REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Vectra A: przegląd i demontaż układu wydechowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Opel Vectra A przegląd i demontaż układu wydechowego
Opel Vectra A przegląd i demontaż układu wydechowego

REKLAMA

REKLAMA

Każdy układ wydechowy ma określony czas eksploatacji. W poradniku tym pokażemy jak dokonać przeglądu całego układu oraz pokażemy jak zdemontować cały układ w Oplu Vectra A.

Zanim przejdziemy do wymiany układu wydechowego warto skontrolować dokładnie w jakim jest stanie. Możliwe, że poza zlokalizowaną wcześniej usterką jest jeszcze kilka mniejszych trudnych do wyszukania.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Jak działa układ wydechowy?

To, w jakim stanie będzie nasz układ zależy głównej mierze od sposobu, w jaki używane jest nasze auto. Pokonując tylko i wyłącznie krótkie odcinki nasz układ nie ma szans na duży przebieg.

Najmniej narażona na działanie rdzy jest przednia rura razem z katalizatorem (jeśli występuje). Jest to pierwszy odcinek, jaki pokonują gazy. Zazwyczaj mają temperaturę ok. 900 stopni. Na wylocie mają już od 300 stopni. To właśnie mieszanina tych gazów z zebraną w tłumiku wodą powodują rdzę. To samo powoduje sól, która jest używana w okresach zimowych. Kontakt rozgrzanego tłumika z zimną wodą również nie jest korzystny. Taka sytuacja doprowadza do powstania mikropęknięć. Wszelkiego rodzaju uszkodzenia mechaniczne (uderzenia kamieni) również przyczyniają się do krótszej eksploatacji.

REKLAMA

Przechodzimy do kontroli układu. Na początku sprawdzamy wszystkie gumowe wieszaki układu. Po kilku latach zazwyczaj są naderwane, sparciałe lub po prostu rozciągnięte. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek objawów zużycia wymieniamy je na nowe. Prowadzimy oględziny połączeń rur. Nie powinno być na nich żadnych przedmuchów. Jeżeli zauważymy czarny nalot oznacza to, że w danym miejscu jest nieszczelność.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opel Vectra A: przegląd manualnej skrzyni biegów

Jeżeli widzimy ogniska korozji nie musimy wymieniać tego elementu. Widoczne dziury i ubytki blachy są nie do przyjęcia. Jeżeli zdecydujemy się na wymianę któregoś z elementów musimy pamiętać o pewnych zasadach, które warto stosować podczas całego procesu. Podstawa to poprawne podparcie samochodu. Musi być na tyle solidne, żeby nasze auto nie poruszało się podczas użycia dużej siły.

W przypadku braku możliwości wykręcenia którejś ze śrub nie należy się nadmiernie mocować, lepiej ją ukręcić i zamontować nową. Zazwyczaj większość połączeń jest mocno skorodowana. W celu rozłączenia ich najlepiej użyć młotka lub palnika. Podgrzewanie i opukiwanie zazwyczaj rozłącza wszystkie potrzebne elementy układu wydechowego.

Zobacz też: Opel Vectra A: przegląd i wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

Jeżeli zlokalizujemy uszkodzony odcinek układu wydechowego to nie należy demontować całego układu. Wystarczy ten element, który wymaga wymiany. Cała praca musi zostać wykonana z pozycji kanału lub platformy warsztatowej. Odradzamy prowadzenia jakichkolwiek prac z pozycji tradycyjnego podnośnika i podstawek. Jest bardzo duże ryzyko wypadku. W poradniku tym pokażemy jak zdemontować każdy element układu wydechowego.

Zobacz też: Układ wydechowy

Pierwszy krok to spryskanie wszystkich połączeń śrubowych za pomocą odrdzewiacza. Czekamy kilka minut i ponownie polewamy połączenia odrdzewiaczem. Jeżeli nadal będą problemy można skorzystać z wyżej wymienionych metod – palnik i młotek. W przypadku połączeń śrubowych w ostateczności ukręcamy śrubę. Najpierw odkręcamy obejmę zaciskową.

Zobacz też: Opel Vectra A: kontrola i wymiana płynu w układzie chłodzenia

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA