Honda Civic IV V VI: wymiana oleju silnikowego
REKLAMA
REKLAMA
Najlepiej dokonywać wymiany oleju silnikowego w Hondzie Civic co roku o tej samej porze lub co 20 tyś km. Podobnie jak w innych autach, w Hondzie również zaleca się używanie tego samego rodzaju oleju. Zaczynamy od przygotowania odpowiednich narzędzi.
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne?
• Świeży olej
• Klucze nasadowe
• Puste naczynie min 5l
• Filtr oleju
• Klucz do filtrów
Na początku warto się dowiedzieć, jaka ilość oleju jest nam potrzebna do wymiany. Proponujemy wybierać sprawdzonych producentów. Wszelkie oleje nieznanych firm mogą okazać się szkodliwe dla naszego silnika. Biorąc pod uwagę wszystkie pojemności, najkorzystniej wychodzi zakup bańki 4 litrowej. Kosz zakupu filtru oleju to wydatek od 20 zł w górę.
Zobacz również:Kompendium: jakie narzędzia i akcesoria są potrzebne do serwisowania auta?
Honda Civic IV (X 1987 – IX 1991
Silnik: 1.3, 1.4, 1.5, 1.6 o mocy od 75km do 110km – 3.5l
Silnik: 1.6 o mocy od 124km do 150km – 3.8l
Honda Civic V (X 1991 – IX 1995)
Silnik: 1.3/75km, 1.5/90km, 1.6/125km – 3.3l
Silnik: 1.6 o mocy: 124, 150 i 160km – 4.0
Zobacz też: Honda Civic IV V VI: wymiana filtrów powietrza, paliwa i przeciwpyłkowego
Honda Civic VI (X 1995 – 2000)
Silnik: 1.4, 1.5, 1.6 o mocy od 75 do 114km – 3.3l
Silnik: 1.5/100km i 1.6/115km (skrzynia CVT) – 3.6l
Silnik: 1.6/160km i 1.8/169km – 4.0l
Przed rozpoczęciem wymiany oleju należy rozgrzać silnik do odpowiedniej temperatury. Do tej pracy najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z kanału lub podnośnika warsztatowego. Tradycyjny lewarek może okazać się zawodny. Podnosimy samochód i podstawiamy puste naczynie pod miskę olejową. Za pomocą klucza nasadowego odkręcamy korek spustowy.
Zobacz również:Gwarancja i nieautoryzowany serwis
REKLAMA
Należy robić to bardzo ostrożnie, rozgrzany olej może wylać się na rękę, co doprowadzi do poparzenia. Po zlaniu całego oleju przystępujemy do wymiany filtra. Tutaj będzie nam potrzebny specjalny klucz, lub zwyczajny śrubokręt. W tym drugim przypadku wystarczy tylko przedziurawić i przekręcić. Wyjmujemy go i usuwamy pozostałości po starej uszczelce. Na nową nakładamy cienką warstwę nowego oleju. Przykręcamy nowy filtr ręką do momentu aż uszczelka będzie przylegać do kadłuba filtra.
W zależności od liczby cyfr znajdujących się na filtrze zależy ostateczne dokręcenie. Jeśli jest 8 dokręcamy go praktycznie o cały obrót (7/8). W przypadku 4, dokręcamy go o ¾ obrotu. Zakręcamy korek spustowy i przechodzimy do nalewania oleju silnikowego. Odkręcamy korek wlewu oleju i zalewamy silnik. Wlewamy ok. połowę nominalnej objętości i odpalamy silnik. Czekamy aż się nagrzeje i dolewamy brakującą ilość, kontrolując stan bagnetem.
REKLAMA
REKLAMA