REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy warto montować podświetlenie spryskiwaczy i anten?

Konrad Bagiński
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Podświetlone spryskiwacze to element stylizacyjny. Jego jedyną zaletą jest to, że widać, gdzie na masce znajdują się dysze spryskiwaczy. Podobnie rzecz ma się z antenkami. Nie służą niczemu innemu.

W sklepach pseudotuningowych można nabyć zestawy montażowe do podświetlania antenek, dysz spryskiwaczy czy wentyli. Kosztują niewiele, ich montaż jest prosty. Nie polecam jednak ich montażu czy używania. To wyrzucanie pieniędzy w błoto i podkreślanie swojego kiepskiego gustu. I - przy okazji - narażanie się na niepotrzebny kontakt ze stróżami prawa. Według wielu osób montowanie sobie na aucie świecących gadżecików to podręcznikowy przykład wiejskiego tuningu. Ergo – kupujesz coś takiego, szpecisz sobie auto i narażasz na mandaty i odebranie dowodu rejestracyjnego.

REKLAMA

Podświetlanie spryskiwaczy jest w Polsce nielegalne. Możesz pochwalić się nim na parkingu, zlocie tuningowym czy wystawie, ale jazda dodatkowym oświetleniem (dotyczy to także świecących wentyli czy antenek) skończy się odebraniem dowodu rejestracyjnego!

Podświetlone spryskiwacze i antenki...

Nie jest dla mnie jasny powód, dla którego niektórzy kierowcy decydują się na wmontowanie świecących diód w dysze spryskiwaczy czy anteny. Nie poprawia to ich działania. No i na ogół są to niebieskie świecidełka, które mogą na pierwszy rzut oka kojarzyć się np. z policyjnym motocyklem. Zaś właściciele podświetlonych spryskiwaczy czy antenek kontaktów z policją powinni raczej unikać.

...podświetlone wentyle,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

I znowu większość tak ozdobionych aut ma zamontowane diodki o niebieskiej barwie. Jedyne świecące koła, jakie naprawdę budzą respekt, to rozgrzane na nocnym rajdzie do czerwoności tarcze, sypiące gradem iskier. Ale na co dzień trudno to osiągnąć :)

Zobacz również: Jak zamontować oświetlenie LED?

Niebieskie diody wmontowane w lampy

W tym przypadku jestem sobie w stanie wyobrazić, choć z trudem, konstrukcję psychiczną osoby, która wstawia w klosze lamp niebieskie diodki. Oczywiście nie zamiast lamp, ale przed właściwymi żarówkami. Otóż mają one imitować dużo droższe lampy ksenonowe – te faktycznie mają bardzo jasną barwę światła, które ludzkie oko postrzega jako delikatnie niebieską. Oczywiście montowanie diód w kloszach lamp jest nielegalne. A po drugie ma sens jak wkładanie sobie wypchanej skarpety w spodnie. Może i na pierwszy rzut oka jeszcze jakoś wygląda, ale jedno uważniejsze spojrzenie odkrywa, że usiłujesz coś zrekompensować.

Policja potraktuje Cię szczególnie surowo, gdy zdecydujesz się podświetlić samochód na niebiesko lub czerwono. Te barwy są zarezerwowane dla służb ratunkowych i stróżów prawa.

Zobacz również: Plusy i minusy ksenonów - porady

Wielu kierowców przyłapanych na używaniu niedozwolonych elementów oświetlenia tłumaczy, że przecież dzięki temu są lepiej widoczni na drodze. Nic bardziej mylnego – widząc w nocy pojazd rozjarzony jak choinka większość użytkowników drogi zaczyna się zastanawiać co to takiego. Normalnie po rozmiarze i rozstawieniu świateł wiemy, jaki pojazd widzimy. Dwa światła – samochód, jedno – motocykl, dwa i górne obrysowe – ciężarówka. Wszelkie dodatkowe elementy działają destrukcyjnie na percepcję kierowcy i zamiast powodować lepszą widoczność, rozpraszają.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA