REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Malowanie zacisków hamulcowych - porady

Konrad Bagiński
fot. Mototarget
fot. Mototarget

REKLAMA

REKLAMA

Drobiazg, który cieszy oko – pomalowane na czerwono zaciski hamulcowe. To podkreślenie sportowych ambicji, ale w nienachalny sposób. Podpowiadamy, na co zwracać uwagę przy malowaniu zacisków.

Po co malować zaciski hamulcowe? To tylko drobny element stylizacji. Jego zastosowanie ma sens przy użyciu felg, spoza których będzie widać czerwień zacisków. Ich malowanie w przypadku kiedy auto ma zwykłe stalowe felgi przypomina wieszanie obrazu „twarzą do ściany”.

REKLAMA

Czerwony zacisk nie hamuje lepiej

Jaki kolor wybrać? Taki, który kojarzy się ze sportem. Markowe zaciski Ferodo na ogół są malowane właśnie na czerwono. W wielu wyścigówkach możemy dostrzec żółty kolor we wnętrzu kół. Takie malowanie najlepiej pasuje oczywiście do żółtych aut. Charakterystyczne złote zaciski Brembo można dostrzec w mocnych czterołapach spod gwiazd Subaru. Jest jeszcze jeden charakterystyczny kolor. Opel Performance Center wypuszcza mocno podrasowane auta tej niemieckiej marki z charakterystycznymi niebieskimi elementami. Trzeba pamiętać, że pomalowanie zacisków na niebiesko w aucie innym, niż Opel nie przysporzy nam popularności. No i o tym, że malowanie zacisków to tylko stylistyka, w żaden sposób nie poprawia właściwości hamulców.

Zobacz również: Oklejanie aut folią - porady

Jak się do tego zabrać?

Wystarczy kupić dobrej jakości lakier termoodporny. Kosztuje od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych za puszkę. Nie warto używać zwykłych farb – zacisk mocno się rozgrzewa. Farba albo szybko zlezie albo się wypraży zmieniając kolor. Do wyboru mamy lakiery Motip, Foliatec a nawet popularne farby Hammerite. Najłatwiej zdjąć koło, oczyścić zacisk za pomocą szczotek drucianych, następnie odtłuścić przy pomocy np. benzyny ekstrakcyjnej i pomalować niewielkim pędzlem. Po podeschnięciu nałożyć drugą warstwę, odczekać aż wyschnie (wg instrukcji na puszce lakieru), założyć koło i załatwione. Podczas malowania trzeba zwrócić uwagę, by nie zapaskudzić pracujących czynnie elementów hamulca – tarczy czy klocków.

Zobacz również: Flokowanie deski rozdzielczej - jak to zrobić?

Trudniej pomalować zacisk farbą w spreju. Idealnie byłoby zdjąć cały zacisk i po oczyszczeniu i odtłuszczeniu zabrać się za malowanie. Można to zrobić, jeśli planujesz poważny remont hamulców, albo założenie nowych zacisków. Inaczej nie warto się w to bawić – operacje, które wymagają demontażu zacisku wymagają na ogół wymiany całego płynu hamulcowego. Jest on bardzo higroskopijny a woda niestety bardzo mu szkodzi. Trudno uniknąć absorbowania wody przez płyn przy zdjęciu zacisku na kilka godzin. Na pewno nie obędzie się przynajmniej bez porządnego odpowietrzenia hamulców. Niektórzy malują zaciski sprejem bez zdejmowania zacisków, ale trudno uznać skuteczność takiego rozwiązania.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA