REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 2.0 TFSI 211KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Największy mankament silnika 2.0TFSI o mocy 211KM to bardzo duże zużycie oleju.
Największy mankament silnika 2.0TFSI o mocy 211KM to bardzo duże zużycie oleju.
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Przy wyborze samochodu dużą wagę przykładamy do zastosowanego w nim silnika. Jednostka 2.0 TFSI 211KM zapewnia świetne osiągi, jednak jak się okazuje boryka się z pewnymi problemami, które wyraźnie podnoszą koszty jej eksploatacji.

2.0 TFSI 211KM: opinie kierowców brzmią...

Benzynowy silnik 2.0 TFSI o mocy 211KM to druga generacja jednostki 2.0TFSI, która zadebiutowała w Audi A3 Sportback w 2004 roku. Nowsza wersja, która pojawiła się w 2008 roku, oprócz wyraźne większej mocy, zyskała też system sterowania zaworami ssącymi Valvelift. Wzrost mocy i osiągów nie poszedł w parze ze wzrostem jakości samej jednostki napędowej. Wielu użytkowników aut z tym silnikiem (m.in. modeli A5,A4 B8, Q5) zgłasza problem jego nadmiernego apetytu na olej. Producent dopuszcza zużycie oleju silnikowego na poziomie 0,5 litra na 1000km, co może budzić wątpliwości co do jego jakości. Oznacza to bowiem, że przy standardowym okresie przeglądowym, wykonywanym wg zaleceń Audi co 15 tys. km, należy dolać do silnika 7,5 litra oleju!

REKLAMA

Audi w silniku 2.0 TFSI postawiło na kilka kluczy do sukcesu. Motor posiada m.in. wtrysk bezpośredni, który miał poprawić precyzję pracy, a do tego obniżyć spalanie.

Zobacz też: Wady i zalety silnika 1.9 TDI

2.0 TFSI: należy spodziewać zużycia oleju

Firma Audi, mimo wielu zgłoszeń od swoich klientów dotyczących tego problemu, nie przeprowadziła akcji serwisowej, ale osoby, które zauważą u siebie spore ubytki oleju w krótkim przedziale czasowym, mogą reklamować ten defekt, o ile ich auto posiada jeszcze gwarancję. Są dwa warianty naprawy silnika 2.0 TFSI 211KM.

  • Jeśli zużycie oleju kształtuje się na poziomie powyżej 0,5l/1000km(badane na zasadzie próby olejowej z zaplombowanym silnikiem) producent przeprowadza stosunkowo prostą naprawę polegającą na wymianie odmy odpowietrzającej skrzynię korbową, pierścienia uszczelniającej wał korbowy(czyli tzw. pierścień Simmerringa) na mocniejszy oraz wgraniu nowego oprogramowania do komputera.
  • Jeśli zużycie oleju przez jednostkę napędową  przekracza 0,7l/1000km, silnik poddawany jest głębokim modyfikacjom, polegającym na wymianie tłoków wraz pierścieniami oraz korbowodami. Ta sama operacja dotyczy tych silników, u których pierwszy wariant naprawy(nowa odma,  simmerring, software) nie przyniósł poprawy. Tak naprawdę jest to jedyna słuszna droga na wyeliminowanie nadmiernego zużycia oleju w jednostce 2.0TFSI, który jednak z racji kosztów jest unikany przez serwisy Audi.

Zobacz też: Eksploatacja silnika 1.6 T

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2.0 TFSI 211KM: opinie kierowców były mało optymistyczne. Pierwsza generacja benzyniaka zużywała duże ilości oleju. A to oznacza, że należy spodziewać się usterki samej jednostki, jak i osprzętu w postaci turbosprężarki. Później problem występujący w silniku choć częściowo usunięto.

Zakup Audi 2.0 TFSI: dobrze sprawdź historię

Należy pamiętać, że silnik 2.0TFSI, w niektórych przypadkach, potrafi spalić nawet ponad 1 litr oleju na 1000km. Z tego powodu warto zwrócić uwagę przy zakupie auta z tym silnikiem, czy historia serwisowa samochodu obejmuje naprawę jednostki napędowej. Największe ryzyko dotyczy modeli z roczników 2009-2011, choć problem ten nie jest obcy także autom z poprzednią wersją tego silnika(bez Valvelift).

Już w najbliższym czasie przedstawimy kolejną jednostkę napędową, która stwarza problemy eksploatacyjne właścicielom konkretnych modeli aut.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA