REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Vectra B: wymiana filtra paliwa

Robert Kuśpiel
Regularna wymiana filtrów jest bardzo ważna. Fot.Newspress
Regularna wymiana filtrów jest bardzo ważna. Fot.Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana filtrów jest bardzo ważna. W poradniku tym pokażemy jak szybko i sprawnie wymienić filtr paliwa w Oplu Vectra B.

W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić filtr paliwa w Oplu Vectrze B w silniku benzynowym i wysokoprężnym. Dodatkową czynnością, którą wykonamy będzie odwadniania (silnik Diesla). Taką operację należy przeprowadzić co 2 lata, jednak my zalecamy co roku. Zakup filtrów paliwa i powietrza to wydatek od 50 złotych w górę. Nie jest to wygórowana cena i możemy pozwolić sobie na co roczną wymianę.

REKLAMA

REKLAMA

Zaczynamy od silnika Diesla. Tutaj nie będą nam potrzebne żadne specjalne narzędzia. Podczas całej pracy należy zachować szczególną ostrożność, żeby nie uszkodzić gumowych przewodów poprzez rozlewanie oleju napędowego. Najpierw pokażemy jak prawidłowo wykonać odwadnianie filtru paliwa. W silniku 1.7 wyjmujemy najpierw przewód odpływowy i wyjmujemy go z uchwytu. Znajduje się on po prawej stronie stojąc przodem do auta.

Zobacz też: Opel Vectra B: kontrola układu hamulcowego

Podsuwamy puste naczynie pod przewód i luzujemy śrubę odpowietrzającą (po lewej stronie). Teraz luzujemy dolny zawór odwadniający i zlewamy ok. 0.1L paliwa do momentu aż zobaczymy, że wypływa czyste paliwo. W przypadku wymiany filtra zlewamy je w całości. Teraz dokręcamy zawór odwadniający wraz z śrubą odpowietrzającą, po czym wpinamy przewód odpływowy.

REKLAMA

Przechodzimy do pozostałych silników wysokoprężnych. Na dole obudowy filtru znajduje się śruba, którą odkręcamy o jeden obrót. Teraz podstawiamy pod filtr puste naczynie i odkręcamy środkową śrubę na górnej pokrywie. Będzie nam do tego potrzebny Torx30. Podobnie jak to było wyżej opisane, zbieramy około 0.1L wody do momentu aż zacznie wypływać czyste paliwo.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do wymiany filtra w silniku wysokoprężnym. Pierwsze kroki są takie sam jak podczas odwadniania filtru z tą różnicą, że trzeba zlać całe paliwo. Następnie odpinamy złącze czujnika temperatury i ogrzewania filtru, są one z boku filtra. Następnie odpinamy przewód paliwowy. Umiejscowiony jest na górnej pokrywie. Kolejne czynności będą przedstawione z osobna dla poszczególnych silników.

Zaczynamy od silnika 1.7 X17DT. Obok przewodu paliwa (na górze pokrywy) znajduje się śruba odpowietrzające (na lewo od niego). Musimy ją wykręcić. Następnie odkręcamy filtr i wyjmujemy go razem z osłoną. Teraz mocujemy go w imadle (bez osłony). Kolejny krok to demontaż śruby spustowej i przewodu odpływowego z wkładu filtru, oba elementy znajdują się na dole.

Zobacz też: Opel Vectra B: kontrola skrzyni biegów

Odkręcamy wkład i wyjmujemy go z korpusu. Oczyszczamy powierzchnię montażu, zwilżamy nową uszczelkę olejem napędowym i dokręcamy ręcznie filtr. Teraz montujemy śrubę spustową i przewód odpływowy na wkładzie filtru. Następnie mocujemy filtr paliwa razem z osłoną i przykręcamy go do wspornika. Kolejny grok to zamocowanie przewodów paliwa wraz z nowymi uszczelkami. Potem wkręcamy śrubę odpowietrzającą i podpinamy złącze ogrzewania filtru oraz czujnika temperatury. Pozostaje nam wykonać jazdę próbną i po powrocie sprawdzić szczelność wszystkich połączeń

Przechodzimy do pozostałych silników wysokoprężnych. Pierwszy krok, jaki musimy wykonać to zdemontowanie obudowy filtru paliwa. Następnie odkręcamy jego obudowę. Teraz wyjmujemy dolną część obudowy. W tym momencie musimy mieć przy sobie puste naczynie i kilka szmatek do wytarcia paliwa, które będzie się wylewać podczas przeprowadzania tej pracy.

To co w niej pozostało, wylewamy do pustego naczynia. Pamiętajmy, że podczas pracy gromadzimy wszystkie płyny do jednego pojemnika i oddajemy go do punktu utylizacji. Wycieramy dolną i górną część obudowy filtru. Najlepiej zrobić to za pomocą szmatki, która nie pozostawia włókien. Montujemy nowy wkład i zalewamy obudowę nowym olejem napędowym. Wszystkie elementy składamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o stosowaniu nowych uszczelek. Montujemy obudowę na swoje miejsce i odpalamy samochód.

Zobacz też: Opel Vectra B: wymiana żarówek

Przechodzimy do wymiany filtru paliwa w silniku benzynowym. Na początku musimy zmniejszyć ciśnienie paliwa w obwodzie. W tym celu musimy wymontować przekaźnik pompy paliwa. Znajduje się on w skrzynce obok zbiorniczka płynu hamulcowego. W silniku 1.6 jest to ten górny po lewej stronie stojąc przodem do auta w 1.8, 2.0 i 2.5 – dolny. Filtr paliwa umiejscowiony jest obok baku po lewej stronie. Podnosimy samochód stosując się do wytycznych odnośnie bezpieczeństwa.

Podsuwamy pod filtr puste naczynie i odpinamy złącza z przewodów paliwa. Potrzebne jest do tego specjalne narzędzie lub 2 śrubokręty i trochę zdolności manualnych. Wyjmujemy filtr z obejmy i opróżniamy go bezpośrednio nad naczyniem. W jego miejsce montujemy nowy. Pamiętamy o zachowaniu odpowiedniego kierunku. Pomocna jest strzałka na obudowie informująca jak przepływa paliwo.

Montaż przewodów przebiega w odwrotnej kolejności. Opuszczamy samochód i uruchamiamy silnik. W celu sprawdzenia szczelności udajemy się na jazdę próbną. Po powrocie sprawdzamy dokładnie połączenia czy nie widać na nich śladów wycieków. Jeżeli nie mamy żadnych zastrzeżeń na koniec udajemy się do punktu utylizacji ze zlanym paliwem i filtrami. 

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

REKLAMA

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

REKLAMA

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA