się, że same z siebie wyrwą z silnika dodatkowe 100 KM. Części nieznanych producentów, modyfikacji, których nie można sensownie uzasadnić. Magnetyzery, strumienice, śruby obniżające zawieszenie – wydasz na to stosunkowo niewielkie pieniądze, ale efekt przypuszczalnie będzie znikomy. Możesz nawet popsuć auto albo narazić się na niebezpieczeństwo wypadku, jeśli dana część nie wytrzyma obciążenia. A pamiętaj, że bezpieczeństwo to podstawa! Jeśli zamontujesz porządne części, zrobisz większe wrażenie, niż przyklejając do auta jakąś tandetę.

REKLAMA

Zobacz również: Jak tanio zacząć przygodę z tuningiem?

Większe nie znaczy lepsze

Szersze opony o najniższym możliwym profilu, większe koła, czy "wiadro" na rurze wydechowej, sprawią że Twoje auto będzie wyglądało śmiesznie i jeździło gorzej. Szerokie opony utrudnią przyspieszanie i skręcanie, niski profil zmniejszy komfort jazdy, zwiększy stres związany z uszkodzeniami felg. A wydech o dużej średnicy zaburzy przepływ spalin. Będzie głośno, ale auto może stracić na mocy, momencie i elastyczności.

Przerabiaj kompleksowo

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pamiętaj, że zwiększenie mocy silnika wymaga poprawienia układu hamulcowego i stosowania dobrych opon. Rozpędzone auto przecież trzeba jakoś zatrzymać. Ulepszając jeden element pamiętaj o jego wpływie na inne. Mocny silnik może wymagać wymiany skrzyni biegów na mocniejszą, zamontowania lepszej uszczelki pod głowicą, wytrzymalszego zawieszenia, lepszych hamulców.

Nie oszczędzaj

Decydując się na tuning, dowiedz się ile konkretne działanie będzie kosztowało i zbierz tę sumę. Nie próbuj oszczędzić zlecając specjalistyczne prace niedoświadczonym warsztatom. Dobra jakość niestety kosztuje, płacisz nie tylko za usługę, ale i za doświadczenie mechaników zdobyte podczas wielu godzin ciężkiej pracy. A dzięki tym czynnikom usługa może być wykonana lepiej i szybciej.

Nie naginaj i nie łam przepisów

Cokolwiek w aucie zamontujesz, pamiętaj, by nie łamać tym samym przepisów. Poczynając od pseudoksenonowych reflektorów, które nie maja odpowiedniej homologacji, przez czarne folie na szybach, które nadmiernie ograniczają widoczność, po zbyt szerokie opony, wystające poza obrys auta – ich montaż nie tylko jest nielegalny, ale zagraża bezpieczeństwu.

Zobacz również: Czy przyciemnienie szyb jest bezpieczne?

Unikaj wiejskiego tuningu!

Chyba, że podchodzisz do niego z dystansem. Ale nie montuj skrzydeł wielkości drzwi od stodoły do golfa dwójki. Nic nie dadzą, oprócz pogardliwych uśmieszków przechodniów i innych kierowców.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA