REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W210: wymiana cieczy chłodzącej

Robert Kuśpiel
Mercedes W210 wymiana cieczy chłodzącej
Mercedes W210 wymiana cieczy chłodzącej

REKLAMA

REKLAMA

Poprawne chłodzenie silnika jest bardzo ważne w każdym samochodzie. W poradniku tym pokażemy jak dokonać wymiany cieczy chłodzącej w Mercedesie W210.

Na początku dokonamy kontroli całego układu. Jeśli występują w nim usterki to nie warto przeprowadzać wymianę płynu jeśli nie usuniemy awarii. W Mercedesie W210 wymiana płynu chłodniczego przewidziana jest co 3 lata. Przegląd należy przeprowadzać co roku na przykład podczas wymiany oleju.

REKLAMA

REKLAMA

Zaczynamy od sprawdzenia szczelności całego układu. Kontrolujemy przewody elastyczne prowadzące do chłodnicy, silnika. Muszą być bezwzględnie szczelne. Stan poszczególnych przewodów można ocenić poprzez ściskanie ich. Stwardniałe lub sparciałe przewody kwalifikują się do natychmiastowej wymiany. Jakie jest ryzyko?

  • Wyczuwalnie miękki przewód – świadczy o wewnętrznym uszkodzeniu. Jest to dosyć poważna usterka. Jego cząstki mogą zanieczyścić cały układ i co gorsza skutecznie zapchać chłodnicę.
  • Stwardniały przewód – istnieje bardzo duże ryzyko uszkodzenia w każdej chwili. Nawet solidne dokręcenie obejmy nie zatrzyma wszelkiego rodzaju wycieków. Tak jak w powyższym przypadku konieczna jest wymiana.
  • Spuchnięty przewód – jeżeli mamy spuchnięty przewód lub nasiąknięte olejem końcówki świadczy to o zanieczyszczeniu olejem lub smarem. Podobnie jak wyżej istnieje bardzo duże ryzyko uszkodzenia.

Sprawdzamy również czy końcówki przewodów są prawidłowo osadzone na króćcach. Oczywiście nie zapominamy o kontroli opasek zaciskowych. Muszą być dobrze zaciśnięte, jeżeli stan którejś z nich wzbudza wątpliwości, należy wymienić ją na nową, zazwyczaj śrubową.

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana filtra kabinowego

REKLAMA

Jeżeli nie stwierdzamy żadnych nieprawidłowości to przystępujemy do wymiany płynu chłodzącego. Silnik wysokoprężny w Mercedesie W210 nie należy do oszczędnych pod względem wymaganej objętości płynu chłodniczego. Poniżej znajduje się zestawienie wszystkich silników oraz ilość cieczy chłodzącej

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2.2 (604) – 8.3L

2.2 (611) czerwiec 1998 do czerwiec 1999 – 8.3L

2.2 (611) sierpień 1999 do marzec 2002 – 9.5L

2.7 (612) – 12.6L

2.9 (602) – 9.0L

3.0 (606) – 9.0

3.0 turbo (606) – 9.5L

3.2 (613) – 13.4L

Jeżeli podejmujemy się wymiany chłodnicy, całego silnika lub jego elementów również należy zalewać układ nowym płynem chłodniczym. W ten sposób zapewnimy odpowiednią ochronę nowym częścią. Zlany płyn chłodniczy należy oddać do punktu utylizacji. Nie można wylewać go w dowolne miejsce.

Zaczniemy od silników 604 i 602 różnice występujące w innych silnikach zostaną przedstawione na końcu poradnika.  Na początku odłączamy ujemną klemę akumulatora. Następnie ustawiamy pokrętło ogrzewania na pozycję MAX. Teraz odkręcamy nakrętkę zbiorniczka wyrównawczego. Jeżeli silnik jest rozgrzany to należy robić to z dużą ostrożnością. W takim przypadku najlepiej robić to poprzez grubą szmatkę.

Zobacz też: Mercedes W210: kontrola i obsługa automatycznej skrzyni biegów

Kolejnym krokiem jest uniesienie przodu auta. Wystarczy do tego tradycyjny lewarek razem z podstawkami. Pamiętajmy o zachowaniu wszystkich zasad bezpieczeństwa. Teraz demontujemy dolną osłonę silnika. Na dole chłodnicy znajduje się króciec spustowy, na który zakładamy odpowiedni wąż elastyczny (średnica 12mm). Podstawiamy puste naczynie pod chłodnicę i wsadzamy do niego wcześniej zamontowany przewód.

Odkręcamy korek spustowy i czekamy aż spłynie cała ciecz. Następnie wsuwamy drugi przewód o średnicy 14mm na korek spustowy w kadłubie silnika. Podstawiamy naczynie pod silnik i wykręcamy korek spustowy. Zlewamy całkowicie ciecz chłodzącą i zakręcamy korki spustowe. Zdejmujemy węże jeśli były zamontowane i montujemy dolną osłonę silnika. Opuszczamy samochód i przystępujemy do napełniania układu.

Pamiętajmy, że niedozwolone jest wlewanie zimnego płynu na rozgrzany silnik może to doprowadzić do jego uszkodzenia. Bezwzględnie należy poczekać aż jego temperatura zbliży się do temperatury otoczenia. Wlewamy nowy płyn do zbiorniczka wyrównawczego. Czynność tą wykonujemy do momentu aż ciecz osiągnie poziom wyżłobienia widocznego po otwarciu pokrywy zbiorniczka.

Podłączamy przewód masowy i uruchamiamy silnik. Ustawiamy pokrętło w pozycję „MAX” i pozostawiamy pracujący silnik na delikatnie podwyższonych obrotach. Czekamy do momentu aż zostanie osiągnięta normalna temperatura pracy. Jeżeli poziom cieczy zacznie się obniżać to należy uzupełniać do odpowiedniego stany. Po odpowiednim rozgrzaniu silnika stan płynu powinien być około 1cm wyżej ponad występem.

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana tulei mechanizmu zmiany biegów

Zakręcamy wlew od zbiorniczka wyrównawczego kiedy temperatura cieczy chłodzącej zbliży się do temperatury 70 stopni. Nagrzewanie silnika kontynuujemy do momentu aż otworzy się termostat i dolny przewód przy chłodnicy będzie ciepły.

W silnikach 606, 611, 612 i 613 wymiana przebiega tak samo jednak są pewne odmienne rozwiązania konstrukcyjne. Nakrętka od zbiorniczka jest dwustopniowa. Najpierw odkręcamy ją o pół obrotu zmniejszając ciśnienie a następnie całkowicie ją odkręcamy. W silniku 3.0 (606) odkręcamy gwintowany korek z przodu głowicy cylindrów po lewej stronie. Ciesz wlewamy do momentu aż zacznie wypływać przez gwintowany korek. Zakręcamy go i przykręcamy nakrętkę zbiorniczka wyrównawczego.

Tak wyglądają różnice w tej grupie silników.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA