REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes A klasa W168: wymiana filtra paliwa i powietrza

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Mercedes A klasa W168 wymiana filtru paliwa i powietrza.
Mercedes A klasa W168 wymiana filtru paliwa i powietrza.

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana filtrów to podstawa eksploatacji auta. W poradniku tym pokażemy jak wymienić filtr paliwa i filtr powietrza w Mercedesie klasy A W168.

Wymianę filtru paliwa i powietrza zalecamy wymieniać co roku. Producent zaleca wymianę po dłuższym okresie – 4 lata lub 80 0000. Ceny filtrów nie są wygórowane, dlatego zdecydowanie polecamy wykonywać tę czynność serwisową znacznie częściej. Uwaga ta tyczy się głównie posiadaczy modeli z silnikiem wysokoprężnym. Wymiana wtryskiwaczy jest znacznie droższa niż regularna wymiana filtrów.

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana świec zapłonowych

Silniki benzynowe

REKLAMA

Zaczynamy od silników benzynowych. Przed rozpoczęciem wymiany należy zakupić odpowiedni filtr. Ceny zaczynają się od około 40 złotych. Zdecydowanie zalecamy zakup markowego filtra. Na takich częściach nie należy oszczędzać. Filtr paliwa znajduje się pod podłogą samochodu, dokładnie pod siedzeniem pasażera. Cała operację przeprowadzamy w dobrze wentylowanym pomieszczeniu, z dala od źródła ognia.

Odłączamy ujemną klemę akumulatora i zmniejszamy ciśnienie w obwodzie doprowadzenia paliwa. W tym celu należy odkręcić na chwilę pokrywę wlewu paliwa. Teraz unosimy samochód. Do wykonania tej operacji wystarczy nam tradycyjny lewarek z podstawkami. Jeżeli mamy taką możliwość, to warto skorzystać z platformy warsztatowej lub kanału najazdowego.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana oleju silnikowego

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Demontujemy środkową osłonę nadwozia i odblokowujemy zaciski przewodów paliwowych. Najlepiej zrobić to za pomocą szczypiec. W celu uniknięcia pomyłki podczas montażu zalecamy oznaczyć przewody, wystarczy do tego kawałek taśmy. Podstawiamy puste naczynie pod filtr i ściągamy przewody. Wypływające paliwo zbieramy za pomocą grubej szmatki. Po odłączeniu wszystkich przewodów od filtra paliwa, odkręcamy śrubę mocującą pojemnik z węglem aktywnym do prowadnic i wyjmujemy go razem z filtrem paliwa. Pozostaje nam odłączyć filtr paliwa od pojemnika.

Przechodzimy do montażu. Osadzamy nowy filtr paliwa na pojemniku z węglem aktywnym i wsuwamy go w obydwie prowadnice. Dokręcamy śrubę mocującą i zaczynamy osadzać na filtrze przewody paliwowe oraz przewód odpowietrzający. Pamiętajmy, żeby nie pomylić kolejności montażu. Przewody zabezpieczamy za pomocą opaski zaciskowej. Montujemy dolną osłonę i opuszczamy samochód na koła. Podłączamy akumulator i uruchamiamy silnik, pozostawiamy go pracującego przez około pół minuty.

Silniki wysokoprężne

Ostatnia grupa to silniki Diesla. Tutaj jakość filtra ma bardzo duże znaczenie. Jednostki wysokoprężne są bardzo wyczulone na jakość paliwa. Nawet najmniejsze zaniedbania mogą być powodem dużej usterki. Pierwszy krok to zlokalizowanie filtra paliwa. Znajduje się on pod silnikiem. Wyjmujemy kluczyk ze stacyjki i odłączamy ujemną klemę od akumulatora. Podstawiamy puste naczynie pod filtr i odłączamy od niego przewód (poprzez wciśnięcie klamry zabezpieczającej) prowadzący do pompy wysokiego ciśnienia.

Zobacz też: Czy warto kupić używaną chłodnicę?

Klamrę zabezpieczającą należy od razu przesunąć w pozycję blokady, nie może pozostać otwarta. Za pomocą taśmy oznaczamy przewody paliwowe. Wszystko po to, żeby nie pomylić kolejności podczas montażu. Otwieramy opaski mocujące i ściągamy przewody. Pozostaje nam wykręcić trzy śruby mocujące filtr paliwa do rury dolotu. W tym momencie możemy wyjąć filtr.

Przystępujemy do montażu. Mocujemy nowy filtr do rury dolotowej i dokręcamy śruby mocujące. Osadzamy na filtrze przewody paliwowe zgodnie z oznaczeniami. Nie dopuszczalne jest pomylenie kolejności montażu. Przewody zabezpieczamy za pomocą opasek zaciskowych. Kontrolujemy czy uszczelka na złączu przezroczystego przewodu paliwa nie jest uszkodzona. W razie potrzeby wymieniamy.

Zakładamy przewód paliwa na filtr i sprawdzamy czy jest dobrze osadzony. Podłączamy ujemną klemę akumulatora i uruchamiamy silnik. Nie powinno być problemów z rozruchem.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana szczęk hamulca ręcznego

Na końcu zaprezentujemy wymianę filtra powietrza. Zaczynamy od silnika benzynowego. Nie potrzebujemy żadnych specjalistycznych narzędzi. Za pomocą śrubokręta T25 odkręcamy pięć śrub mocujących pokrywę. Unosimy ją i przesuwanych uchwyt w lewo w celu wyjęcia wkładu filtra. Czyścimy dokładnie wnętrze obudowy za pomocą mokrej szmatki. Nowy wkład wsuwamy w prowadnice w obudowie filtra i przesuwamy uchwyt blokujący w prawo. Pozostaje nam założyć i przykręcić obudowę filtra.

W silnikach wysokoprężnych wymiana jest znacznie szybsza. Obracamy pokrywę filtru przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Zdejmujemy pokrywę filtru i wyjmujemy zużyty wkład. W jego miejsce wkładamy nowy i zakręcamy obudowę zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA