REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Vectra B: wymiana filtra paliwa

Robert Kuśpiel
Regularna wymiana filtrów jest bardzo ważna. Fot.Newspress
Regularna wymiana filtrów jest bardzo ważna. Fot.Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana filtrów jest bardzo ważna. W poradniku tym pokażemy jak szybko i sprawnie wymienić filtr paliwa w Oplu Vectra B.

W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić filtr paliwa w Oplu Vectrze B w silniku benzynowym i wysokoprężnym. Dodatkową czynnością, którą wykonamy będzie odwadniania (silnik Diesla). Taką operację należy przeprowadzić co 2 lata, jednak my zalecamy co roku. Zakup filtrów paliwa i powietrza to wydatek od 50 złotych w górę. Nie jest to wygórowana cena i możemy pozwolić sobie na co roczną wymianę.

REKLAMA

REKLAMA

Zaczynamy od silnika Diesla. Tutaj nie będą nam potrzebne żadne specjalne narzędzia. Podczas całej pracy należy zachować szczególną ostrożność, żeby nie uszkodzić gumowych przewodów poprzez rozlewanie oleju napędowego. Najpierw pokażemy jak prawidłowo wykonać odwadnianie filtru paliwa. W silniku 1.7 wyjmujemy najpierw przewód odpływowy i wyjmujemy go z uchwytu. Znajduje się on po prawej stronie stojąc przodem do auta.

Zobacz też: Opel Vectra B: kontrola układu hamulcowego

Podsuwamy puste naczynie pod przewód i luzujemy śrubę odpowietrzającą (po lewej stronie). Teraz luzujemy dolny zawór odwadniający i zlewamy ok. 0.1L paliwa do momentu aż zobaczymy, że wypływa czyste paliwo. W przypadku wymiany filtra zlewamy je w całości. Teraz dokręcamy zawór odwadniający wraz z śrubą odpowietrzającą, po czym wpinamy przewód odpływowy.

REKLAMA

Przechodzimy do pozostałych silników wysokoprężnych. Na dole obudowy filtru znajduje się śruba, którą odkręcamy o jeden obrót. Teraz podstawiamy pod filtr puste naczynie i odkręcamy środkową śrubę na górnej pokrywie. Będzie nam do tego potrzebny Torx30. Podobnie jak to było wyżej opisane, zbieramy około 0.1L wody do momentu aż zacznie wypływać czyste paliwo.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do wymiany filtra w silniku wysokoprężnym. Pierwsze kroki są takie sam jak podczas odwadniania filtru z tą różnicą, że trzeba zlać całe paliwo. Następnie odpinamy złącze czujnika temperatury i ogrzewania filtru, są one z boku filtra. Następnie odpinamy przewód paliwowy. Umiejscowiony jest na górnej pokrywie. Kolejne czynności będą przedstawione z osobna dla poszczególnych silników.

Zaczynamy od silnika 1.7 X17DT. Obok przewodu paliwa (na górze pokrywy) znajduje się śruba odpowietrzające (na lewo od niego). Musimy ją wykręcić. Następnie odkręcamy filtr i wyjmujemy go razem z osłoną. Teraz mocujemy go w imadle (bez osłony). Kolejny krok to demontaż śruby spustowej i przewodu odpływowego z wkładu filtru, oba elementy znajdują się na dole.

Zobacz też: Opel Vectra B: kontrola skrzyni biegów

Odkręcamy wkład i wyjmujemy go z korpusu. Oczyszczamy powierzchnię montażu, zwilżamy nową uszczelkę olejem napędowym i dokręcamy ręcznie filtr. Teraz montujemy śrubę spustową i przewód odpływowy na wkładzie filtru. Następnie mocujemy filtr paliwa razem z osłoną i przykręcamy go do wspornika. Kolejny grok to zamocowanie przewodów paliwa wraz z nowymi uszczelkami. Potem wkręcamy śrubę odpowietrzającą i podpinamy złącze ogrzewania filtru oraz czujnika temperatury. Pozostaje nam wykonać jazdę próbną i po powrocie sprawdzić szczelność wszystkich połączeń

Przechodzimy do pozostałych silników wysokoprężnych. Pierwszy krok, jaki musimy wykonać to zdemontowanie obudowy filtru paliwa. Następnie odkręcamy jego obudowę. Teraz wyjmujemy dolną część obudowy. W tym momencie musimy mieć przy sobie puste naczynie i kilka szmatek do wytarcia paliwa, które będzie się wylewać podczas przeprowadzania tej pracy.

To co w niej pozostało, wylewamy do pustego naczynia. Pamiętajmy, że podczas pracy gromadzimy wszystkie płyny do jednego pojemnika i oddajemy go do punktu utylizacji. Wycieramy dolną i górną część obudowy filtru. Najlepiej zrobić to za pomocą szmatki, która nie pozostawia włókien. Montujemy nowy wkład i zalewamy obudowę nowym olejem napędowym. Wszystkie elementy składamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o stosowaniu nowych uszczelek. Montujemy obudowę na swoje miejsce i odpalamy samochód.

Zobacz też: Opel Vectra B: wymiana żarówek

Przechodzimy do wymiany filtru paliwa w silniku benzynowym. Na początku musimy zmniejszyć ciśnienie paliwa w obwodzie. W tym celu musimy wymontować przekaźnik pompy paliwa. Znajduje się on w skrzynce obok zbiorniczka płynu hamulcowego. W silniku 1.6 jest to ten górny po lewej stronie stojąc przodem do auta w 1.8, 2.0 i 2.5 – dolny. Filtr paliwa umiejscowiony jest obok baku po lewej stronie. Podnosimy samochód stosując się do wytycznych odnośnie bezpieczeństwa.

Podsuwamy pod filtr puste naczynie i odpinamy złącza z przewodów paliwa. Potrzebne jest do tego specjalne narzędzie lub 2 śrubokręty i trochę zdolności manualnych. Wyjmujemy filtr z obejmy i opróżniamy go bezpośrednio nad naczyniem. W jego miejsce montujemy nowy. Pamiętamy o zachowaniu odpowiedniego kierunku. Pomocna jest strzałka na obudowie informująca jak przepływa paliwo.

Montaż przewodów przebiega w odwrotnej kolejności. Opuszczamy samochód i uruchamiamy silnik. W celu sprawdzenia szczelności udajemy się na jazdę próbną. Po powrocie sprawdzamy dokładnie połączenia czy nie widać na nich śladów wycieków. Jeżeli nie mamy żadnych zastrzeżeń na koniec udajemy się do punktu utylizacji ze zlanym paliwem i filtrami. 

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA