REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 2.0 TFSI 211KM

Największy mankament silnika 2.0TFSI o mocy 211KM to bardzo duże zużycie oleju.
Największy mankament silnika 2.0TFSI o mocy 211KM to bardzo duże zużycie oleju.
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Przy wyborze samochodu dużą wagę przykładamy do zastosowanego w nim silnika. Jednostka 2.0 TFSI 211KM zapewnia świetne osiągi, jednak jak się okazuje boryka się z pewnymi problemami, które wyraźnie podnoszą koszty jej eksploatacji.

2.0 TFSI 211KM: opinie kierowców brzmią...

Benzynowy silnik 2.0 TFSI o mocy 211KM to druga generacja jednostki 2.0TFSI, która zadebiutowała w Audi A3 Sportback w 2004 roku. Nowsza wersja, która pojawiła się w 2008 roku, oprócz wyraźne większej mocy, zyskała też system sterowania zaworami ssącymi Valvelift. Wzrost mocy i osiągów nie poszedł w parze ze wzrostem jakości samej jednostki napędowej. Wielu użytkowników aut z tym silnikiem (m.in. modeli A5,A4 B8, Q5) zgłasza problem jego nadmiernego apetytu na olej. Producent dopuszcza zużycie oleju silnikowego na poziomie 0,5 litra na 1000km, co może budzić wątpliwości co do jego jakości. Oznacza to bowiem, że przy standardowym okresie przeglądowym, wykonywanym wg zaleceń Audi co 15 tys. km, należy dolać do silnika 7,5 litra oleju!

REKLAMA

Audi w silniku 2.0 TFSI postawiło na kilka kluczy do sukcesu. Motor posiada m.in. wtrysk bezpośredni, który miał poprawić precyzję pracy, a do tego obniżyć spalanie.

Zobacz też: Wady i zalety silnika 1.9 TDI

2.0 TFSI: należy spodziewać zużycia oleju

Firma Audi, mimo wielu zgłoszeń od swoich klientów dotyczących tego problemu, nie przeprowadziła akcji serwisowej, ale osoby, które zauważą u siebie spore ubytki oleju w krótkim przedziale czasowym, mogą reklamować ten defekt, o ile ich auto posiada jeszcze gwarancję. Są dwa warianty naprawy silnika 2.0 TFSI 211KM.

  • Jeśli zużycie oleju kształtuje się na poziomie powyżej 0,5l/1000km(badane na zasadzie próby olejowej z zaplombowanym silnikiem) producent przeprowadza stosunkowo prostą naprawę polegającą na wymianie odmy odpowietrzającej skrzynię korbową, pierścienia uszczelniającej wał korbowy(czyli tzw. pierścień Simmerringa) na mocniejszy oraz wgraniu nowego oprogramowania do komputera.
  • Jeśli zużycie oleju przez jednostkę napędową  przekracza 0,7l/1000km, silnik poddawany jest głębokim modyfikacjom, polegającym na wymianie tłoków wraz pierścieniami oraz korbowodami. Ta sama operacja dotyczy tych silników, u których pierwszy wariant naprawy(nowa odma,  simmerring, software) nie przyniósł poprawy. Tak naprawdę jest to jedyna słuszna droga na wyeliminowanie nadmiernego zużycia oleju w jednostce 2.0TFSI, który jednak z racji kosztów jest unikany przez serwisy Audi.

Zobacz też: Eksploatacja silnika 1.6 T

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2.0 TFSI 211KM: opinie kierowców były mało optymistyczne. Pierwsza generacja benzyniaka zużywała duże ilości oleju. A to oznacza, że należy spodziewać się usterki samej jednostki, jak i osprzętu w postaci turbosprężarki. Później problem występujący w silniku choć częściowo usunięto.

Zakup Audi 2.0 TFSI: dobrze sprawdź historię

Należy pamiętać, że silnik 2.0TFSI, w niektórych przypadkach, potrafi spalić nawet ponad 1 litr oleju na 1000km. Z tego powodu warto zwrócić uwagę przy zakupie auta z tym silnikiem, czy historia serwisowa samochodu obejmuje naprawę jednostki napędowej. Największe ryzyko dotyczy modeli z roczników 2009-2011, choć problem ten nie jest obcy także autom z poprzednią wersją tego silnika(bez Valvelift).

Już w najbliższym czasie przedstawimy kolejną jednostkę napędową, która stwarza problemy eksploatacyjne właścicielom konkretnych modeli aut.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA