REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Honda Civic IV V VI: wymiana oleju silnikowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana oleju silnikowego w Hondzie Civic IV V VI.
Wymiana oleju silnikowego w Hondzie Civic IV V VI.

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana oleju w Hondzie Civic IV, V i VI generacji nie jest trudna. W poradniku tym pokażemy jak wykonać taką czynność samemu bez wizyty w warsztacie

Najlepiej dokonywać wymiany oleju silnikowego w Hondzie Civic co roku o tej samej porze lub co 20 tyś km. Podobnie jak w innych autach, w Hondzie również zaleca się używanie tego samego rodzaju oleju. Zaczynamy od przygotowania odpowiednich narzędzi.

REKLAMA

Co będzie nam potrzebne?
• Świeży olej
• Klucze nasadowe
• Puste naczynie min 5l
• Filtr oleju
• Klucz do filtrów

Na początku warto się dowiedzieć, jaka ilość oleju jest nam potrzebna do wymiany. Proponujemy wybierać sprawdzonych producentów. Wszelkie oleje nieznanych firm mogą okazać się szkodliwe dla naszego silnika. Biorąc pod uwagę wszystkie pojemności, najkorzystniej wychodzi zakup bańki 4 litrowej. Kosz zakupu filtru oleju to wydatek od 20 zł w górę.

Zobacz również:Kompendium: jakie narzędzia i akcesoria są potrzebne do serwisowania auta?

Honda Civic IV (X 1987 – IX 1991

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik: 1.3, 1.4, 1.5, 1.6 o mocy od 75km do 110km – 3.5l
Silnik: 1.6 o mocy od 124km do 150km – 3.8l

Honda Civic V (X 1991 – IX 1995)

Silnik: 1.3/75km, 1.5/90km, 1.6/125km – 3.3l
Silnik: 1.6 o mocy: 124, 150 i 160km – 4.0

Zobacz też: Honda Civic IV V VI: wymiana filtrów powietrza, paliwa i przeciwpyłkowego

Honda Civic VI (X 1995 – 2000)

Silnik: 1.4, 1.5, 1.6 o mocy od 75 do 114km – 3.3l
Silnik: 1.5/100km i 1.6/115km (skrzynia CVT) – 3.6l
Silnik: 1.6/160km i 1.8/169km – 4.0l

Przed rozpoczęciem wymiany oleju należy rozgrzać silnik do odpowiedniej temperatury. Do tej pracy najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z kanału lub podnośnika warsztatowego. Tradycyjny lewarek może okazać się zawodny. Podnosimy samochód i podstawiamy puste naczynie pod miskę olejową. Za pomocą klucza nasadowego odkręcamy korek spustowy.

Zobacz również:Gwarancja i nieautoryzowany serwis

REKLAMA

Należy robić to bardzo ostrożnie, rozgrzany olej może wylać się na rękę, co doprowadzi do poparzenia. Po zlaniu całego oleju przystępujemy do wymiany filtra. Tutaj będzie nam potrzebny specjalny klucz, lub zwyczajny śrubokręt. W tym drugim przypadku wystarczy tylko przedziurawić i przekręcić. Wyjmujemy go i usuwamy pozostałości po starej uszczelce. Na nową nakładamy cienką warstwę nowego oleju. Przykręcamy nowy filtr ręką do momentu aż uszczelka będzie przylegać do kadłuba filtra.

W zależności od liczby cyfr znajdujących się na filtrze zależy ostateczne dokręcenie. Jeśli jest 8 dokręcamy go praktycznie o cały obrót (7/8). W przypadku 4, dokręcamy go o ¾ obrotu. Zakręcamy korek spustowy i przechodzimy do nalewania oleju silnikowego. Odkręcamy korek wlewu oleju i zalewamy silnik. Wlewamy ok. połowę nominalnej objętości i odpalamy silnik. Czekamy aż się nagrzeje i dolewamy brakującą ilość, kontrolując stan bagnetem.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA