REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W210: wymiana cieczy chłodzącej

Robert Kuśpiel
Mercedes W210 wymiana cieczy chłodzącej
Mercedes W210 wymiana cieczy chłodzącej

REKLAMA

REKLAMA

Poprawne chłodzenie silnika jest bardzo ważne w każdym samochodzie. W poradniku tym pokażemy jak dokonać wymiany cieczy chłodzącej w Mercedesie W210.

Na początku dokonamy kontroli całego układu. Jeśli występują w nim usterki to nie warto przeprowadzać wymianę płynu jeśli nie usuniemy awarii. W Mercedesie W210 wymiana płynu chłodniczego przewidziana jest co 3 lata. Przegląd należy przeprowadzać co roku na przykład podczas wymiany oleju.

REKLAMA

REKLAMA

Zaczynamy od sprawdzenia szczelności całego układu. Kontrolujemy przewody elastyczne prowadzące do chłodnicy, silnika. Muszą być bezwzględnie szczelne. Stan poszczególnych przewodów można ocenić poprzez ściskanie ich. Stwardniałe lub sparciałe przewody kwalifikują się do natychmiastowej wymiany. Jakie jest ryzyko?

  • Wyczuwalnie miękki przewód – świadczy o wewnętrznym uszkodzeniu. Jest to dosyć poważna usterka. Jego cząstki mogą zanieczyścić cały układ i co gorsza skutecznie zapchać chłodnicę.
  • Stwardniały przewód – istnieje bardzo duże ryzyko uszkodzenia w każdej chwili. Nawet solidne dokręcenie obejmy nie zatrzyma wszelkiego rodzaju wycieków. Tak jak w powyższym przypadku konieczna jest wymiana.
  • Spuchnięty przewód – jeżeli mamy spuchnięty przewód lub nasiąknięte olejem końcówki świadczy to o zanieczyszczeniu olejem lub smarem. Podobnie jak wyżej istnieje bardzo duże ryzyko uszkodzenia.

Sprawdzamy również czy końcówki przewodów są prawidłowo osadzone na króćcach. Oczywiście nie zapominamy o kontroli opasek zaciskowych. Muszą być dobrze zaciśnięte, jeżeli stan którejś z nich wzbudza wątpliwości, należy wymienić ją na nową, zazwyczaj śrubową.

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana filtra kabinowego

REKLAMA

Jeżeli nie stwierdzamy żadnych nieprawidłowości to przystępujemy do wymiany płynu chłodzącego. Silnik wysokoprężny w Mercedesie W210 nie należy do oszczędnych pod względem wymaganej objętości płynu chłodniczego. Poniżej znajduje się zestawienie wszystkich silników oraz ilość cieczy chłodzącej

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2.2 (604) – 8.3L

2.2 (611) czerwiec 1998 do czerwiec 1999 – 8.3L

2.2 (611) sierpień 1999 do marzec 2002 – 9.5L

2.7 (612) – 12.6L

2.9 (602) – 9.0L

3.0 (606) – 9.0

3.0 turbo (606) – 9.5L

3.2 (613) – 13.4L

Jeżeli podejmujemy się wymiany chłodnicy, całego silnika lub jego elementów również należy zalewać układ nowym płynem chłodniczym. W ten sposób zapewnimy odpowiednią ochronę nowym częścią. Zlany płyn chłodniczy należy oddać do punktu utylizacji. Nie można wylewać go w dowolne miejsce.

Zaczniemy od silników 604 i 602 różnice występujące w innych silnikach zostaną przedstawione na końcu poradnika.  Na początku odłączamy ujemną klemę akumulatora. Następnie ustawiamy pokrętło ogrzewania na pozycję MAX. Teraz odkręcamy nakrętkę zbiorniczka wyrównawczego. Jeżeli silnik jest rozgrzany to należy robić to z dużą ostrożnością. W takim przypadku najlepiej robić to poprzez grubą szmatkę.

Zobacz też: Mercedes W210: kontrola i obsługa automatycznej skrzyni biegów

Kolejnym krokiem jest uniesienie przodu auta. Wystarczy do tego tradycyjny lewarek razem z podstawkami. Pamiętajmy o zachowaniu wszystkich zasad bezpieczeństwa. Teraz demontujemy dolną osłonę silnika. Na dole chłodnicy znajduje się króciec spustowy, na który zakładamy odpowiedni wąż elastyczny (średnica 12mm). Podstawiamy puste naczynie pod chłodnicę i wsadzamy do niego wcześniej zamontowany przewód.

Odkręcamy korek spustowy i czekamy aż spłynie cała ciecz. Następnie wsuwamy drugi przewód o średnicy 14mm na korek spustowy w kadłubie silnika. Podstawiamy naczynie pod silnik i wykręcamy korek spustowy. Zlewamy całkowicie ciecz chłodzącą i zakręcamy korki spustowe. Zdejmujemy węże jeśli były zamontowane i montujemy dolną osłonę silnika. Opuszczamy samochód i przystępujemy do napełniania układu.

Pamiętajmy, że niedozwolone jest wlewanie zimnego płynu na rozgrzany silnik może to doprowadzić do jego uszkodzenia. Bezwzględnie należy poczekać aż jego temperatura zbliży się do temperatury otoczenia. Wlewamy nowy płyn do zbiorniczka wyrównawczego. Czynność tą wykonujemy do momentu aż ciecz osiągnie poziom wyżłobienia widocznego po otwarciu pokrywy zbiorniczka.

Podłączamy przewód masowy i uruchamiamy silnik. Ustawiamy pokrętło w pozycję „MAX” i pozostawiamy pracujący silnik na delikatnie podwyższonych obrotach. Czekamy do momentu aż zostanie osiągnięta normalna temperatura pracy. Jeżeli poziom cieczy zacznie się obniżać to należy uzupełniać do odpowiedniego stany. Po odpowiednim rozgrzaniu silnika stan płynu powinien być około 1cm wyżej ponad występem.

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana tulei mechanizmu zmiany biegów

Zakręcamy wlew od zbiorniczka wyrównawczego kiedy temperatura cieczy chłodzącej zbliży się do temperatury 70 stopni. Nagrzewanie silnika kontynuujemy do momentu aż otworzy się termostat i dolny przewód przy chłodnicy będzie ciepły.

W silnikach 606, 611, 612 i 613 wymiana przebiega tak samo jednak są pewne odmienne rozwiązania konstrukcyjne. Nakrętka od zbiorniczka jest dwustopniowa. Najpierw odkręcamy ją o pół obrotu zmniejszając ciśnienie a następnie całkowicie ją odkręcamy. W silniku 3.0 (606) odkręcamy gwintowany korek z przodu głowicy cylindrów po lewej stronie. Ciesz wlewamy do momentu aż zacznie wypływać przez gwintowany korek. Zakręcamy go i przykręcamy nakrętkę zbiorniczka wyrównawczego.

Tak wyglądają różnice w tej grupie silników.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA